• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimistično v leto 2020

Seveda pri pregledu vtisov o letu 2019 in pričakovanjih za 2020 nismo pozabili na predstavnike agencij. Kot pravijo, so pripravljeni na spremembe in izzive.

Razvoj umetne inteligence kot dodaten veter v jadra

Na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana so letos ponosni na kar nekaj dosežkov: »Kantar podeljuje Best Idea Award za najboljše ideje, povezane s TGI rešitvami, in letos smo se z Medianino idejo, ki olajša in pospeši delo uporabnikom Mediana TGI orodja in raziskave, med sedemdesetimi državami uvrstili med prve tri svetu. V celotni regiji Adriatik ali na Balkanu, kakor komu drago, zlasti pa v Srbiji, je Mediana TGI 'must have'za medijske in kreativne agencije, v Sloveniji že tudi za medije, na posamičnih trgih pa relevanten vir podatkov za podatkovne znanstvenike na strani oglaševalcev. Med omembe vrednimi dosežki je tudi druga knjiga Mitje Tuškeja Hokus pokus: Fokus, v kateri razvija svoje ideje in uči upravljanja blagovnih znamk na osnovi Mediana TGI. Omeniti velja še nagrado Mediana Sporto brand, ki jo je na osnovi naše raziskave prejel Luka Dončić – zanj sem jo osebno vročila Connorju Terryju iz Lukovega kluba Dallas Mavericks in predstavnikoma nogometnega kluba NK Maribor in FK Dinamo Zagreb. Poleg tega smo z Mastercardom v Sloveniji odkrili dejavnike za vključevanje družin v razvoj in uspehe nogometnih zgodb. Z agencijo Interactiv smo na SEMPL-u predstavili odnos do spletnih oglasov. Luna\TBWA nam je prenovila celostno grafično podobo, postavili smo novo spletno stran. Sodelujemo tudi z mediji – Delo, POP TV in 24ur.com; vsak mesec objavljajo aktualne podatke raziskav javnega mnenja s podpisom Mediana Pulse in Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana. Kantar za vse raziskave Eurobarometer za Slovenijo navaja vir Mediana. Gallup pa Mediana na Hrvaškem in v Srbiji. Tudi Marketing magazin ohranja in utrjuje ugled stroke ter objavlja kolumne z mojim podpisom,« je leto 2019 obnovila Janja Božič Marolt, partnerica na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev, Mediana.

Pravi, da si bo leto zapomnila tudi po tem, da si je privoščila deset dni le zase: »Prvič v življenju, odkar nas povezujejo nove tehnologije in nam lajšajo življenje, hkrati pa se sama nemočno pustim vrtinčasto posrkavati v nenehno delovanje in poslovanje 24/7, sem bila prvih deset dni v letu 'na off'. Pa to še ni vse. Nisem izbrisala dostopa do elektronske pošte, celo pustila sem si videti naraščajoče število e-sporočil, ampak mi je uspelo, da jih nisem gledala, kaj šele odpirala. Te prekrasne počitnice z družino bi ostale spomina vredne ne le zaradi vpletenosti v druge kraje in kulture, temveč tudi zaradi vpletenosti v medosebne pristne komunikacije in ponovno spoznavanje nians značajev drug drugega. In niti to še ni vse, po čemer si bom najbolj zapomnila 2019. Svet se je vrtel še naprej, Mediana pa je poslovala odlično ne glede na mojih nekaj dni odsotnosti. Viden kvalitativni in kvantitativni napredek smo dosegli s pomladitvijo in povečanjem Medianine ekipe z izjemnimi ljudmi, ki so jim raziskave prava strast in tako odlično dopolnjujejo jedro izkušenih in predanih sodelavcev. Vrnili so se naročniki, ki so uvideli, da jim kakovost naših storitev prinaša in dopolnjuje kakovost njihove, zmanjšuje tveganja pri poslovnih odločitvah in soomogoča rast.«

Kakšna pa je njena napoved za leto 2020? »Napovedi drugih govorijo v prid razvoju umetne inteligence, kar je za Mediano dodaten veter v jadra, ker kakovostni podatki končno pridobivajo na vrednosti. Naš cilj je ohraniti najboljšo kakovost, največje zaupanje, najbolj srečne zaposlene in najbolj uspešne naročnike.«

Pripravljeni na spremembe in izzive, ki jih prinaša leto 2020

V AV studiu pravijo, da je bilo leto, ki se izteka, zanje zelo uspešno. V njem so nadaljevali proces transformacije, ki so ga začeli v letu 2018, uspešno pa nadaljujejo tudi s prenovo organizacijskih in projektnih procesov ter metod dela. »Uvedene spremembe so že obrodile prve sadove, tako da smo lahko letos ponosni na številne dosežke in uspešna sodelovanja s svojimi naročniki. Ponosni smo tudi na vse naše sodelavce, ki s svojo energijo, srčnostjo in kreativnim zagonom ustvarjajo uspešne in odmevne zgodbe ter poskrbijo za zadovoljstvo naročnikov. Letos smo portfelj naročnikov še razširili in tako delujemo v zelo različnih panogah, kar nam prinaša veliko širino in s tem še večjo raznolikost dela. Med drugimi tako sodelujemo s podjetji, kot so Gorenje, Triglav, Radenska, Spar, Frupi, Mlekarna Celeia, HSE, Elektro Celje, Time Brewery, NK Olimpija … Poglobili pa smo tudi mednarodno sodelovanje s podjetjem Hisense, s katerim smo zasnovali in izvedli tri uspešne globalne kampanje,« pravi  izvršna direktorica Nina Obradovič.

V letu 2019 so ponosni tudi na številne nagrajene projekte WEBSI in sodelovanje z družbeno odgovornimi organizacijami, kot sta Europa Donna in SVIT. Z veseljem se spomnijo tudi na Plaktivatovo pregledno razstavo najodmevnejših družbeno angažiranih plakatov, ki so jo sponzorsko podprli, in se hkrati spomnili tudi vseh AV-jevih zmagovalnih plakatov. »Korak naprej smo naredili tudi na digitalnem področju. Z uporabo novih orodij in postavljenimi internimi standardi kakovosti tako naročnikom zdaj še bolj kompetentno svetujemo in jih izobrazimo v smeri, da zagotovimo uspešnost njihovega spletnega mesta. Prav na tem področju smo lani oblikovali analitično storitev spremljanja spletnega nastopa, kjer je prihodek AV studia odvisen od uspešnosti njihovega spletnega mesta,« je še povedala Obradovičeva, ki pravi, da na prihajajoče leto v skladu s svojo kulturo gledajo srčno. Pripravljeni so na spremembe in izzive, ki jih leto nedvomno prinaša; preko njih se bodo lahko še bolj razvijali in postali še boljši.

Stremeli bodo k načinu dela, ki ohranja pristne vrednote agencije

Peter Vidmar, direktor Agencije 101, pravi, da je bilo zanje leto 2019 zagotovo prelomno: »Ne samo da smo vstopili v enajsto leto svojega obstoja, ampak smo postali tudi Agencija leta na SOF-u. Še posebej pa nas veseli, da smo še nadgradili odnose s svojimi naročniki. Uspelo nam je tudi dokazati, da z razlogom nosimo naziv agencije leta, ker smo nagrade osvojili tudi na drugih festivalih, med njimi DCA Berlin, SEMPL, SoMoBorac, Sporto, Diggit, Websi, in to z različnimi projekti, za različne naročnike ter blagovne znamke. Pomembne korake pa smo naredili tudi na področju razvoja športnega in nakupovalnega marketinga in pri digitalnem razvoju agencije, ki je že od nekdaj eno od naših jeder.«

Vidmar pravi, da so ponosni na vse marketinške zgodbe svojih naročnikov. »Vsak izziv je poseben in ne zdi se nam prav izpostavljati samo najodmevnejših rešitev. V tem letu smo izvedli številne celostne in digitalne kampanje, ki so dosegle svoj namen in svojo publiko. Še posebej smo ponosni na uspešni sponzorski oglaševalski akciji, in sicer aktivacijo ob EuroVolleyu 2019, kjer je bil naš naročnik Petrol, in ob Volkswagen Ljubljanskem maratonu, kjer je bil naročnik Porsche Slovenija, blagovna znamka Volkswagen,« pove.

V letu 2020 bodo še naprej stremeli k načinu dela, ki ohranja pristne vrednote agencije, h grajenju zdravih partnerstev ter uspešnih in učinkovitih zgodb, tako v Sloveniji kot v tujini. Na obzorju so že zametki novih sodelovanj, s katerimi so začeli v drugi polovici leta 2019 in za katera verjamejo, da bodo prerasla v dolgoročna partnerstva.

Na človeških vrednotah bodo gradili tudi v prihodnje

»Zame osebno je bilo leto 2019 prelomno, saj sem konec avgusta prevzela vodenje Skupine Futura. V letu 2019 je Futura praznovala 30 let svojega delovanja in danes s ponosom lahko rečemo, da smo edina popolnoma integrirana marketinška agencija s sposobnostjo celovitega orkestriranja marketinško prodajnih aktivnosti. Kot največkrat nagrajena oglaševalska agencija je sidrišče delovanja Future še naprej kreativnost, fokus delovanja pa predvsem izgradnja kakovostnih odnosov z našimi naročniki, kar nam omogoča sodelovanje pri transformativnih projektih, ki presegajo promocijo, ampak se ukvarjajo z vsemi P-ji marketinškega spleta. V odnosu z naročniki v središče delovanja postavljamo kupce, z vidika upravljanja interne kulture pa je najbolj pomembno, da na prvo mesto postavljamo zaposlene. Zato smo v letu 2019 prešli na fluidno organizacijsko shemo. Klasična delitev vlog v agencijah, ko so posamezniki opravljali eno vlogo, je namreč stvar preteklosti. Naše delovanje postaja vedno bolj kompleksno, kar pomeni, da morajo biti zaposleni opolnomočeni, da lahko suvereno opravljajo več različnih vlog hkrati. Organizacija se mora temu prilagoditi. Oddelki in nazivi namreč ne smejo omejevati polja delovanja posameznikov,« meni Mija Gačnik Krpič, izvršna direktorica Future DDB

Pravi, da so na Futuri ponosni na majhne in velike zmage: »Zame je zmaga takrat, ko končamo projekt, v katerega je celotna ekipa vložila vse svoje potenciale in v katerega 100-odstotno verjamemo. Včasih je tako zmaga tudi vrhunsko pripravljen projekt za natečaj, pa čeprav se naročnik ni odločil za naš predlog. V letu 2019 smo pridobili kar nekaj novih naročnikov, osredotočili pa smo se predvsem na razvojne projekte, ki so odlična osnova za vzpostavitev dolgoročnega partnerskega odnosa z naročniki. Gotovo si bomo leto 2019 zapomnili po nagrajenem projektu »Mlečne pravljice« za naročnika Spar Slovenija. Tudi naše 26-letno sodelovanje z McDonald’s Slovenija je svojevrsten fenomen v panogi, kjer podjetja menjajo agencije v povprečju vsakih tri do pet let. Seveda je tu še mednarodno nagrajena knjiga JB Restavracija in Red Dot za gin Monologue, oglaševalska akcija »Dobrodošli v odraslost« za Vzajemno in še bi lahko naštevala. Leto 2019 je bilo dobro leto.«

Ob 30. letnici Future so med svojimi naročniki naredili raziskavo, ki je pokazala, da jih cenijo predvsem zaradi prijaznosti, profesionalnosti, predanosti, partnerskega odnosa in zanesljivosti. Na človeških vrednotah bodo gradili tudi v prihodnje. »V novo leto vstopamo kot najmočnejša ekipa Future kadar koli. Vsekakor pa se zavedamo, da je pred nami še veliko priložnosti. Še naprej bomo usmerjeni v intenzivno rast – tako poslovno kot tudi osebno. Pospešili bomo vlaganja v izobraževanje zaposlenih in krepitev kompetenc ekipe Innovo, Zagreb in F2, ki sta del Skupine Futura.

Kar pa zadeva napovedi za prihodnost v celotni panogi, bodo zmagali tisti, ki se bodo znali potrošniku na nevsiljiv način približati po najbolj osebnih kanalih. Raziskave kažejo, da se potrošniki, predvsem generaciji Y in Z, radi vpletajo v vsebine, ki jih ustvarjajo blagovne znamke, zahtevajo pa, da so te vsebine narejene popolnoma po njihovem okusu, da rešujejo njihove težave, jih zabavajo, informirajo … Če jim niso v neposredno korist, jih gladko ignorirajo. To narekuje še pametnejšo uporabo vseh podatkov, ki jih imamo o potrošnikih, poznavanje njihovega vedenja, vrednot in celotne nakupne poti ter priprava čim bolj personaliziranih vsebin. Komunikacija z njimi se bo vse intenzivneje selila na klepetalne kanale, kjer v ospredje prihajajo klepetalni boti. Mislim, da so prav umetna inteligenca, glasovno iskanje, pametni asistenti in marketinška avtomatizacija področja, ki se jih bodo znamke, ki bodo hotele biti vodilne na trgu, najintenzivneje lotevale. Mi se vseh teh izzivov in projektov, povezanih z njimi, veselimo.«