• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Webit: So oboževalci blagovnih znamk na Facebooku res najboljši kupci?

V Istanbulu se je danes začela dvodnevna mednarodna konferenca o digitalnem marketingu in inovacijah Webit, ki jo bo obiskalo okrog 6 tisoč udeležencev iz 72 držav.

Več kot 180 predavateljev z vsega sveta se bo v različnih vsebinskih sklopih dotaknilo trendov v družbenih medijih, mobilnega marketinga, digitalnih inovacij, spletne trgovine, poslovnih modelov prihodnosti in prodora mladih podjetij, start-upov, na tuje trge.

Webit je v le nekaj letih iz nacionalnega bolgarskega kongresa, namenjenega digitalnemu komuniciranju, prerasel v največjo tovrstno konferenco in sejem v regiji Srednje in Vzhodne Evrope oziroma razvijajočim se digitalnim trgom, kot pravijo organizatorji. Dopoldanski del konference je bil namenjen prihodnosti družbenih omrežij, o čemer je govoril tudi Diego Oliva, regionalni direktor Facebooka za Južno, Srednjo in Vzhodno Evropo, Bližnji vzhod in Afriko.

»Facebook pravzaprav ni izumil ničesar novega. Ljudje smo družabne živali in smo to že od nekdaj bili. Tudi deljenje doživljajev in izkušenj s prijatelji in našimi bližnjimi ni nov pojav. Edina sprememba je razvoj tehnologije,« je svoje predavanje začel Oliva.

Po njegovih besedah je tudi način medsebojnega povezovanja enak kot pred stoletji, saj so v ospredju vedno zgodbe. »Nove tehnologije prilagajamo svetu, kot ga vidimo. Temeljijo torej na naši viziji sveta in ne na tem, kako bo svet dejansko videti čez nekaj let,« Oliva pripoveduje o vlogi Facebooka, ki je s prvo milijardo uporabnikov postal tretja največja »država« na svetu, takoj za Kitajsko in Indijo.

Prepričan je, da je v tako omreženem svetu ogromno priložnosti za blagovne znamke. »Oboževalci blagovnih znamk na Facebooku so resnično oboževalci, saj priljubljene znamke priporočajo tudi svojim prijateljem. Oboževalci in njihovi prijatelji so tudi najboljši kupci in v tem je velika priložnost za podjetja,« še pravi Oliva.

Guillaume du Gardier, direktor digitalnega komuniciranja za Zahodno in Južno Evropo pri družbi Ferrero, znana po blagovnih znamkah Nutella, Ferrero Rocher in Kinder Surprise, se ni povsem strinjal z Olivo glede predanosti oboževalcev, saj niso vsi »oboževalci« aktivni uporabniki. »Kako naj delamo z njimi, če niti ne vemo, kdo so resnični oboževalci? Imamo sicer statistike, ki pa nam nič ne povedo.

Žal tudi sam nimam odgovora na vprašanje, s katerimi potrošniki se resnično povezujemo na Facebooku,« je priznal du Gardier, ki meni, da je strategija komuniciranja na družbenih omrežjih nujna, poleg tega pa je treba zelo natančno opredeliti ciljno skupino, pa čeprav se s tem precej zmanjša.

Du Gardier je podal nasvet Facebooku, in sicer, naj oboževalce blagovne znamke, ki imajo nastavljeno, da se njena sporočila ne pojavljajo v njihovem toku objav, ki ne obiskujejo strani blagovne znamke na Facebooku in se v zadnjih treh mesecih niti enkrat niso povezali z njo na kakršen koli način, avtomatično odstrani iz seznama oboževalcev. »To pomeni, da blagovna znamka ni uspela vplesti potrošnika, ga navdušiti s svojo vsebino, zato nima smisla, da ga sploh imamo med svojimi oboževalci,« je menil du Gardier.

V drugem delu prvega konferenčnega dne so govorci posvetili pozornost mobilnemu marketingu. Safdar Mustafa, direktor mobilnih medijev pri televizijski hiši Al Jazeera, predstavil, kako mobilne tehnologije vplivajo na novinarsko poročanje. »V novinarstvu je prišlo do poplave aplikacij, ki poročevalcem olajšajo njihovo delo.

»Pri Al Jazeeri smo razvili vrsto mobilnih orodij, med katerimi lahko izbirajo novinarji, s pomočjo katerih sami pripravijo, zmontirajo in pošljejo prispevek. Na ta način objavljamo še več zanimivih vsebin, saj zgodbe »ujamemo« hitreje,« je povedal Mustafa. Dodal pa je, da je pri tem nujno načrtovanje z vnaprej pripravljenimi scenariji.