mastercard
Aktualno

Najbolj priljubljen izdelek v času karantene: knjige

Raziskava, ki jo je o življenju v času karantene opravilo podjetje Mastercard, je pokazala, da je spletno nakupovanje v zadnjem mesecu prehitelo vse druge oblike potrošnje.

V času, ki smo ga preživljali doma, je vsak tretji Evropejec (30 odstotkov) potrošil več denarja za virtualna doživetja, kot so tečaji vadbe doma, spletne naročnine za predvajanje televizije in filmov ter spletno učenje med karanteno. Skoraj dva od treh (58 odstotkov) gledata televizijo ali filme preko spletne naročniške storitve, več kot četrtina (26 odstotkov) se udeležuje tečajev spletnih vadb, 24 odstotkov pa jih virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.

Splet kot priložnost za učenje

Skoraj polovica Evropejcev (46 odstotkov) je dodatni čas, ki so ga preživeli doma, izkoristila za učenje novih znanj in veščin na spletu. Skoraj dva od petih (37 odstotkov) sta začela uporabljati spletno bančništvo, več kot četrtina (28 odstotkov) se jih uči upravljanja s svojim zdravjem in dostopanja do zdravil na spletu, tretjina (31 odstotkov) pa se jih uči kuhati preko spletnih tečajev.

Prav tako je 20 odstotkov vprašanih izkoristilo dodaten čas za učenje novega jezika, 14 odstotkov jih je spremljalo spletna navodila za striženje las, 15 odstotkov pa tečaje o ličenju. Vsak deseti se uči programirati, sedem odstotkov pa jih uporablja internet, da bi se naučili igrati glasbeni inštrument. Glede na raziskavo smo v zadnjem času bolj radodarni, saj je več kot četrtina anketiranih povedala, da so v zadnjem mesecu prispevali donacije za dobrodelne namene; 14 odstotkov jih je prispevalo prvič.

Deset najbolj priljubljenih

Med deset najbolj priljubljenih izdelkov v času karantene sodijo knjige, kuhinjski pripomočki, izdelki za barvanje las, družabne igre, sestavljanke, strižniki za lase, računalniki in računalniška oprema, blazine, ročke in fitnes oprema ter izdelki za umetnost in ročna dela.

Kot zanimivost so pri Mastercardu izpostavili, da so kar štirje od petih kupcev tipični lovci na ugodne trgovinske kupčije. Dva od treh so kupci, ki si samo ogledujejo izložbe in nič ne kupijo, kljub temu pa trdijo, da si redno ustvarjajo sezname želja, vendar ne zaključijo nakupa prav vsakič. Polovica novih spletnih kupcev pravi, da ostajajo zvesti trgovcem, pri katerih kupujejo v običajnem času.

Zaskrbljeni zaradi spletnih prevar

Velika večina (87 odstotkov) je pozornih, kaj in kje nakupujejo preko spleta, saj jih je 65 odstotkov zaskrbljenih, da bi postali žrtev spletnih prevar. V prizadevanju za ohranitev plačilne varnosti na spletu se štirje od petih Evropejcev nagibajo k že poznanim trgovcem, 80 odstotkov pred nakupom pregleda mnenja kupcev, tretjina pa se jih bo pred nakupom obrnila na nove ali neznane prodajalce.

Aleš Petejan, vodja marketinga v družbi Mastercard Slovenija, je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal, da se vsi prilagajamo novemu načinu življenja in da je razumljivo, da več nakupujemo preko spleta. »Težki časi lahko v nas prebudijo najboljše in občutimo lahko tolažbo in srčnost zaradi večjega števila ljudi, ki donirajo preko spleta, ter ogromnega števila ljudi, ki se učijo novih načinov za upravljanje vsakodnevnega življenja na spletu. Zdaj bolj kot kdaj koli prej potrebujemo dostop do digitalne ekonomije in vsi v podjetju Mastercard si nenehno prizadevamo, da bi bilo spletno nakupovanje bolj preprosto, neovirano in varno za vse, ne glede na to, ali kupujete osnovne dobrine ali doživetja.«

Kaj smo počeli v karanteni?

Za konec preverite še deset najbolj priljubljenih doživetij v času karantene:

1.  75 odstotkov vprašanih je redno opravljalo videoklice z družino, prijatelji in sodelavci.

2.  58 odstotkov jih je imelo spletno naročnino za predvajanje televizije in filmov, kot sta Netflix ali Amazon Prime Video.

3.  36 odstotkov jih je gledalo virtualne komedije ali stand-up na spletu.

4.  32 odstotkov se jih je udeleževalo spletnih glasbenih koncertov.

5.  31 odstotkov jih je igralo videoigre na spletu.

6.  30 odstotkov se jih je udeležilo tečajev kuhanja ali sledilo receptom na spletu.

7.  26 odstotkov jih je telovadilo s pomočjo spletnih vadb.

8.  24 odstotkov anketiranih je virtualno obiskalo muzeje ali druge zanimive kraje.

9.  22 odstotkov vprašanih se je učilo novega jezika na spletu.

10.  20 odstotkov jih je reševalo kvize s prijatelji preko spleta.

 

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji