• Facebook
  • Twitter
  • RSS

CANNES LIONS 2012: Družbenost mora biti bistveni del kreativnosti!

Vsekakor najbolj obiskano predavanje letošnjega festivala Kanski levi do današnjega dne je bilo predavanje Paula Adamsa, vodja oblikovanja blagovne znamke Facebook.

Paul Adams, vodja oblikovanja blagovne znamke Facebook

Vsekakor najbolj obiskano predavanje letošnjega festivala Kanski levi do današnjega dne je bilo predavanje Paula Adamsa, vodja oblikovanja blagovne znamke Facebook. Čeprav je to za predavanje Facebooka zelo nenavadno, je Adams svoje predavanje zasnoval zelo antropološko in ne samopromocijsko. No, do neke mere … Facebook ima namreč srečo na svoji strani.

»Človek je družbeno bitje,« je poudaril Adams. Človek se po nasvete že od samega začetka obrača k prijateljem, ljudem, ki jim zaupa. Družbeno bo postalo normalno, ker je to edino logično soslednje dogodkov. Družbeno podjetništvo, družbeni internet ali družbene oglaševalske akcije bodo pridevnik »družbeni« preprosto izgubile. Zato Adams kreativcem svetuje, naj družbenost, interaktivnost oziroma povezljivost dojemajo kot bistveni element kreativne zasnove.

Nastop dandanašnjega interneta je največja stvar po industrijski revoluciji, meni Adams. A poudarja, da ga moramo razumeti kot novi medij in ne ponavljati napake, ki jo oglaševalska panoga redno ponavlja. Ob prihodu novih medijev jih oglaševalci sprva vedno uporabljajo tako, kot so bili navajeni delati s starimi mediji. A Adams poudarja, da tako novejši mediji niso izkoriščeni, kolikor bi lahko bili. Oglaševanje na Facebooku ne more igrati po istih pravilih, kot televizija ali zunanje oglaševanje.

»Družbena omrežja niso nova. So pa prvič povezana s tehnologijo,« pravi Adams. A to je nujno treba razumeti. Ljudje se na spletu ne obnašajo nič drugače, kot se v realnem svetu. In še nekaj pomembnega je delil z udeleženci svojega predavanaj. Čeprav se tehnologija razvija vse hitreje, se ljudje še vedno spreminjajo počasi. Adams je zato kreativcem postregel s štirimi nasveti:

  • Družbenost mora biti bistveni del kreativnega brifa (družbenosti ne moremo dodati naknadno.)
  • Kreativne ideje naj vedno temeljijo na razumevanju družbe (razkrijte drobne družbene elemente in jih uporabite v svoji kreativni zasnovi – pomagajte ljudem, da se spoznajo, da si pomagajo, da se povezujejo tako, kot to želijo sami početi)
  • Facebook moramo razumeti kot novo medijsko platformo (je novi medij, za katerega veljajo drugačna pravila, kot za vse medije do sedaj)
  • Najprej oblikujte zgodbo, doživetje za potrošnika (potrošniki bodo zgodbo najprej in najbolj dojeli, doživeli. Zato mora biti to prva stvar, ki jo dorečemo. Šele nato premislimo, ali bomo uporabljali aplikacijo, ali bo naša komunikacija temeljila na slikah, besedilu itd.)