• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Z oglasom do boljše samopodobe mladih

Pri finski reviji za mladostnike Demi domiselno opozarjajo najstnike na pritiske, ki jih imajo nanje (lahko) družbena omrežja. V dveh oglasih, ki ponazarjata težave s samopodobo mladih, se fant in dekle na fotografiji opazujeta v ogledalu, njuna podoba pa prikazuje, s kakšnimi popravki bi bila lahko videti bolj »popolna«.

Oglasa sta delo finske agencije TBWA\Helsinki, njun namen pa je spodbuditi razmišljanje o tem, s kakšnimi lepotnimi merili se morajo soočati mladi v današnjem času. Raziskave kažejo, da so pri današnjih najstnikih težave s samopodobo in samozavestjo večje kot kdaj koli prej. K temu bistveno pripomorejo družbena omrežja, ki mladim omogočajo dostop do filtrov, ki spreminjajo njihov videz. Pojav so poimenovali ‘Snapchat dismorfija’ – pri dismorfiji ali dismorfni telesni motnji gre namreč za duševno težavo pri doživljanju lastnega telesa. Ker gre za resno težavo, je Instagram že sporočil, da so odstranili vse filtre, ki posnemajo rezultate lepotnih operacij. 

Moč medijev je tudi v tem, da zmanjšajo pritisk po popolnem videzu in s tem vplivajo na dojemanje medijev, pravijo pri reviji Demi.

»V naši reviji namesto modelov predstavljamo resnične ljudi in neprestano opozarjamo, da poleg lepote in videza obstaja še veliko tem, o katerih se moramo pogovarjati,« pravi odgovorna urednica Päivi Lehtomurto.

Da bi se bralci čim bolj poistovetili z najstnikoma na sliki, so se v agenciji odločili, da bosta fotografiji na oglasih čim bolj realistični in neobdelani. »Oglasa tako nista videti povsem klasična, saj smo si želeli realnih fotografij, ki pa bosta vseeno dosegli dramatičen učinek,« je končni izdelek komentiral Erno Reinikainen, kreativni direktor v agenciji TBWA\Helsinki.