domen zadravec
Aktualno

5 korakov za ublažitev posledic koronavirusa na podjetja

V številnih podjetjih se te dni sprašujejo, kakšne ukrepe naj sprejmejo, da bi lahko vsaj deloma ublažila negativne posledice, ki jih kriza zaradi koronavirusa povzroča v njihovem poslovanju.

Domen Zadravec, vodilni partner za Srednjo Evropo pri globalnem strateškem svetovalnem podjetju EY-Parthenon, svetuje, naj podjetja svoja prizadevanja usmerijo v pet ključnih korakov.

  1. Poskrbite za svoje ljudi

Zagotovite, da bo za vaše ljudi poskrbljeno: z vami kot delodajalcem se morajo najprej počutiti varno prav zaposleni, kot poslovni partnerji pa tudi vaše stranke. Naj vam ne bo odveč, da v teh dneh v krepitev teh občutkov vložite dodaten čas in sredstva, saj ljudje potrebujemo zagotovilo, da naš delodajalec ali poslovni partner počneta vse, kar je v njuni moči, da zagotovita varnost in zaščito. Takšna dejanja dolgoročno prinašajo stabilnost.

  1. Zmanjšajte porabo

Z uvajanjem strogih ukrepov poskrbite za učinkovito zmanjšanje stroškov. Tako boste zagotovili trdne in trajne temelje za prihodnje poslovanje. Takšni ukrepi lahko vključujejo tudi začasno prekinitev določenega poslovanja oz. zamrznitev sredstev, pa tudi minimalni angažma delovne sile in podobno.

  1. Stabilizirajte ali še okrepite likvidnost

Zagotovite popolno transparentnost denarnih tokov, tako da ustvarite celostno 13-tedensko napoved z različnimi scenariji, da bi lahko obvladovali razpoložljivi kapital. Poostrite nadzor nad denarnimi sredstvi in gotovinsko infrastrukturo, saj boste tako povečali možnosti za zmanjšanje in zakasnitev odlivov.

  1. Prilagodite prodajo in operativno načrtovanje

Znašli smo se v obdobju sprememb, če nam je to všeč ali ne. Prav iz tega razloga morajo podjetja optimizirati in prilagoditi svoj postopek načrtovanja prodajnih in operativnih dejavnosti, da se lahko hitro prilagodijo spreminjajočim se tržnim razmeram, kot so  negotovost povpraševanja, nestabilnost dobave in nezanesljivost logistike.

  1. Bodite proaktivni

Nastale spremembe prinašajo nova pravila igre: bodite proaktivni in pozorni na priložnosti, ki omogočajo, da najdete svoje mesto na trgu. Nenehno iščite priložnosti, s katerimi prekašate svoje tekmece, razširite svojo ponudbo in prisotnost, obenem pa izboljšajte kakovost in razpon storitev, ki jih ponujate. Pozorno spremljajte spremembe pri vedenju strank, ki jih prinaša kriza, in se poskušajte nanje hitro odzvati in prilagoditi. Preklopite na digitalno – tja se seli ves svet.

 

Nujno je, da začnemo pravočasno sprejemati ukrepe

Domen Zadravec pravi, da so učinki in posledice, ki bodo nastali zaradi krize COVID-19, za podjetja in gospodarstva po vsem svetu večinoma še vedno nepredvidljivi. Kljub temu pa je nujno, da začnemo pravočasno sprejemati ukrepe za pripravo poslovanja v obdobju teh sprememb.

Prvi korak za podjetja pri odzivanju na trenutno situacijo naj bo ustanovitev skupine za krizno upravljanje, ki bo razvijala načrte in izvajala in ukrepe. Ekipo naj sestavljajo vodilni na svojih področjih (izvršni direktor, prodaja, poslovanje, finance, kadrovska služba, IT, komunikacije in pravni oddelek), ki bodo delovali v intenzivnejši in ​​neformalnejši sestavi kot običajno. Skupina naj se sestaja dnevno ob isti uri, deluje naj odzivno, proaktivno in kultivira hitro sprejemanje odločitev.

Iskanje novih virov financiranja

»Vsi se zavedamo, da je likvidnost ključnega pomena pri premagovanju izzivov, ki so pred nami. Odgovori, ki jih bosta ponudili država in Evropska unija, bodo zagotovo imeli vpliv na financiranje podjetij in posameznikov. Vladne institucije izdelujejo načrte za podporo gospodarstvu in podjetjem z izvajanjem ukrepov (davčne dajatve, moratorij na dolg, subvencije, brezobrestna posojila itd.), poleg tega pa bosta država in Evropska unija verjetno ponudili tudi dodatno posredno podporo z garancijami ali drugimi oblikami dodatne državne podpore. V nekaterih državah so bili nekateri ukrepi že izvedeni, vendar pa jih je še vedno potrebno določiti za gospodarski sektor, o čemer se vlade trenutno dogovarjajo z lokalnimi institucijami in predstavniki zasebnega sektorja,« pravi Zadravec.

Meni, da z vidika finančnih institucij ni pričakovati, da bodo banke popolnoma zmanjšale dostop do likvidnosti za podjetja. »Slednje še pomnimo iz prejšnjih izkušenj in kriz, v katerih je zmanjšan dostop do likvidnosti na koncu privedel do nezmožnosti podjetij za odplačilo dolga – in posledično k povečanju neto plačil v finančnih sistemih. Poleg tega lahko pričakujemo, da se bodo pojavili posebni ponudniki financiranja, ki v kriznih razmerah zagotavljajo nišne, prilagojene rešitve. Ključnega pomena pa je, da podjetja še danes začnejo s strogim upravljanjem svojih stroškov in likvidnostne pozicije. Ta kriza bo zagotovo imela trajne posledice in podjetja morajo, da bi prebrodila to obdobje, s financami skrbno upravljati,« še dodaja.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji