• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako slovenske agencije v trenutnih razmerah prilagajajo delovnik?

Številna podjetja po svetu, predvsem tehnološka, se zaradi nepredvidljivosti okoliščin, povezanih s širjenjem koronavirusa, odločajo za drastične spremembe delovnika. O tem smo povprašali tudi slovenske oglaševalske in spletne agencije, ki se za takšne ukrepe še ne odločajo.

Foto: Digiday

Update: Prispevek je nastal v času tik pred uvedbo izrednih razmer.

Po svetu odmevajo odločitve vodilnih predstavnikov Twitterja, Appla in Googla, ki svojim zaposlenim priporočajo delo od doma. Googlov direktor Sundar Pichai je v tvitu svojim zaposlenim odsvetoval približevanje, Amazon in Facebook sta celo zaprla nekatere poslovne enote, Uber pa je začasno prekinil sodelovanje s številnimi vozniki. Slovenske oglaševalske agencije podobnega »lockdowna« ne načrtujejo, kar pa še ne pomeni, da niso »v pozoru« in ne pozabljajo na preventivne ukrepe. Po odgovorih sodeč se še kako zavedajo prednosti, ki jih s tega vidika ponuja razpoložljiva tehnologija.

Futura DDB: Doma ostajajo le prehlajeni

»Na Futuri se ravnamo po navodilih Nacionalnega inštituta za javno zdravje in priporočilih ministrstva za zdravje. Od sredine februarja močno spodbujamo skrbno umivanje rok in pravilno kašljanje ter redno prezračujemo prostore. Na več mestih Future imamo razkužila za roke.Doma za zdaj ostajajo le zaposleni z blažjimi oblikami prehlada. Sklep o delu od doma za celotno ekipo še ni bil sprejet, imamo pa pripravljeno infrastrukturo, da bi to lahko izvedli, če bo potrebno,« je povedala Mija Gačnik Krpič, direktorica Future.

Agencija 101: Od doma delajo zaposleni, ki so bili zasebno v tujini

»Zazdajdelo poteka nemoteno v naših prostorih, uvedli pa smo več preventivnih ukrepov. Omejili smo zunanje sestanke na najnujnejše, preklicali službene poti v tujino in večkrat dnevno izvajamo dezinfekcijo prostorov ter skrbimo za higieno rok. Od doma delajo 14 dni člani ekipe, ki so bili zasebno v preteklih dneh v tujini. V primeru večje okuženosti v Sloveniji bo celotna ekipa agencije delala od doma,« pojasnjuje Dino Zupančič, direktor in partner v Agenciji 101.

Pristop: Preventiva je boljša od kurative

»V duhu pregovora preventiva je boljša od kurative smo na Pristopu že v prvih dneh februarja uvedli 5-dnevno karanteno za vse zaposlene, ki so potovali zunaj Evrope ali čez večja transportna stičišča ter vzpostavili sistem spremljanja vseh potovanj zaposlenih. V zadnjih dveh tednih smo karanteno z delom od doma razširili na vsa potovanja čez mejo in jo podaljšali na 7 dni ter zaposlene pozvali k nošenju zaščitnih mask v poslovnih prostorih še 7 dni po izteku karantene. V tem tednu smo odpovedali udeležbo zaposlenih na izobraževanjih in konferencah v Sloveniji in tujini ter organizacijo notranjih izobraževanj in dogodkov, priporočili zaposlenim, naj odpovejo vsa nenujna potovanja in jim ponudili možnost subvencioniranja že kupljenih letalskih kart za zasebna potovanja. Z včerajšnjim dnem smo zaposlene pozvali, da sestanke izvajajo preko videokonferenc in se jih osebno udeležijo samo v primeru, ko je to resnično potrebno, pri tem pa zapisali ustrezen protokol ob osebnih srečanjih. Na Pristopu vsakodnevno spremljamo priporočila pristojnih institucij in bomo tudi v prihodnje proaktivni pri sprejemanju ukrepov za zaščito vseh naših zaposlenih, poslovnih partnerjev in okolja, v katerem delujemo,« sporočajo s Pristopa.

New Moment Ljubljana daje velik pomen samonadzoru

»V agenciji New Moment smo se odločili, da delo nadaljujemo normalno. Že pred izbruhom virusa v Sloveniji smo se pogovorili o samonadzoru oziroma o odgovornosti vsakega posameznika, da dela od doma v primeru najmanjšega suma na bolezen ali v primeru potovanja v kraje v bližini izbruha virusa. Tako je naš sodelavec dva tedna delal od doma, čeprav sam ni zbolel – zaradi potovanja. Enake ukrepe uporabljamo v primeru sestankov, ki smo jih tudi sicer omejili le na najnujnejše,« je povedal Boštjan Prijanovič, direktor agencije New Moment Ljubljana.

Mediodrom: Delavnika še ne prilagajamo

»Našim sodelavcem smo že v preteklem tednu ob pojavu prvih primerov koronavirusa preventivno dali možnost, da lahko delajo od doma. Za nove sestanke z naročniki se ne dogovarjamo oziromajih preusmerjamo na skype in podobne tehnologije. Delovnika tako zazdajnismo prilagajali, saj to še ni bilo potrebno. Delodajalci s področja Novega mesta smo bili sicer včeraj tudi pozvani s strani VladeRS, naj se delo izvaja od doma, če je to le mogoče in temu navodilu sledimo v kar največji meri,« je povedala Nina Jakovljevič, direktorica Mediodroma.

Imago Bold: Delo od doma samo za tuje sodelavce

»Trenutno smo vsi zdravi. Za zdaj pri nas veljajo ukrepi kot pri vsaki drugi bolezni – zaposleni morajo ob pojavu simptomov prehlada, gripe in podobnega ostati doma. Delo od doma v tem primeru ni zaželeno, ključen je počitek in zdravljenje. Delo od doma je trenutno omogočeno samo tujim sodelavcem, ki se zaradi vladnih ukrepov na obeh straneh izogibajo prehajanju iz ene v drugo državo,« pojasnjuje Eva Frass, direktorica agencije Imago Bold.

Vodik: Tudi če bo treba delati od doma, bo delo potekalo nemoteno

»Sprejeli smo določene preventivne ukrepe glede novega koronavirusa (COVID-19), ki bodo veljali do preklica in jih upoštevamo vsi zaposleni. Trenutno naše delo poteka nemoteno. Če bi se pokazala potreba po (samo)izolaciji, smo uredili tudi možnost dela od doma. Na ta način se bodo naše storitve še vedno tekoče izvajale,« pravijo v agenciji Vodik.

V Yootree Creative še ni večjih sprememb  

»V agenciji Yootree trenutno še ni bilo potrebe po uvedbi sprememb,vezanih na delovnik ali delo od doma. Sami poslovni prostori se nahajajo v zasebnem objektu, zato zaposleni nismo izpostavljeni množičnim stikom, ki so običajni za večje poslovne stavbe. Za preventivo pa skrbimo tako, da smo odpovedali udeležbona vseh dogodkih, sestanki pa potekajo preko videoklicev, tudi na željo naročnikovsporoča Petra Trontelj Pečnik, direktorica agencije Yootree.

Httpool: Vsem zaposlenim odsvetujemo nenujna potovanja

»V trenutni situaciji je zaradi globalne narave našega podjetja še posebej pomembno, da se zavedamo tveganja v povezavi s COVID-19 in primerno ukrepamo. V tem času zato našim zaposlenim vveč kot 30-ihdržavah odsvetujemo vsa nenujna potovanja, predvsem če se ocenjuje, da lahko sestanke izvedemo virtualno, ali če gre za interna izobraževanja, ki jih lahko uredimo preko webinarjev. Sodelavcem trenutno omogočamo tudi možnost dela od doma, tistim, ki so pred kratkim potovali preko rizičnih območij, pa svetujemo dvotedensko delo na daljavo. V Httpoolu je zdravje zaposlenih po celotnem svetu naša prioriteta, zato smo izjemno pozorni na varovanje zdravja sodelavcev, njihovih družin in prijateljev, hkrati pa po svojih močeh poskušamo zajeziti širjenje virusa,« pojasnjujejo v Httpoolu.

Luna \TBWA: Delo od doma bomo uvedli po potrebi in glede na razvoj dogodkov

»Obvestili smo zaposlene, da če imajo kakršnekoli bolezenske znake, naj bodo doma; imamo vzpostavljene vse tehnične pogoje za delo od doma in smo uvedli vse preventivne ukrepe, kot so čiščenje in razkuževanje prostorov, higiena rok z razkužilom, zmanjšani stiki in ukinitev poslovnih poti. Delo od doma za širšo ekipo bomo uvedli po potrebi in glede na razvoj dogodkov,« je povedala Dali Bungič, direktorica Lune \TBWA.

iPROM: Poslovanje je nemoteno, počutje zaposlenih odlično

»V iPROM-u delo teče normalno, naš delovnik ostaja nespremenjen in delo poteka nemoteno. O spremembi delovnika ne razmišljamo, ukrepali in reorganizirali se bomo v skladu s potrebami, če in ko bo to potrebno. Poslovanje podjetja je nemoteno, počutje in zdravje zaposlenih je odlično,« je brez skrbi Simon Cetin, partner v iPROM-u.

Red Orbit: Začeti je treba z iskanjem rešitev, ki jih ponuja tehnologija

»V Red Orbitu trenutno situacijo jemljemo skrajno resno in postavljamo zdravje vseh sodelavcev in partnerjev na prvo mesto. Kljub resni situaciji pa ne smemo dopustiti, da se življenje ustavi. Tako delovni procesi kot tudi izobraževanja morajo nemoteno potekati naprej tudi v dani situaciji. S tem v mislih smo celotno konferenco inOrbit prestavili na splet. Sprejeli smo tudi vrsto ukrepov znotraj podjetja. Že nekaj časa smo vsi zaposleni v Red Orbitu pripravljeni na delo od doma. Vzpostavljeni so bili dodatni procesi in protokoli, ki bodo omogočali nemoteno delo ne glede na lokacijo. Vsi sodelavci, ki so v zadnjem času potovali v tujini,delajo od doma in skrbno spremljamo njihovo zdravstveno stanje. Izredno pazimo na higieno, povečali smo število postaj za razkuževanje rok, bolj redno skrbimo za zračenje prostorov in redno, tudi v službenem času, telovadimo ter skrbimo za dobro počutje. Oblikovani so bili tudi scenariji, ki jih bomo aktivirali v primeru zaprtja šol in vrtcev in v primeru karantene. Vsi sestanki z naročniki potekajo preko videoklicev in naročniki so tako gesto pozdravili z izrednim razumevanjem. Živimo v dobi digitalnih tehnologij, ki nam omogočajo, da življenje, kljub trenutnim razmeram, teče naprej nemoteno. Vsi skupaj moramo prenehati iskati izgovore in začeti iskati rešitve, ki jih ponuja tehnologijapojasnjuje Andraž Štalec, direktor Red Orbita.

Formitas: Odgovornost delodajalca je, da poskrbi za zaposlene

»V vseh povezanih podjetjih Formitas skupine smo že ob prvih primerih okužb s koronavirusom v Evropi pripravili sistem obveščanja zaposlenih ter protokole, ki smo jih aktivirali takoj ob prvem uradno potrjenem primeru pri nas. Zaposlenim smo ponudili, da lahko tisti, ki to želijo, pričnejo z delom od doma, za vse pa smo takoj vpeljali posebne ukrepe in protokole, ki nam zagotavljajo večjo varnost. Pisarne razkužujemo, razkužila so nameščena na več mestih, pisarne zračimo pogosteje. Prav tako razkužujemo delovno opremo, vse zaposlene in sodelavce smo pozvali, da čistijo tipkovnice, miškeintelefone. Zaposlene, ki so bili v tujini smo takoj naprosili, da delajo od doma naslednjih 14 dni.Sestanke, kosila, službene poti in udeležbe na seminarjih smo takoj omejili na le na najnujnejše. Zaposlenim smo priporočili, da čim več sestankov opravijo z orodji za oddaljene sestanke in klice. Razen prilagojenega načina dela sicer delujemo nemoteno. Sicer imamo pripravljen celoten protokol, da lahko delavce takoj napotimo na delo od doma, kar uvajamo že od ponedeljka dalje. Ocenjujemo, da smo povsem pripravljeni na tak način dela, takoj, ko bo to primerno in v skladu s situacijo v okolju. Zavedam se, da smo delodajalci odgovorni, da za zaposlene v službenem času poskrbimo v najvišji meri in da z našimi dejanji ne ustvarjamo situacij, ob katerih bi lahko dodatno izpostavili naše zaposlene kakršnikoli nevarnosti. Srečo imamo, da se delo agencije tudi ob spremenjenih okoliščinah  v večini res lahko izvaja skoraj nemoteno. Varnost zaposlenih, njihovih družin in vseh s katerimi smo povezani poslovno in privatno. nam je v tem trenutku najpomembnejše in tudi najbolj odgovorno,« je povedala Saša Leben, direktorica Formitasa.

V agenciji POINT OUT delo od doma vsaj do 20. marca 2020

»Mi smo z današnjim dopoldnevom sprejeli interne ukrepe in delo od doma vsaj do 20. marca2020. Po potrebi bomo delo od doma podaljševali, za kar se bomo odločali sproti na tedenski ravni. To se nam zdi edini pravi preventivni pristop za zajezitev širjenja koronavirusa med zaposlenimi, strankami, svojci in med širšo populacijo v Sloveniji. O tem ukrepu smo obvestili tudi vse naše poslovne partnerje in ljudi, s katerimi smo imeli načrtovana poslovna srečanja v živo. Ker naše storitve izvajamo predvsem v digitalnem okolju imamo vzpostavljene vse potrebne delovne procese za nemoteno delo od doma in sodelovanje z našimi poslovnimi partnerji. Ta odločitev zato ne bo pomenila praktično nikakršnih omejitev pri opravljanju naših nalog in zagotavljanju naših storitev,« je povedal Nejc Slovnik, direktor agencije POINT OUT.