• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Veliko povečanje spletnih naročil hrane tudi v Sloveniji

Storitvi za dostavo hrane Wolt in ehrana.si sta v teh dneh pomemben partner gostincev, ki zaradi koronakrize trpijo hude izgube. Obe aplikaciji v zadnjih tednih beležita velik porast tako naročil kot tudi ponudnikov hrane.

Od začetka pandemije in ukrepov samoosamitve smo potrošniki veliko večino časa preživeli doma in močno zmanjšali medosebne stike. Pri tem je bil eden od največjih izzivov prav oskrba s hrano. To je pomenilo hud udarec tudi za gostinstvo, ki je poleg turizma tista panoga, ki jo je kriza že in jo bo verjetno še v večji meri najhuje prizadela. Od obiskov restavracij in lokalov in njihove kulinarične ponudbe smo se lahko začasno poslovili. Edina alternativa je bila vzpostavitev lastne dostave ali sodelovanje z zunanjimi ponudniki dostave. Slednji beležijo pravi razcvet, čeprav so številni predvsem v času najstrožjih ukrepov opozarjali na etičnost dostave hrane.

Kriza kot priložnost za zunanje dostavljavce hrane

Uber, eden od simbolov delitvene ekonomije, prav tako doživlja preobrat, ki mu bo pustil dolgotrajne posledice. Zaradi velikih izgub v prvem četrtletju letošnjega leta naj bi odpustili vsaj 14 odstotkov zaposlenih, od sanj o dobičkonosnem letu pa naj bi se kar poslovili. Po drugi strani pa je zanj ena od redkih svetlih plati krize kar 53-odstotno povečanje naročil pri hčerinski družbi Uber Eats, ki se preko partnerstev z lokalnimi restavracijami ukvarja z dostavo hrane. Temu so seveda sledili tudi njegovi tekmeci. Ob zavedanju, da marsikomu ni bilo do na trenutke neokusnih prizorov praznih polic, gneče in celo pretepov v trgovinah, so ponudbo razširili s številnimi trgovinami in celo trgovskimi verigami.

Skratka, če so bili prej ljudje še marsikje do dostave hrane zadržani ali pa so jo uporabljali le za posebne priložnosti, smo tokrat priča »eksploziji« tako ponudbe kot tudi povpraševanja. Slovenija pri tem ni izjema. Poleg restavracij in trgovcev, ki so vzpostavili lastno dostavno mrežo, sta pri nas najbolj priljubljeni storitvi ehrana.si in Wolt. Prvi v Sloveniji dostavljajo od leta 2011, drugi pa kot podružnica leta 2014 ustanovljenega finskega start-upa od leta 2019. Pisec tega prispevka je v času koronakrize preizkusil obe. Poleg uporabniku prijazne aplikacije in kakovostne storitve gre pri obojih pohvaliti tudi dostavljavce (na kolesih), ki ne le da hrano dostavijo praktično »na minuto«, ampak zgledno upoštevajo tudi priporočila o predpisani razdalji in higenske standarde. Brezstično, seveda.

Povpraševanje poskočilo v nebo

Promet E-hrane se je v Ljubljani povečal za več kot 300 odstotkov. Kot pravijo, so s partnerji resnično ponosni na poslovanje med trenutno krizo. »Skupaj smo ohranili precej delovnih mest inljudem omogočili varno možnost naročanja hrane na dom na visoki ravni. Na nove razmere smo se po zgledu iz tujine pravočasno pripravili. Takoj smo vpeljali brezstično dostavo in partnerjem ponudili pomoč pri izvajanju preventivnih ukrepov,« je povedala Ana Godec, vodja marketinga v E-hrani. Ob tem opozarja na dejstvo, da so razmere za gostince trenutno izredno težke. »V našem poslovnem interesu je, da gre restavracijam dobro tudi pri prodaji na dejanskih lokacijah. Veliko restavracij, predvsem v središču Ljubljane, je večinsko odvisnih od prodaje na lokaciji. Praktično nemogoče se je čez noč preusmeriti k poslovnemu modelu, ki bi povsem temeljil na dostavi. Z različnimi prilagoditvami poslovanja se trudimo, da bi svoje partnerje zaščitili pred prehudo izgubo,« pojasnjuje.

Tudi iz Wolta sporočajo, da je povpraševanje po dostavi hrane in drugih dobrinah »skočilo v nebo«. Zaradi izjemnega povpraševanja uporabnikov so – podobno kot prej omenjeni Uber Eats – v aplikacijo dodali živila in druge dobrine. »Povečali smo dostavno območje in zdaj v Ljubljani dostavljamo tudi v Dravlje, Stegne in v okolico Ježice. Zaradi izjemnega zanimanja pa v prihodnjih tednih širimo svojo ponudbo tudi v Maribor,« je zadovoljna Manca Šalehar, vodja marketinga v Woltu. 

Vplivneži kot vir povratnih informacij

Kot smo v MM-u v sklopu »koronačlankov« že večkrat poročali, so oglaševalci v zadnjih tednih potrošnike z oglaševalskimi aktivnostmi nagovarjali manj na »tradiconalnih« in več na digitalnih kanalih. ehrana.si in Wolt pri tem nista izjema, saj jima je skupna tudi zgledna prisotnost na družbenih omrežjih. V E-hrani beležijo »izvrstne rezultate« z iskalnimi oglasi na Googlu, saj je povpraševanje po dostavi hrane organsko močno naraslo. »Obstoječe uporabnike smo vestno obveščali o akcijah in brezplačni dostavi s sistemom potisnih sporočil, ki jih dopolnjujemo z e-poštnimi akcijami,« pojasnjuje Godčeva. Že na začetku koronakrize so na prvo mesto postavili varnost dostavljavcev in naročnikov. V ta namen so tudi posneli video varnega prevzema naročila in ga delili na Facebooku in Instagramu. »Odziv na posnetek je bil več kot odličen, saj je bil deležen veliko delitev in izpostavitev na družbenih medijih, največ na storyjih na Instagramu,« je zadovoljna sogovornica. 

Na začetku leta 2020 so začeli sodelovati tudi s slovenskimi vplivneži, kar se med karanteno po besedah sogovornice ni spremenilo. »Zelo nam je pomembno, da gradimo na pristnem odnosu in vzpostavljamo dolgoročna sodelovanja. Tukaj lahko izpostavimo, da smo s kar s 80 odstotki vseh vplivnežev sodelovanje podaljšali in z njimi sodelujemo še danes,« dodaja Godčeva. Veliko truda namenjajo tudi izboljšavi uporabniške izkušnje, pri tem pa so jim v veliko pomoč odzivi in komentarji sledilcev, ki jih posredujejo prav vplivneži. »Prav zaradi akcije z vplivneži smo dobili veliko novih sledilcev na našem profilu na Instagramu, posledično pa imajo naše objave večji doseg in boljšo vključenost. Zdi se nam pomembno, da s tistimi, s katerimi sodelujemo, ohranimo posebno obliko odnosov. Pomembno nam je tudi, da partnerji verjamejo v naše delo, torej v storitev ehrana.si. Vsi vplivneži, s katerimi sodelujemo, so naši redni uporabniki. Kar 90 odstotkov jih je našo aplikacijo uporabljalo že pred našim sodelovanjem.«

»Vse najboljše« preko Wolta

Pri Woltu so v času karantene vse svoje moči usmerili v podporo lokalnim restavracijam. Šaleharjeva poudarja, da je ključno orodje pri promociji odigrala kar sama aplikacija Wolt, ki jo dnevno obiskuje »na tisoče uporabnikov«. Z željo izpostavitve ponudbe so na vrhu aplikacije predstavili posebno kategorijo »Podpri lokalne restavracije«. »Celotno akcijo smo podkrepili s serijo komunikacijskih sporočil na družbenih omrežjih, oglasi na digitalnih platformah in s sodelovanjem z vplivneži. Dodatno prepoznavnost lokalnih ponudnikov pa je nedvomno prinesla tudi akcija, kjer smo uporabnikom omogočili brezplačno dostavo in posebne kode za popuste pri naročilu,« pojasnjuje sogovornica.

Ob tem nam Šaleharjeva zaupa zanimivo anekdoto. Nekateri uporabniki so namreč na iznajdljiv način presenetili svoje prijatelje, ki so v tem obdobju praznovali rojstni dan. »Nekateri so jim preko Wolta poslali torto in steklenico vina ali pa na njihov naslov naročili njihovo najljubšo jed. Nemalokrat pa prejmemo tudi videovsebine, kjer naši dostavljavci rojstnodnevno dostavo popestrijo tudi s pevskim vložkom Vse najboljše,« se nasmehne sogovornica. 

Trend dostave hrane se bo povečeval tudi v prihodnje

Tako pri Woltu kot E-hrani verjamejo, da se bo pozitivni trend za storitve dostave hrane nadaljeval tudi po zrahljanju ukrepov in ponovnem odprtju restavracij. »Zanimanje za dostavo je še vedno v porastu. Za končnega uporabnika je priročnost dostave na dom v 30-ih minutah od naročila ključna, saj se lahko v preostalem času posveti delu, družini in drugim dejavnostim. Nedvomno pa bomo še naprej vlagali v razvoj ponudbe in dostopnost Woltovih storitev tudi v drugih mestih,« napoveduje Šaleharjeva.

Glede na vsakoletno 50-odstotno povečanje prometa so tudi v E-hrani prepričani, da se bo trend dostave hrane povečeval tudi v prihodnje. »V zadnjih dveh mesecih se nam je dnevno število registriranih uporabnikov povečalo tudi za štirikrat. Dnevno prejemamo pozitivne komentarje, zahvale in na sploh podporo svojih uporabnikov na sami strani. Prepričani smo, da bo večina novih prišlekov E-hrano uporabljala še naprej, saj je spletno naročanje in plačevanje hrane preprosto in udobno,« je prepričana Godčeva.

Nauk krize: ukrepaj hitro in odločno

Ker je za gostince luč na koncu tunela končno vsaj malce bolj vidna kot še pred mesecem dni, nas je zanimalo, kaj sta se podjetji naučili iz dane situacije. Od obeh smo dobili podobne in predvsem jasne odgovore: ključno je hitro prilagajanje spremembam. »Naučili smo se pomembnosti sprejemanja hitrih in dobrih odločitev. Poseben poudarek namenjamo tudi dobri komunikaciji in odnosu tako znotraj ekipe kot tudi s partnerji,« ugotavlja Godčeva. Šaleharjeva po drugi strani izpostavlja dejstvo, da je ekipo,ki je pred tem skrbela za pridobivanje restavracij, svojo ponudbo hitro prilagodila tudi ponudnikom živil in preostalih nujnih potrebščin. »Izjemen razcvet je doživela tudi naša dostavljavska ekipa, ki se je praktično podvojila,« še dodaja.