• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Opazili smo: Kam gre ta svet?

V sklopu decembrskih proglasov v tedniku Mladina so si slovenski kreativci dali duška z napovedovanjem bližnje ali daljne prihodnosti oziroma trendov.

Na tretji strani decembrskih izdaj tednika Mladina so svojo družbeno kritičnost tokrat izkazali Vladan Srdić (Studio 360) ter oglaševalske agencije Yin+Young, Luna TBWA in New Moment Ljubljana. Nekatere rešitve oziroma možni scenariji delujejo apokaliptično, drugi opozarjajo na ekstremizme, tretji pa so nekaj vmes.

Simbol kapitala ali za kapital simbola?

»Naš Proglas na temo trendov nudi več možnih interpretacij. Morda govori o trendu bolj ali manj latentnega desnega ekstremizma, ki je vse pogosteje prisoten v priviligiranih družbenih sferah. Morda osvetljuje dejstvo, da se je nekoč tudi sam Louis Vuitton spogledoval z nacistično Nemčijo, kar ponovno dokazuje, da trendi prenesejo vse. Še najbolj pa morda izpostavlja trend vsesplošnega strahu pred kakršno koli drugačnostjo, ki bi lahko »ogrozila« našo zahodnjaško, s kapitalom pogojeno cono udobja. Posledično se skoraj moramo vprašati – gre v primeru torbice Louis Vuitton za simbol kapitala ali za kapital simbola?«

Yin+Young (13. december 2019)

Ko THE END postane TREND

»Ne glede na to, kako ambiciozno si zastavljamo cilje za prihodnje leto, se vedno najde nekdo, ki nas »opomni«, naj nikar ne pretiravamo, saj je za leto, ki prihaja, tako ali tako napovedan konec sveta.

Kaj res? Že spet?

No, do danes smo preživeli že ogromno koncev sveta, zato lahko rečemo, da je ta veliki in zloglasni THE END postal pravi TREND, ki se zgodi vsakih nekaj let.

Z decembrskim Proglasom smo vas želeli spomniti na vse preživete konce sveta in vas pripraviti na tiste, ki bodo (morda) nastopili v prihodnjih letih.

Mimogrede, ste vedeli, da so konci sveta napovedani vse do leta 22.000.000.000, ko naj bi vesolje dokončno ugasnilo?«

Luna TBWA (20. december 2019)

Zgodovinski modus operandi

»Ne gre za pametno bombo niti za novoletno »darilo« porednim državam, ideologijam ali posameznikom. V vse hitrejši sedanjosti kapital ustvarja totalitarne fikcije in navidezne svetove z lastnim peklom in nebesi, v katerih človek ni več cilj, ampak le sredstvo. Gre za zgodovinski modus operandi in preizkušen vzgojni model za vsako ceno. Prihodnost je žal slabo zrežiran déjà vu – tokrat le korak stran od ekološkega prepada našega modrega planeta.«

Vladan Srdić (Studio 360(6. december 2019)

Pa razumi, če moreš! 

»Ideja je zrasla na pogorišču dejstva, da bo v 2020 še bolj vroče - tako in drugače in da nam je za to vseeno - bolj ali manj! Pa razumi, če moreš!«

New Moment (27. december 2019)