• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimistično v leto 2020

Nadaljujemo s serijo prispevkov, kjer predstavniki agencij z nami delijo vtise o letu 2019 in napovedi za leto 2020. Leto 2019 je bilo vznemirljivo, 2020 bo (očitno) še bolj.

Leto 2020 bo bolj vznemirljivo, kot je bilo 2019

»Če strnem leto v eno samo besedo, potem je to »zadržanost«, predvsem prve polovice leta. Razlag razlogov je bilo skozi leto veliko; pogosto se je omenjala nova kriza, in, bolj kot se je omenjala, bližje je bila. Zagotovo pa bomo še dolgo zanamcem pripovedovali tudi, da smo najbolj zgodaj doslej – že maja – posneli novoletni televizijski oglas,« je leto 2019 povzel Toni Tomašek, glavni kreativni direktor in direktor skupine Publicis Groupe.

Leto si bodo zapomnili tudi po tem, da so s tremi zelo pomembnimi naročniki prižgali zeleno luč za transformacijo njihove znamke: »Gre za razmišljanja, diskusije in študije, ki so trajale vsaj leto dni ali celo več in na pobudo agencije. Takšne strateške odločitve naročnikov izhajajo iz zaupanja v naše ekipe in njihovo strokovnost – na to in zato sem na nas ponosen,« pravi.

Z vidika obsega poslovanja bistvenih sprememb v letu 2020 v agenciji ne pričakujejo: »Morda za odtenek manjši obseg, a nekoliko boljši končni rezultat. Bo pa naše delo zaradi realizacije omenjenih transformacij bolj vznemirljivo kot letos. Pričakujem pa tudi več dnevno mednarodno operativnega dela v povezavi z nekaterimi novimi posli obstoječih in novih naročnikov.«

Začenjajo novo etapo na svoji poti

Primož Pusar, partner in predsednik uprave v agenciji Pristop, pravi, da je leto 2019 najbolj zaznamoval proces priprave dolgoročne strategije Pristopa, v okviru katere so z ekipo vodilnih sodelavcev posodobili vrednote, kulturo, posledično pa tudi procese in organizacijsko strukturo Skupine. »Z letom 2019 zaključujemo del naše poti, ki jo je zaznamovala vzpostavitev Pristopa kot vodilnega igralca na vsakem od petih področij našega delovanja na eni strani, ter lastniške spremembe na drugi strani. Ponosni smo na številne projekte, s katerimi smo naročnikom pomagali k uspešnejšemu in učinkovitejšemu delovanju na vseh segmentih njihovega trženjskega spleta. Od prenove prodajnih mest do optimizacije cenovne politike, od monetizacije podatkovnih skladov do optimizacije produktnega portfelja – in vedno podprto z najboljšim komunikacijskim spletom. Obenem smo vsa svoja znanja uporabili tudi za ponovno nadgradnjo lastne vsebinske platforme Kurzschluss, ki vsako leto raste, tako po ugledu kot po številu obiskovalcev, ki jih redno navdušujemo in razveseljujemo,« je povedal.

V letu 2020 bodo začeli novo etapo na svoji poti – dokončno bodo optimizirali svoje delovanje multidisciplinarne svetovalske ekipe, ki svojim naročnikom s celovitim pristopom omogoča najučinkovitejši nastop na trgu. Selitev na novo lokacijo predstavlja nov začetek, konsolidacijo ekipe, ki bo končno spet združena na istem mestu; hkrati pa se s tem pripravljajo na naslednjo fazo v razvoju Pristopa – ko bodo svoje popolno zaupanje v lastne sposobnosti dokazali s kapitalskim vstopom v podjeme, ki jim bodo z najboljšo ekipo na področju optimizacije trženja in prodaje omogočili hitrejši, učinkovitejši in uspešnejši razvoj poslovanja.

Leto 2019 je bilo Gretino leto

Tudi Luka Kobale, kreativni direktor v agenciji New Moment, si bo leto zapomnil po Greti Thunberg. »Leto 2019 je zame Gretino leto oz. leto njenega sporočila. Tako z mojega osebnega kot tudi z družbenega vidika. Nisem njen oboževalec, sem pa velik 'fan' ideje, da svet pustimo boljši, kot smo ga dobili. To leto je zaznamovala njena osebnost kot tudi njena komunikacijska kampanja – spontana ali načrtovana. Njeno sporočilo je postalo sporočilo množic in krik množic se je zlil v njen glas. Če bi bila in tudi če Greta Thunberg ni oglaševalska akcija, je to zame akcija iztekajočega se leta. Mogoče ne čisto klasična, ampak kljub temu z vsemi elementi, ki naj bi jih akcija takšne vrste imela. Vključno s podporniki in 'haterji', s stroko za in proti, z obrekovalci, oportunisti in ljubitelji trendov,« pravi.

Na ravni agencije Kobale izpostavlja festival Conventa Crossover, na katerem so za projekt »This Changes Everything« dobili nagrado za najboljši B2B dogodek leta v regiji: »Dogodek ob uvedbi novega produkta za podjetje Philip Morris Ljubljana je prepričal žirijo in se v ugledni konkurenci uvrstil na prvo mesto. Zelo smo ponosni tudi na naš letošnji pro bono projekt, ki smo ga na pobudo Rotaract kluba Slovenj Gradec naredili za Čebelarsko Zvezo Slovenije v sodelovanju s trgovskim podjetjem Tuš. Na svetovni dan čebel – 20. maja – smo na oddelku 'sadje in zelenjava' v supermarketu Tuš v Celju s polic odstranili vse pridelke, ki so odvisni od čebel in drugih opraševalcev. Dobili smo kar nekaj ogorčenih in presenečenih kupcev, veliko odobravanja in ogromno medijsko pozornost.«

Kaj prinaša leto 2020, pa Luka Kobale našteje kar po točkah: »Vsaj tri agencije bodo zamenjale moškega direktorja za žensko, sedem kreativnih direktorjev bo izgorelo, večjo agencijo bo zapustil velik naročnik – operater in 20 zaposlenih se bo preselilo na novo agencijo in operater bo delal z istimi ljudmi, v novi agenciji. Nastala bo nova ambiciozna agencija, ki bo razpisala natečaj za izbor imena, naročniki bodo vabili na plačane natečaje.«

Verjamejo vase, vsak dan bolj

»Leto 2019 si bom zapomnil predvsem po tem, da smo se kolektivno vendarle začeli zavedati, da imamo svet zgolj na kredit. In to nam je morala povedati 16-letna Švedinja, ki ji je, kar je verjetno še najmanj pomembno, uspela sijajna komunikacijska kampanja. Imamo torej moč, a imamo tudi odgovornost. Zagotovo smo močnejši, če ne ločujemo, če smo skupaj. Kris, na zdravje! Še je upanje! Ločujmo le odpadke!« je leto na osebnem nivoju povzel Milan Slana, svetovalec in partner v agenciji BPCS.

»Kar zadeva našo agencijo, pa smo ponosni, da so si ljudje zapomnili naše ime, kar, priznajmo si, ni lahek zalogaj. Ponosni smo na tistega Balcannes roza leva, ki se je septembra preselil iz Rovinja v Ljubljano, in na 6. mesto med agencijami na SOF-u, kar je pravzaprav nagrada za vseh 4,5 let naše agencije. Vsakič znova smo ponosni, ko vidimo zabaven 'headline'na avtobusih Ljubljanskega potniškega prometa, ko se zaradi Naturete naučimo kaj novega o lastni prebavi, ker smo zaradi Ljubljanskih mlekarn ostali pristni in ker, prosto po Sparkasse, verjamemo vase. Vsak dan bolj. In, kakopak, ponosni smo na Luko Dončića!«

Slana pravi, da se je leto 2020 za njih pravzaprav začelo že nekje sredi iztekajočega se in v novem letu se veselijo novih prijateljev. Verjamejo, da bo leto 2020 zaznamovalo tako njih kot, zaradi njih, tudi industrijo komunikatorjev v Sloveniji.