• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Interact 2012: Evropski oglaševalski trg vreden več kot 20 milijard evrov

Raziskava AdEx, ki jo IAB Europe vsako leto izvaja v 26 evropskih državah (tudi v Sloveniji), je evropski oglaševalski trg ocenila na 20,9 milijarde evrov.

Foto: Dreamstime

Poraba oglaševalskega denarja v Evropi se je od leta 2010 povečala za 14,5 odstotka in tako v letu 2011 dosegla 20,9 milijarde evrov. Na intenzivno rast je vplivalo predvsem spletno oglaševanje, saj je poraba celotnih oglaševalskih sredstev zrasla le za 0,8 odstotka. To je pokazala najnovejša raziskava AdEx, ki jo izvaja evropski Urad za Interaktivno oglaševanje IAB Europe, in je bila premierno predstavljena na IAB-jevi konferenci Interact, ki pravkar poteka v Barceloni. Raziskava je pokazala, da je vsak peti evro evropskega oglaševalskega denarja namenjen internetu. Poraba oglaševalskega denarja, namenjena t. i. »display« oglaševanju, je v letu 2010 zrasla za 15,3 odstotka, lani pa še za 21,3 odstotka. Največ oglaševalskega denarja, namenjenega spletnemu oglaševanju, je namenjenega iskalnemu marketingu.

Največjo rast oglaševalskih sredstev za splet so zabeležili v Rusiji (55,5-odstotna rast), Srbiji (46-odstotna), na Norveškem (5,5-odstotna) in v Romuniji (4,6-odstotna rast). Znesek sredstev, namenjenih oglaševanju v Srednji in Vzhodni Evropi se je leta 2010 povečal za 10,1 odstotka, lani pa še za 11,8 odstotka. V regiji CEE se je Slovenija glede na rast oglaševalskih proračunov uvrstila na četrto mesto, takoj za Hrvaško. Največjo rast je sicer dosegla Rusija, sledila ji je Srbija.

Po predstavitvi rezultatov raziskave je Daniel Knapp, starejši analitik in vodja oglaševalskega raziskovanja pri IHS Screen Digest, s sogovorci na okrogli mizi spregovoril o tem, zakaj je evropsko oglaševanje deležno takšne rasti in zakaj spletno oglaševanje tako močno vpliva na to rast. Sogovorci so si bili enotni, da je ključnega pomena za ta pojav to, da so oglaševalci splet prepoznali kot odličen oglaševalski medij. Na rast oglaševalskih proračunov, namenjenih spletnemu oglaševanju, je vplivalo tudi povečanje količine video oglaševanja ter iskalnega marketinga, ki daje zadovoljive in merljive rezultate.

Oglaševalce so prepričala tudi različna analitična orodja, ki jim omogočajo natančnejše ciljanje in optimizacijo oglaševalskih akcij.

Medtem ko iskalni marketing hitro raste, predvsem v Srednji in Vzhodni Evropi, mobilnemu marketingu oglaševalci še vedno namenjajo le 1 do 3 odstotke proračunov, namenjenih spletnemu oglaševanju. A to se bo kmalu spremenilo, saj investiranje v tovrstno oglaševanje hitro raste. Devet držav, ki so sodelovale v raziskavi AdEx leta 2010 in 2011, je povečalo investicije v mobilni marketing za 45,6 odstotka.