short
Aktualno

Najučinkovitejši oglasi trajajo dve sekundi

Pozabite na (zgolj) kratke oglase! Po novem morajo biti oglasna sporočila »ultra« kratka, saj morate potrošnikom sporočilo o svojem izdelku ali znamki prenesti v pičlih dveh sekundah.

Tako vsaj kažejo rezultati raziskave in nevrološke študije agencije IPG Mediabrands in finske založniške hiše Sanoma. Rezultati so pokazali, da le 25 odstotkov gledalcev, ki gleda običajen oglas, dojame, za katero znamko ali izdelek je oglas, če to jasno razvidno v prvih nekaj sekundah. Izjemno kratek oglas, ki traja le nekaj sekund, lahko veliko bolj učinkovito prenese oglasno sporočilo. Poleg tega naj bi 39 odstotkov uporabnikov Facebooka in Instagrama povprečno pogledalo le dve do tri sekunde oglasa, ki sicer traja od 20 do 30 sekund. Menno van der Steen, eden od soavtorjev raziskave ter glavni direktor za podatke in tehnologijo pri nizozemskem IPG Mediabrands, je prepričan, da takšna situacija poraja za kreativce povsem novo področje. »Uporabniki spletne oglase, ki jim jih ponudi določen kanal, preskočijo vsakič, ko je to mogoče. Zato sem prepričan, da obstaja prostor za vrhunsko oglaševanje v okviru ultra kratkih formatov. Kreativci morajo spremeniti svoj način razmišljanja – pomislite le na to, kako učinkoviti so lahko dober GIF, posnetek na TikToku ali filtri in bumerangi na Instagramu. Čas je, da se podobno razmišljanje razširi tudi na bolj konvencionalno področje oglaševanja,« je prepričan.

V raziskavi so se osredotočili na merjenje možganske električne aktivnosti (EEG) in spremljanje pogleda, gledalcem pa so pokazali krajšo in daljšo različico oglasa. Rezultati so pokazali, da v krajšem oglasu kar 90 % gledalcev prepozna izdelek v oglasu (v daljšem oglasu ga je prepoznalo 46 %), da jih 98 % prepozna blagovno znamko (v daljšem oglasu je ta delež znašal 47 %) in da 70 % gledalcev tudi razume sporočilo oglasa (v daljšem oglasu ga je razumelo le 25 % gledalcev).

Ključne ugotovitve raziskave so torej naslednje:

-       Blagovno znamko oziroma izdelek mora oglaševalec v dolgem oglasu izpostaviti v prvih dveh sekundah oglasa.

-       Spoznanja iz nevrologije lahko pomagajo pri montaži video oglasov.

-       Blagovno znamko lahko gradite tudi s kratkimi oglasi. Čeprav ti nimajo nekaterih lastnosti, ki veljajo za pomembne, na primer izvirnost, zabavanje in prepoznavanje, meritve zaznavajo precej višjo stopnjo pozornosti in privlačnosti v možganih gledalca. 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji