cockta
Aktualno

»Sporni« Cocktin oglas: »Odziv dela javnosti nas ne preseneča, prej navdihuje«

Včeraj smo pisali o Cocktinem oglasu »Živi za svojo stvar«, ki mu na Hrvaškem očitajo, da je preveč nasilen in da spodbuja homoseksualnost. Čeprav nekaterim ni všeč, je tistih, ki jim je, očitno precej več.

»Odziv dela javnosti nas ne preseneča, prej navdihuje,« so povedali v agenciji Yootree Creative, ki je zasnovala tržnokomunikacijsko akcijo za Cockto. Kot pravijo, je akcija prejela več kot 1.200.000 pozitivnih komentarjev in reakcij podpore ter sedem milijonov ogledov na digitalnih kanalih. Na družbenih omrežjih je po njihovih navedbah prejela kar 80 % pozitivnih in le 20 % negativnih odzivov.

»To je dokaz, da je Cocktina nova oglaševalska akcija 'Živi za svojo stvar'  spregovorila o eni od pomembnejših tem v celotni regiji. Ponosni smo, da smo z njo prav v času omejene svobode gibanja javnost opozorili na nepogrešljive družbene vrednote svobodne izbire, izražanja, ustvarjanja in enakosti spolov. Verjamemo, da svoboda v družbi ni samoumevna, ampak si moramo zanjo vsi prizadevati; tudi ustvarjalci oglasov in blagovne znamke,« je za MM povedal Tomaž Apohal, kreativni direktor v agenciji Yootree Creative.

Vloga vrhunskih znamk je, da zastopajo interese svojih ciljnih javnosti

Na vprašanje, kako odgovarjajo na očitke, da je oglas preveč nasilen in da spodbuja homoseksualnost, odgovarjajo, da znamka Cockta temelji na arhetipu razsvetljenega upornika. »S to akcijo se poklanja resničnim ustvarjalcem iz celotne regije, ki s svojim življenjem in delom vsak dan živijo za svojo strast. V oglasu ne nastopajo igralci, ampak resnični glasbeniki, plesalci in drugi ustvarjalci. Nič spornega ne vidimo v tem, da svetu predstavljamo njihove zgodbe, strast, delo in ljubezen, če je ta del njihovega navdiha in umetniškega izraza. Očitki dela javnosti na Hrvaškem in v Srbiji nakazujejo na skrito homofobijo in sovražen odnos do istospolno usmerjenih. Vloga vrhunskih znamk pa ni, da ob družbeno relevantnih temah le pogledajo stran, ampak da zastopajo interese svojih ciljnih javnosti,« so prepričani.

Akcija ugledu znamke le koristi

Glede na številke (že prej omenjenih 1.200.000 odzivov podpore in pohval ljudi iz celotne regije na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in YouTube v primerjavi z 2500 podpisi peticije za umik oglasa) je očitno, da oglaševalska akcija ugledu znamke bistveno bolj koristi kakor škodi, pravijo v agenciji. »Razumemo, da prejema tako pozitivne kot negativne odzive, kar je v skladu z različnostjo, ki jo podpiramo, a dokler je v mejah spoštljivega in ne sovražnega govora. Cockta ne promovira istospolnih parov, ampak opozarja na univerzalno pravico do svobodne izbire vsakega posameznika«, je izpostavila Jelena Jelenc, direktorica marketinga Atlantic Grupe, ki je lastnik znamke Cockta.         

Odzivi v Sloveniji so pozitivni

Oglaševalsko akcijo so v Sloveniji predstavili marca 2020, in sicer s televizijskim oglaševanjem in komunikacijo na digitalnih kanalih. »Razumljivo je, da obstajajo ljudje, ki jim del zgodbe z istospolnim parom morda ni všeč, vendar so v Sloveniji odzivi na družbenih omrežjih in na spletu izjemno pozitivni. To je pokazatelj, da širša javnost podpira svobodno pravico izbire, pravice manjšin in LGBT, zato nas veseli, da Cockta pridobiva vse večjo relevantnost in priljubljenost,« so pri Yootree Creative še povedali za MM.

Za mnenje smo prosili tudi Dunjo Ivano Ballon, izvršno direktorico hrvaškega združenja oglaševalskih agencij (HURA), ki pa nam je odgovorila, da je presoja o (ne)primernosti oglaševalske akcije stvar oglaševalskega razsodišča, zato se o njej ni želela izreči.

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji