WARC
Aktualno

WARC: Naložbe v digitalno oglaševanje bodo presegle »tradicionalno«

Če marsikdo napoveduje krizo zaradi ohlajanja gospodarstva in/ali korona virusa, pa oglaševalska panoga tega vsaj za zdaj še ne občuti. Globalne naložbe v oglaševanje naj bi se letos povečale za 7,1 odstotka na 602 milijardi evrov (660 milijard dolarjev).

Več kot tretjina oglaševalskih evrov gre Googlu in Facebooku

Marketinški portal WARC je izvedel vsakoletnoraziskavooziroma projekcijoo oglaševalskih naložbah. Najbolj bode v oči napoved o povečanju naložb v digitalno oglaševanje za 13,2 odstotka na skupno 306 milijard evrov. S tem naj bi s 50,9-odstotnim deležem v oglaševalskem kolaču prvič presegle naložbe v »tradicionalno« oglaševanje.  In ker digitalnega oglaševanja ni brez Googla in njegovega matičnega podjetja Alphabet ter Facebooka, jima pri WARC-u napovedujejo skoraj 212 milijard evrov oglaševalskih prihodkov. To pomeni, da bodo oglaševalci več kot tretjino vsakega vloženega evra plačajo duopolistoma.

A za tradicionalne medije le ni vse tako črno. Tudi oglaševalskim naložbam v tradicionalne medije napovedujejo povečanje za 1,5 odstotka, kar je največ po letu 2011. Največji delež tega predstavlja povečanje naložb v televizijsko oglaševanje (ne pozabimo na nekatere velike dogodke v letu 2020, kot so ameriške predsedniške volitve in poletne olimpijske igre). Naložbe v zunanje oglaševanje bodo zrasle za 5,9 odstotka, v oglaševanju v tiskanih medijih pa bodo padle za 5,8 odstotka.

Igra milijard za digitalne velikane

Posledično se bodo digitalnim velikanom povečali oglaševalski prihodki. No, nekaterim se bodo zelo povečali. Alphabetu za 10,5 odstotka (na 136 milijard evrov), Facebooku za 19 odstotkov (na skoraj 76 milijard evrov), Amazonu za 21,4 odstotka (na 15,6 milijarde evrov), Twitterju za 9,2 odstotka na 3 milijarde evrov in Snapu za 34,1 odstotka na dobri 2 milijardi evrov.

Spletno oglaševanje beleži precej večje povečanje, kot bi lahko razbrali iz stanja gospodarstva. Od leta 2015 je bilo povečanje v povprečju sedemkratno. »Če izvzamemo regulacijo, spletne platforme veže zakon velikih številk, in pridobivanje virov prihodkov je za velike igralce, kot sta Facebook in Alphabet, vedno lažje,« je povedal Jim McDonald, vodja podatkovnega oddelka pri WARC-u. Poudaril je še, da bodo v luči gospodarske škode zaradi korona virusa izvedli še dodatne raziskave. Verjame, da bodo oglaševalski proračuni drugače prerazporejeni, ne bodo pa manjši.

Še nekaj zanimivosti in napovedi:

  • Med posameznimi državami bodo globalno gledano naložbe v oglaševanje najbolj povečali v Indiji (15,6 odstotka), na evropski ravni pa v Franciji (10 odstotkov).

  • Napovedujejo rekordno uporabo programske opreme za blokiranje oglasov. Uporabljalo naj bi jo 764 milijonov spletnih uporabnikov

  • Naložbe v e-šport se bodo povečale na 730 milijonov dolarjev.

  • Klikanost e-novičnikov blagovnih znamk s področja prehrane, pijač in avtomobilizma bodo najnižje do zdaj.

  • V Evropi manj kot polovica marketingarjev sistematično uporablja podatke o vedenju potrošnikov.

Celotno raziskavo najdete tukaj.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji