• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Se bodo slovenske agencije podale v tekmo za letošnje oglaševalske nagrade?

Pri slovenskih oglaševalskih agencijah smo preverili, v kolikšni meri nameravajo s prijavo svojih kreativnih rešitev sodelovati na domačih in mednarodnih oglaševalskih festivalih. Odgovori so različni. Nekatere so se prijav že lotile »na polno«, druge pa so udeležbo do nadaljnjega »zamrznile«.

Foto: SOF

Do nadaljnjega je zelo negotova organizacija katerega koli večjega dogodka, med katere sodijo tudi marketinški oziroma oglaševalski festivali s tekmovanji oziroma podelitvami nagrad. Največji dogodek oglaševalske panoge, mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions, so organizatorji najprej prestavili na jesen, nato pa na začetku aprila v celoti odpovedali. V Sloveniji so na letošnjo jesen organizatorji med drugim prestavili Slovenski oglaševalski festival (SOF) in Slovensko marketinško konferenco (SMK). Zanimalo nas je, ali bodo slovenske agencije kljub zamaknitvi SOF-a in mednarodnih oglaševalskih tekmovanj svoja dela vendarle poslala v tekmo.

Odločali se bodo sproti

Iz Pristopa so nam sporočili, da bodo tudi letos svoja dela »smiselno prijavljali na različna strokovna tekmovanja«, a v času pisanja prispevka še niso imeli usmeritev, na kateri festival bi se osredotočili. V agenciji Herman & partnerji pravijo, da načrtujejo »omejeno število prijav«, v AV studiu pa se bodo za prijave odločali sproti.

Grey Ljubljana brez prijav

»Skladno z navodili naše mreže načeloma ne načrtujemo prijav na kreativne festivale v letošnjem letu. Izjema so seveda tisti, na katere smo dela že prijavili pred razglasitvijo epidemije in izrednih razmer,« je povedala Špela Žorž, direktorica agencije Grey Ljubljana.

Luna \TBWA se bo raje osredotočila na lastni razvoj

V agenciji Luna \TBWA svojih del letos ne bodo prijavljali na noben festival. Stroška prijave dela na festival namreč ne predstavlja samo prijavnina, ampak tudi priprava in prilagoditev posameznega projekta ter vseh njegovih materialov, da ustrezajo prijavnim pogojem in prepričajo žirante, pojasnjuje direktorica Dali Bungič. Poudarja, da je bila poleg tega večina mednarodnih festivalov v letu 2020 odpovedana in prestavljena na leto 2021. »Kot del mreže \TBWA smo globalno zavezani k temu, da ohranimo čim več delovnih mest. Prav tako bomo letos v središče postavili sebe. Vlagali bomo predvsem v razvoj in izboljšanje procesov s ciljem postati še boljši partner zdajšnjim in prihodnjim naročnikom,« pojasnjuje.

»Vroči« in motivirani v Futuri

V agencija Futura DDB so prepričani, da so domači in tuji festivali pomembni za vzdrževanje ravni kreativnosti in zviševanja standardov stroke. »Zato jih s prijavami podpiramo in jih bomo še naprej. Števila prijavljenih del načeloma ne bomo zniževali, saj jih prijavljamo optimizirano in že v agenciji naredimo strogo selekcijo del. To je skrivnost našega večletnega izvrstnega odstotka med prijavljenimi deli in uvrstitvami v ožji izbor,« pojasnjuje Robert Bohinec, kreativni direktor v Futuri DDB. Ob tem dodaja, da tudi globalna mreža DDB, ki jo v Sloveniji predstavlja Futura, spodbuja prijave na festivale in pozdravlja mednarodne uspehe svojih agencij, ki »pripomorejo k ugledu ene od najbolj nagrajenih mrež na svetu«. »Ker smo pred dnevi za svoje delo prejeli nagrado na New York Festivals, smo na Futuri trenutno vroči in še bolj motivirani, da skupaj z naročniki nadaljujemo z odličnim delom, ki bo vredno priznanja tako domače kot mednarodne stroke,« je za MM še povedal Bohinec.

Najpomembnejši je razvoj stroke

Agencija 101 bo tudi v letu 2020 prijavljala svoja dela na kreativne, digitalne, medijske in druge festivale, je povedal Peter Vidmar, njen direktor in partner. »Menimo namreč, da je pomembno, da se stroka razvija. Ob tem pa je prav, da se tudi agencije držimo načela, da v takšnih časih ni smiselno povsod krčiti vložkov. Nenazadnje to svetujemo tudi našim naročnikom. Seveda pa se bomo pri prijavah kot vedno do zdaj držali filozofije, da je festivalsko priznanje češnja na torti uspešnega projekta. Uspešne in relevantne projekte se bomo vedno trudili predstavljatina tujih in domačih festivalih,« pravi Vidmar.

New Moment bo tekmoval le na SOF-u

V agenciji New Moment so svoja dela prijavili le na SOF. Zdaj po besedah direktorja Boštjana Prijanoviča čakajo, kaj se bo zgodilo  s samo organizacijo in izvedbo festivala. »Na druge festivale letos zagotovo ne bomo pošiljali del. Razlog za to je finančni. V mreži agencij New Moment še nismo postavili nobenih pravil glede udeležbe na festivalih in konferencah. Mogoče je za jesenski del še prezgodaj sprejemati odločitve. Sam mislim, da je malo verjetno, da bomo letos pošilljali udeležence na festivale, tudi če bodo izvedeni. Če bo upad naročil trajal dlje, bo to že zaradi varčevanja. Drugi razlog pa bo seveda izogibanje stikov, ki niso nujno potrebni,« dodaja Prijanovič.

V Publicisu do nadaljnjega zamrznjena udeležba na festivalih

Po besedah Tonija Tomaška, glavnega kreativnega direktorja in direktorja Publicis Groupe Slovenia, je trenutno zaradi posledic koronavirusa veliko »običajnih« stroškov poslovanja zamrznjenih. »Med njimi je tudi vsakršna prisotnost na festivalih. Odločitev je globalna in velja za vse trge. Spremembe omejitev ukrepov poslovanja lahko pričakujemo šele po končanju trenutne situacije in preučitvi posledic koronakrize na globalne poslovne rezultate,« je povedal Tomašek.

Imago Bold namerava tekmovati na SOF-u, Semplu in Zlatem bobnu

V Imago Boldu so pred pričetkom epidemije oddali nekaj del na SOF, prav tako pa nameravajo prijaviti dela na Sempl in Zlati boben. Po vsej verjetnosti bodo dve deli prijavili tudi na hrvaške festivale. »Agencije Ogilvy se o prijavah na festivale odločamo sami, mreža pa nas pri prijavah podpira s strokovnim znanjem ali - ko gre za globalne festivale - celo aktivnim sodelovanjem pri razvoju projektov in predstavitvenih videov,« je povedala Eva Frass, direktorica agencije Imago Bold.