• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V jadranski regiji od vseh znamk najmočnejša Milka

Potrošniki kot najbolj opazno znamko na območju bivše Jugoslavije dojemajo tujo blagovno znamko Milko, kateri sledi Coca-Cola.

Potrošniki kot najbolj opazno znamko na območju bivše Jugoslavije dojemajo tujo blagovno znamko Milko, kateri sledi Coca-Cola. Najmočnejša regijska blagovna znamka je Vegeta. Tej sledita Argeta in Cockta. Tako je pokazala najnovejša Valiconova raziskava. Spodaj si lahko ogledate celotno 10. Valiconovo lestvico 25 najmočnejših znamk široke potrošnje na področju nekdanje Jugoslavije.

UVRSTITEV BLAGOVNIH ZNAMK:
1 Milka
2 Coca-Cola
3 Vegeta
4 Argeta
5 Cockta
6 Nivea creme
7 Orbit
8 Cedevita
9 Nescafe
10 Pepsi
11 Jaffa Cakes
12 Lenor
13 Paloma
14 Dorina
15 Aquafresh
16 Plazma keksi
17 Smoki
18 Chipsy
19 Domaćica (Kraš)
20 Fanta
21 Medeno srce
22 Ariel
23 Bajadera
24 Fructal
25 Kiki

Analitiki te raziskovalne hiše pravijo, da na lestvici resnično izstopata le prvi dve znamki, ostali so si glede na pridobljene točke bližje. »O položaju znamk, ki so uvrščene na položaje od tretjega do desetega mesta odločajo malenkosti, kar moramo vsekakor vzeti v obzir, ko govorimo o 'padcu' ali 'rasti' posamezne znamke glede na preteklo leto,« so zapisali v sporočilu za medije.

Valicon meri moč le tistih blagovnih znamk, ki so prisotne na trgu celotne jadranske regije. Letos so pozornost Valiconovih analitikov zbudile znamke Jana, Heineken in abc, ki naj bi v tej regiji postajale vse močnejše. »To so superiorni proizvodi, na katerih proizvajalci gradijo ter jih poskušajo (še močneje) regionalizirati, kar se tudi odraža v moči in poziciji znamk na lestvici,« pravijo v Valiconu.

O raziskavi:
Moč znamke je izračunana na podlagi prepoznavnosti, izkušnje in uporabe znamke. Znamka je definirana kot potrošniška znamka, ki se uporablja za proizvod znotraj posamezne kategorije. Če se v nadaljevanju ta ista znamka uporablja v različnih kategorijah, na primer Paloma v kategoriji toaletnega papirja in Paloma v kategoriji papirnatih robčkov, moč znamke Paloma ne računajo skupno, za vse kategorije v katerih se ta znamka nahaja, ampak za vsako kategorijo posamično.

Raziskava je bila izvedena v mesecu maju in juniju 2012, v vseh državah v regiji, na velikosti vzorca od n=1000 do n=1500 na državo. V tem letu raziskava ni bila izvedena na dveh najmanjših tržiščih – v Črni Gori in na Kosovu. Za izračun so uporabljeni rezultati iz 2011. Rezultati so predstavljeni na način, ki zagotavlja reprezentativnost za področje cele nekdanje Jugoslavije. Torej, moč znamke v Sloveniji doprinese k moči znamke v celotni regiji pol manj, kot doprinese enako močna znamka na Hrvaškem, ki je od Slovenije dvakrat večja.

Populacija: starostna skupina od 15 do 65 let
Metoda: osebni intervju in samo-anketiranje
Reprezentativnost spol, starost, izobrazba, regija