• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimistično v leto 2020

Po čem si bodo zapomnili leto 2019 in kje vidijo največje izzive v letu 2020, smo v zadnjem v seriji prispevkov povprašali predstavnike agencij.

Leto 2019 je za nami in predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij so z njim večinoma (zelo) zadovoljni. Kljub ne najbolj rožnatim napovedim za leto 2020, pa se v novo leto podajajo optimistično razpoloženi. Pravijo, da se dobro zavedajo, da izzivov ne bo manjkalo, a so nanje pripravljeni. Prva dva prispevka s predstavniki agencij najdete tukaj in tukaj.

Čaka jih leto, polno izzivov

Za novoustanovljeno Mediaplus Adrio je bilo 2019 pestro leto. Zaznamovali so ga regijski projekti v sodelovanju z matično nemško agencijo, deljenje znanja in implementacija medijskih orodij na naš trg. »Strokovno smo leto podoživljali pod vtisom Mediaplusove študije o učinkovitosti video oglaševanja Media Equivalence Study, ki je bila predstavljena tudi na lanskem SEMPL-u. Lokalno smo najbolj ponosni na zaupanje in začetek sodelovanja s slovensko ekipo Hervisa. Verjamemo, da je pred nami še eno izzivov polno leto in pripravljeni smo na novega naročnika,« je leto povzela Alina Žugelj Pikalo, direktorica Mediaplus Adria.

Dobro delo se obrestuje

»Leto 2019 je bilo res dinamično. Zaznamovalo ga je rojstvo treh otrok naših sodelavk, medijskih strokovnjakinj, nazdravljali smo ob srebrnem effieju in zlatem semplerju za akciji Telekoma Slovenije in se veselili rasti tržnega deleža nekaterih naših partnerjev. Najbolj si ga bom zapomnila po uvedbi kompleksnega in uspešnega projekta Mali šef, ki smo ga 'zakuhali'skupaj z Mercatorjem in Pro Plusom, ter po tem, da se dobro delo obrestuje. Veliko mi pomeni, če se naročnik in sodelavka vrneta, pri čemer sta oba poskusila, kako bi šlo z novim poslovnim partnerjem. Prav to se nam je zgodilo v iztekajočem letu. Obeh smo zelo veseli. V naslednjem letu pa napovedujem zmerno rast in nekaj novih naročnikov,« je za MM povedala Barbara Modic, direktorica Pristop Media.

Delež naložb za digitalno oglaševanje bo le še večji

»Leto, ki se poslavlja, si bom zapomnil po razpravah o potencialu uporabe umetne inteligence in dilemah o etični uporabi podatkov z namenom monetizacije. Veseli me, da se potrošniki vse bolj zavedamo, kakšna je vrednost osebnih podatkov, ki jih delimo z različnimi ponudniki tehnoloških storitev, ki jih z našimi podatki tudi plačujemo. Še bolj pa, da ozaveščenost strokovne javnosti o odgovornosti do zakonite uporabe podatkov, ki jo nosimo tako oglaševalci, mediji, agencije kot ponudniki različnih tehnoloških rešitev, raste,« pravi Simon Cetin, partner v digitalni agenciji iPROM.

Med dosežki, na katere je ponosen, izpostavlja predvsem iPROM-ovo motivirana ekipo, ki vsak dan premika meje na področju oglaševanja v digitalnih medijih. »Ponosen sem tudi na svoje partnerje in naročnike, ki si upajo in nam zaupajo. Ponosen sem, da smo bili s strani strokovne javnosti prepoznani kot najučinkovitejša digitalna oglaševalska agencija z vidika uporabe podatkov. Argetina akcija, v kateri je iPROM izvajal prediktivno digitalno oglaševanje v sodelovanju z raziskovalno hišo Valicon, je namreč prejela zlato nagrado Effie Slovenija 2018, nagrado WEBSI 2019 za najučinkovitejši digitalni projekt leta 2019 in zlatega semplerja v kategoriji za najboljšo uporabo podatkov. To potrjuje, da je naša smer z vidika lastnega tehnološkega razvoja oglaševalske infrastrukture in pametne uporabe podatkov prava; navsezadnje na trgu že 20 let orjemo ledino na področju digitalnega oglaševanja in s tem povezanih rešitev,« je prepričan.

Za leto 2020 napoveduje, da bodo podjetja v svoje digitalne komunikacijske aktivnosti investirala še preudarneje kot v letih doslej: »Delež naložb, namenjenih oglaševanju v digitalnih medijih, bo zrasel, saj bomo še bolj vztrajno iskali načine, kako naše vložke bolje in dolgoročno oplemenititi. Če sem realen, pričakujem nadaljnjo 15-odstotno letno rast investicij, kar pomeni, da bodo skupne naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2020 presegle 80 milijonov evrov.«

Čaka jih intenzivna rast in širitev ekipe

V agenciji Httpool pravijo, da je bilo iztekajoče leto zanje prelomno, saj so po pridobljenem zaupanju Facebooka postali njihov uradni zastopnik (Authorized Sales Partner) na sedmih trgih v Evropi, ta partnerstva pa so tudi uspešno lansirali. »Hkrati smo se tik pred iztekom leta v sodelovanju s Facebookom razširili še na tri azijske trge – v Mjanmar, Laos in Kambodžo, Twitter pa nas je izbral za svojega zastopnika še v štirih skandinavskih državah. Prav tako smo pričeli sodelovati s TikTokom. Z novimi partnerstvi je zdaj Httpool prisoten v 29-ih državah v Evropi in Aziji, kampanje pa izvajamo tudi izven teh regij. Ponosni smo tudi, da smo uradno prepoznani kot najboljši svetovni specialisti za performance na Twitterju. V tem kontekstu smo pod znamko Wise.Blue uvedli našo Twitter API rešitev, ki je čez noč postala najbolj priljubljen sistem za oglaševanje mobilnih aplikacij na Twitterju,« našteva Timotej Gala, namestnik generalnega direktorja.

Izjemno ponosni so na hitro in visoko rast, ki jo dosegajo na vseh ključnih platformah, od Facebooka, do Twitterja, Spotifyja, LinkedIna in ostalih. Httpool je kot skupina že drugo leto zapored podvojil prihodke, v prihodnjih dveh letih pa pričakujejo še hitrejšo rast. Veliko naročnikom so omogočili uspešno prodiranje na globalne trge, saj so preko uporabe omenjenih platform neposredno vplivali na njihove poslovne rezultate, tj. povečali njihove prihodke, število potencialnih uporabnikov oziroma strank ter prenose aplikacij.

»V prihodnjem letu se veselimo nadaljnje intenzivne rasti, ki s seboj prinaša tudi širitev ekipe po vsem svetu. Pričakujemo, da bo število zaposlenih v Httpoolu poskočilo s sedanjih 290 na 400 strokovnjakov s področja digitalnega marketinga, prodaje, upravljanja, programiranja, financ ter mednarodnega poslovanja. V letu 2020 pričakujemo utrditev naše pozicije tako v Evropi kot tudi v Aziji, hkrati pa smo odločeni zasledovati nove izzive in priložnosti na globalnih trgih,« pravi Gala.