photo
Aktualno

Romantiki trošijo več kot kadar koli prej

Potrošnja v imenu ljubezni po svetu narašča petkrat hitreje od svetovnega gospodarstva in se je za valentinovo od leta 2017 povišala za 17 odstotkov, v Sloveniji pa za kar 39 odstotkov.

Gre za ugotovitve mednarodne raziskave Mastercard Love Index, ki analizira potrošniške navade in trende med valentinovim z analizo transakcij s kreditnimi, debetnimi in predplačniškimi karticami z vsega sveta. Skupno število transakcij v dnevih pred valentinovim je v zadnjih treh letih globalno poraslo za 31 odstotkov,v Sloveniji pa za 42 odstotkov, razkrivajo Mastercardove številke. Širi se tudi trend spletnega nakupovanja in brezstičnih transakcij – v Sloveniji se je število brezstičnih transakcij od leta 2017 povišalo za kar 320 odstotkov.

Med Slovenci so še vedno priljubljena tradicionalna darila, kot sta cvetje in nakit, po svetu pa vedno manj, saj si zaljubljenci raje privoščijo oddih v hotelu (rezervacije v hotelih so po svetu poskočile za 22 odstotkov) ali letalsko potovanje do romantičnih destinacij. Število potovanj se je v času okrog valentinovega povečalo za 13 odstotkov, zaljubljenci z vsega sveta pa so lani za rezervacije letov in potovanj namenili 2,2 milijarde dolarjev.

»Trend odločanja za doživetja namesto tradicionalnih materialnih daril ostaja priljubljen in jasno je, da želi današnja generacija valentinovo izkoristiti kot priložnost za ustvarjanje skupnih doživetij,« je dejal Aleš Petejan, vodja marketinga za Mastercard v Sloveniji. »Dandanes so potovanja in rezervacije potovanj lažje izvedljivi kot kadarkoli poprej, kar se odraža v veliki rasti spletnih rezervacij letov in hotelov v obdobju okoli valentinovega, in to od leta 2017 naprej. Raziskava Mastercard Love Index ponuja edinstven vpogled v evolucijo nakupov, pri čemer podjetje pričakuje, da se bo trend odločanja za skupno preživljanje časa in ustvarjanje skupnih spominov v prihodnosti le še stopnjeval.«

Slovenci se najraje razvajamo z gurmanskimi užitki

Podatki o Slovencih kažejo, da smo za razliko od preostalega dela sveta še vedno naklonjeni tradicionalnim čestitkam  (v zadnjem letu se je njihov nakup povečalza 29 odstotkov), da se radi razvajamo v restavracijah (od leta 2017 je v Sloveniji število transakcij v restavracijah za valentinovo poraslo za 48 odstotkov) in da radi podarjamo nakit (lani smo Slovenci potrošili 76 odstotkov več za nakit, s katerim smo obdarovali svoje boljše polovice). In še ena zanimivost: če tujci veljajo za bolj organizirane, pa Slovenci še vedno najraje nakupujemo darila zadnji trenutek; lani smo večino transakcij za valentinovo opravili celo en dan po valentinovem, torej 15. februarja.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji