• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Interact 2012: Od mobilnikov potrošnik želi še več

Jo Rigby, direktorica za svetovanje na osnovi mednarodnih trendov (Global Insight Director) pri družbi Omnicom Media Group, je na konferenci Interact v Barceloni, ki se je danes zaključila, predstavila trende mobilnega marketinga in vpliva mobilnih telefonov na nakupne navade potrošnikov.

»Mobilni telefon je naš ljubimec,« pravijo mnogi. Je prva stvar, ki ji posvetimo pozornost zjutraj, in zadnja, ki se ji posvetimo zvečer. Ves dan nas spremlja, zabava, informira in zadovoljuje naše potrošniške in uporabniške potrebe. Jo Rigby, direktorica za svetovanje na osnovi mednarodnih trendov (Global Insight Director) pri družbi Omnicom Media Group, je na konferenci Interact v Barceloni, ki se je danes zaključila, predstavila trende mobilnega marketinga in vpliva mobilnih telefonov na nakupne navade potrošnikov. Vse podatke, ki jih je razkrila raziskava, ki je bila izvedena v ZDA, Braziliji, na Japonskem, v Koreji in Veliki Britaniji, bi lahko povzeli z eno opazko: potrošnik brez mobilnih telefonov ne more in noče več živeti, hkrati pa od te naprave pričakuje še mnogo več.

Raziskava je raziskala uporabo mobilnih telefonov na točno določenih petih trgih. Brazilijo je vključila zato, ker je tam prodor pametnih telefonov še čisto na začetku, Japonsko in Korejo, ker je tam penetracija pametnih telefonov največja, ZDA, ker je v uporabi in marketinški izrabi najbolj razvita, Velika Britanija pa se na tem nivoju najhitreje razvija.

Raziskava je pokazala, da bi se ljudje na vseh teh petih trgih od vseh naprav (računalnik, mobilnik in tablični računalnik) najlažje odrekli tabličnemu računalniku, razen v Koreji bi se prej odrekli pametnemu telefonu. Te uporabniki na vseh trgih za informiranje glede različnih ponudb v največji meri najpogosteje uporabljajo v restavracijah in lokalih (38 odstotkov), za nakupovanje in informiranje glede opreme doma (19 odstotkov) in pri bančnih storitvah (17 odstotkov).

Raziskava je največ pozornosti posvetila uporabi mobilnih telefonov ob vsakdanjem nakupovanju. Izhajali so namreč iz tega, da potrošniki vsakdanjih nakupov ne opravljamo zgolj na racionalni ravni, temveč je tovrstno nakupovanje tudi čustveno opravilo, saj s tem tudi skrbimo za domače, jih razvajamo in jim na neki ravni izkazujemo svojo naklonjenost. Ob tem so se zavedali tudi, da smo potrošniki od vseh naprav najbolj navezani na svoj mobilni telefon. Telefon igra vlogo ljubimca, brez katerega ne zmoremo in nočemo biti. S pomočjo raziskave so torej raziskali, kako močno sta povezana ta dva čustvena elementa sodobnega potrošniškega življenja.

Podatki so zelo zanimivi. Čeprav so na Japonskem in v Koreji mobilne telefone od vseh raziskanih petih trgov najbolj posvojili, je tam opaziti najmanj marketinške inovativnosti. Čeprav je tam mobilna tehnologija najbolj razvita, jo oglaševalci v najmanjši meri tudi izkoriščajo. To dokazuje tudi dejstvo, da so tamkajšnja prodajna mesta v večji meri obogatena s tehnologijo NFC (Near Field Communication), ki omogoča tudi preprosto plačevanje in informiranje glede ponudbe, a jo uporablja le zanemarljiv del javnosti. Poglobljeni intervjuji s potrošniki so razkrili, da je temu tako, ker potrošnikov ni nihče soočil z omenjeno tehnologijo, nihče jim ni predstavil njenih prednosti.

Nenavadno razkritje (ki je po premisleku dokaj očitno) je tudi, da oglaševalci po vsem svetu mobilnike razumejo kot naprave, ki potrošnikom predvsem pomagajo pri racionalnosti in ugodnosti nakupov. Ko svoje marketinške aktivnosti optimizirajo za mobilne platforme, se torej osredotočajo na povsem druge stvari kot pri ostalih. Tu potrošniku pomagajo privarčevati, drugače pa predvsem spodbujajo njegovo nakupno namero. Mobilne aktivnosti trgovcev so osredotočene predvsem na kupone, posebne ponudbe, praktične in relevantne informacije.

Tovrstne aktivnosti so potrošnikom izredno povšeči:

  • 34 odstotkov Brazilcev preko svojih telefonov deli podatke o posebnih ponudbah
  • 30 odstotkov uporabnikov v Veliki Britaniji svoje telefone uporablja za »check in«
  • 36 odstotkov uporabnikov pametnih telefonov v ZDA tako preverja ceno izdelkov med nakupovanjem

In najpomembnejše dejstvo, ki ga je razkrila raziskava? Potrošniki želijo še več:

  • 62 odstotkov uporabnikov pametnih telefonov po svetu si želi, da bi obvestilo o posebni ponudbi trgovca prejelo takrat, ko vstopijo v prodajo mesto
  • 50 odstotkov si jih želi povezavo med nakupovalnim vozičkom in svojim mobilnikom (izkoristili bi jo lahko tako trgovci kot potrošniki, ki bi tako kratkočasili svoje otroke)
  • 50 odstotkov jih želi, da bi jim mobilnik pomagal pri nakupovanju v trgovini (usmerjanje)
  • 31 odstotkov si želi, da bi jim mobilniki na prodajnem mestu ponudili zabavne vsebine in jih tako kratkočasili med vsakdanjimi nakupi
  • 30 odstotkov si jih želi nakupovati preko mobilnega telefona