• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nogomet je precej več kot samo igra na igrišču

V Nogometni hiši zabave so s povezovalno močjo najbolj postranske stvari na svetu zasnovali edinstven koncept v Evropi. Direktor Vedran Smiljanić poudarja, da ne gre le za nogometno zabavišče, ampak središče, ki skozi šport in zabavo povezuje posel.

Ko vstopate skozi glavna vrata sedeža družbe, se težko znebite občutka, da hodite po tunelu na nogometni stadion. Enako velja za prihod v sprejemni prostor. Klopi, garderobne omare in jasno, veliko nogometnih žog. Nogometna hiša zabave je marca letos svoja vrata v Dvorani 18 na Šmartinski 152 v Ljubljani odprla z namenom mladim približati nogomet in pomen športa za zdrav življenjski slog, in sicer s ponudbo zabavnih vsebin in sodobne tehnologije. »Zagotovo je k odprtju pripomoglo dejstvo, da gre za najprepoznavnejši šport na svetu, ki kot takšen s svojimi sporočili deluje na ljudi še bolj čustveno in strastno. Nogomet pa je precej več kot samo igra na igrišču in naše poslanstvo je povezati vse ostalo, kar se dogaja okoli nogometnega igrišča. V svetu predstavlja nogometna tekma izkušnjo in doživetje za celotno družino, kjer vsi člani družine pridejo na svoj račun, pri nas pa ta panoga športne kulture še ni tako močno razvita,« pojasnjuje Vedran Smiljanić, direktor in idejni vodja Nogometne hiše zabave. Ob tem poudarja, da je nogomet kot šport tudi način življenja, ki ogromno pripomore k zdravju ter psihološkemu in fizičnemu razvoju otrok ter odraslih. Posledično so ob oblikovanju strategije in načina dela Nogometne hiše zabave opredelili tudi njeno bistvo, in sicer da je to dom športa, zabave in posla.

»Nogometna hiša zabave ima specifično vrednost, ki temelji na celovitem konceptu, ki prepleta šport, zabavo in posel. Gre za unikatno in zaščiteno platformo oziroma koncept, ki sem ga oblikoval več let,« pravi Vedran Smiljanić, direktor in idejni vodja NHZ.

Osredotočeni na spodbujanje priljubljenosti slovenskega nogometa

Eden od osnovnih ciljev Nogometne hiše zabave (NHZ) je tudi promocija in spodbujanje še večje priljubljenosti slovenskega nogometa. Po besedah Smiljanića so velik potencial prepoznali  v tesnem strateškem povezovanju z Nogometno zvezo Slovenije, saj je ta kot krovna nogometna organizacija pri nas ključna za razvoj slovenskega nogometa. Ogromno rezerve vidi predvsem v slovenskem klubskem nogometu in 1. Slovenski nogometni ligi, pri čemer že oblikujejo produkte, s katerimi bi lahko klubi tudi sami čim bolj prispevali k lastnemu razvoju. Eden od njih je je MDE (Match Day Experience ali različne aktivacije na dan tekme, kjer se lahko obiskovalci v različnih aktivnostih družijo pred in po tekmi), ki so ga v podobni obliki že izvajali za oba največja slovenska nogometna kluba, torej NK Maribor in NK Olimpija. Največji del obiskovalcev NHZ namreč predstavljajo prav obiskovalci dogodkov v okviru MDE, ki jih organizirajo in izvajajo na terenu po Sloveniji. Z omenjenimi aktivacijami so po besedah sogovornika zadeli v polno. »V prvih osmih mesecih pojavljanja na več kot 40 zunanjih dogodkih smo imeli blizu 70 tisoč obiskovalcev. Zdaj NHZ aktivno sodeluje z novim prvoligašem NK Bravo z izvajanjem nogometne izkušnje Bravo, kar organizirano povečuje zanimanje za domače tekme. Na ta način povečujemo prihodek kluba s samo tekmo, hkrati pa ponujamo možnost dodatnih aktivacij za pokrovitelje kluba.« Rezultat se po besedah sogovornika odraža v povečanem in daljšem obisku tekem, prepoznavnosti kluba in seveda večji bazi simpatizerjev kluba, ki zagotavljajo stalno samofinanciranje organizacije domačih tekem, ki so sicer velik finančni zalogaj.

»Ponujamo edinstveno priložnost doživetja in predstavitve zgodovine športa s pomočjo ljudi, ki so jo pisali. Ideja pa se je rodila, ko sem premišljeval, kako to vrednost predstaviti mladim, ki danes večinoma uporabljajo pametne telefone in jim gre vsebina lažje v uho s pomočjo videoposnetkov kot pa s poslušanjem vodičev v muzejih,« navaja Smiljanić.

Najboljši komunikacijski kanal so obiskovalci

NHZ s svojo ponudbo cilja na dve osnovni skupini. Prva so podjetja, katerim s prostorsko kapaciteto in konceptom po besedah sogovornika ponujajo priložnost tistim, ki želijo biti drugačna. »Organiziramo teambuildinge, zaključna srečanja, različne izobraževalne delavnice in novinarske konference. To je zelo pomembna ponudba Nogometne hiše zabave,« pravi Smiljanić. To ciljno skupino nagovarjajo preko družbenih omrežij, radia in tiskanih medijev, največ pa z digitalnim oglaševanjem. Druga skupina obiskovalcev so končni kupci oziroma družine. S pojavnostjo na dogodkih po Sloveniji vabijo obiskovalce na lokacijo v BTC, kjer organizirajo različne vrste dogodkov za vse generacije. »Naše vsebine zahtevajo tako imenovano 'degustacijo', saj jih ljudje preprosto morajo preizkusiti in doživeti, da se lahko opredelijo, ali so jim všeč ali ne. Zato so v tem trenutku najučinkovitejši komunikacijski kanali naši obiskovalci, ki prenašajo dober glas od ust do ust. Če povzamemo vse skupaj, smo s prvimi meseci delovanja lahko zadovoljni, a se hkrati zavedamo, da imamo še ogromen potencial, predvsem v središču (v BTC-ju v Dvorani 18, nasproti Koloseja, op. p.).«

Velik potencial vidijo tudi pri tujih obiskovalcih, na primer turistih v Ljubljani, ki pa še ni popolnoma izkoriščen. »Tu imam v mislih športni turizem, ki mu na določen način pripadamo tudi mi. S prvo AR Areno slovenskega nogometa, kjer predstavljamo zgodovino nogometne igre na Slovenskem, smo zagotovo izjemno zanimivi tudi za tujce. Tej ciljni skupini se bomo v prihodnje posvetili še v večji meri, saj želimo turistom ponuditi nekaj več od tega, kar pričakujejo, a v tem trenutku realno še nismo pripravljeni za to. Smo pa imeli že kar nekaj obiskovalcev iz tujine, ki so bili navdušeni nad celotno hišo. S tem smo dobili potrditev, da smo na pravi poti tudi za ta prodajni potencial,« je prepričan sogovornik.

E-šport je prihodnost, zato je za NHZ zelo pomemben, trdi Vedran Smiljanić.

Interaktivno zgodovino predstavljajo tisti, ki so jo tudi pisali

V okviru zabavnih vsebin se lahko obiskovalci preizkusijo v različnih (fizičnih in virtualnih) igrah. Sogovornik sicer nerad izpostavlja posamezni del »hiše« in poudarja, da je izkušnja oblikovana zelo natančno in zasnovana tako, da se obiskovalci seznanijo s celotno vsebino. »Veliko je sicer odvisno od generacije obiskovalcev. Otrokom so všeč videoigre in igre v virtualni resničnosti ter nogometni poligoni, mladim pa bolj nogometni biljard in nogometni radar,« opaža Smiljanić.

V eni od dvoran vas sredi prostora pričaka miza, podobna tisti za namizni tenis. Ne, niste zašli v namiznoteniško dvorano. »Vsi so navdušeni nad Teqballom, novim športom v Sloveniji, ki smo ga pripeljali prav mi. Gre za odlično gibalno igro, ki je podobna namiznemu tenisu, le da tu uporabljamo nogometno žogo ter veščine z nogo in glavo,« pojasnjuje sogovornik.

V Nogometni hiši zabave organizirajo tudi teambuildinge, raznolika srečanja, izobraževalne delavnice in novinarske konference.

Pomemben del NHZ so tudi izobraževalne vsebine. Celotna izkušnja ima namreč tudi »muzejski« del, ki pa je drugačen, kot ga vidimo, na primer, ob obiskih razstavnih prostorov na stadionih velikih klubov. Za sogovornika NHZ s prej omenjeno tehnologijo obogatene resničnosti predstavlja izredno pomemben kamen v mozaiku slovenskega nogometa. »Prvi smo začeli s predstavitvijo zgodovine na unikaten način. Celotno vsebino smo samostojno posneli za lastne potrebe z vsemi tistimi, ki so jo pisali. Tako ponujamo edinstveno priložnost doživetja in predstavitve zgodovine športa s tistimi, ki so njen del.« Ideja se je Smiljaniću porodila ob razmišljanju, kako to vrednost predstaviti mladim, ki danes večinoma uporabljajo pametne telefone, in jim gre vsebina lažje »v uho« preko videa in manj preko poslušanja (zvočnih) vodičev v muzejih. »Poleg tega je ta način predstavitve zgodovine unikaten in najverodostojnejši, saj jo predstavljajo tisti, ki so jo tudi pisali.« Ti »pisci« so med drugim nogometne legende: Branko Oblak, Srečko Katanec in Zlatko Zahović. Posebnost izkušnje pa je v tem, da obiskovalce vodijo skozi kviz doživetja, kjer ti – nevede – spoznajo nekaj številnim še neznanih dejstev o slovenskem nogometu. V prihodnje načrtujejo nadgradnjo kviza z evropskim nogometnim dogajanjem.

Laboratorij za razvoj tehnoloških potencialov

Čeprav je središče NHZ, ko gre za različne vrste sodobnih tehnologij, eno od najsodobnejših v tem delu Evrope, za zdaj tega ne obešajo na veliki zvon. Kot poudarja sogovornik, tudi sami razvijajo in zaključujejo vse načrtovane projekte. »S poudarkom na pravilni in nadzorovani uporabi sodobnih tehnologij za povečanje doživetij bomo tudi v prihodnje razvijali ta segment. V središču smo oblikovali jasen razvojni dokument za vključevanje sodobnih tehnologij v naš koncept razvoja in temu primerno smo poimenovali tudi poseben prostor Future Zone, ki je nekakšen laboratorij za razvoj vseh teh tehnoloških potencialov v zabavi, športu in poslu. Tej temi namenjamo veliko časa in lahko pričakujete, da bo NHZ v prihodnje zagotovo vodilni ponudnik te vrste animacije, ki pa bo vedno dopolnjena z veliko gibanja in izobraževanja s tega, za zdaj, ne dovolj odkritega področja.« Pri tem sodelujejo s podjetji, ki se ukvarjajo z razvojem tehnologij mešane, obogatene in virtualne resničnosti. Skupaj razvijajo platforme, ki bodo po zagotovilu sogovornika »resnična novost« v poslovnem svetu, saj želijo približati ljudem nove tehnologije, ki olajšajo ter predvsem ponudijo doživetje pri samem predstavljanju novih poslovnih priložnosti.

NHZ ima v ponudbi tudi MDE, t. i. Match Day Experience, oziroma različne aktivacije na dan tekme, ko se lahko obiskovalci v različnih aktivnostih družijo pred in po tekmi. Trenutno sodelujejo s slovenskim prvoligašem NK Bravo.

Pričakujemo lahko organizirano slovensko e-športno nogometno ligo

FIFA je med »gamerji«, sploh pa med ljubitelji večigralnosti, ena od najbolj priljubljenih videoiger. Če malce pobrskate po družbenih omrežjih nogometnih zvezdnikov, boste hitro ugotovili, da si številni med odmori od nogometnih zelenic čas krajšajo tudi s preigravanjem virtualnih nasprotnikov. Simulacija nogometa, ki so jo prvič izdali leta 1993, ima danes med nogometnimi navdušenci kultni status. Tudi obiskovalci NHZ imajo seveda možnost pokazati svoje znanje. »Nogometna hiša zabave ima ogromen potencial prav v svojih produktih, ki so oblikovani v celoto, kar zagotavlja vrhunsko zgodbo. Zagotovo je eden od njih tudi e-šport oziroma 'gaming', ki ga v NHZ doživljamo malce drugače. Naše delovanje na področju e-športa se razvija v smeri najsodobnejših evropskih nogometnih držav, kjer so e-športna tekmovanja sestavni del nogometnih nacionalnih lig. Tako je naš cilj, da bi naš produkt e-športa vpeljali v slovenski klubski in nacionalni nogomet.« Ob tem dodaja, da bodo za to potrebovali čas in predvsem ogromno energije, a prav to tudi imajo, kar pomeni, da si lahko v prihodnje obetamo organizirano slovensko e-športno nogometno ligo. »Prvi korak smo že naredili, saj bomo letos skupaj z Ljubljansko univerzo organizirali e-športno univerzitetno ligo prvakov v FIFA 20, ki bo potekala pri nas v največji gaming sobi v Ljubljani. Ob tem lahko povem, da bo e-šport umeščen tudi v našo poslovno ligo, ki jo bomo začeli pripravljati in izvajati v letu 2020. E-šport je prihodnost in kot takšen bo imel v NHZ izjemno velik pomen.«

Med pokrovitelji številna večja slovenska podjetja

Nogometna hiša zabave ima po besedah Smiljanića specifično vrednost, ki temelji na celovitem konceptu prepletanja športa, ki skozi zabavo vključuje in povezuje tudi posel. »Gre za unikatno in zaščiteno platformo oziroma koncept, ki sem ga oblikoval več let. Sam razvoj pa bo pokazal, ali znamo resnično izkoristiti celoten potencial, ki ga ima NHZ. Za zdaj kaže, da smo na pravi poti, saj smo za pokrovitelje pridobili nekaj največjih slovenskih podjetij.« Med pokrovitelji so tako BTC (ki je tudi glavni pokrovitelj), Telekom Slovenije, Triglav zdravstvena zavarovalnica, Big Bang, Decathlon, Avtohiša Vič in HTC VIVE. »Seveda je naš projekt v veliki meri podprla tudi Nogometna zveza Slovenije, s katero želimo v prihodnje razviti strateško sodelovanje, saj ponujamo produkte, s katerimi lahko še dodatno promoviramo slovenski nogomet in ga z nogometnimi doživetji NHZ približujemo novim generacijam,« sklene sogovornik.

Članek je bil prvotno objavljen v  462. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected]