• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Instagram nam omogoča še več kreativnosti

Glede na to, da Instagramu trenutno pripada mesto enega od najbolj priljubljenih družbenih omrežij tudi v segmentu povezovanja med potrošniki in blagovnimi znamkami, je treba (tudi) na tem kanalu vedno iskati nove, inovativne oblike komuniciranja s sledilci.

Instagramovi filtri v zgodbah (ang, »story«) so že od vsega začetka priljubljeno komunikacijsko orodje, nedolgo nazaj pa smo tudi uporabniki dobili možnost, da ustvarjamo svoje lastne filtre. 

Filtri »Instagram stories AR« (ang. »augmented reality«, obogatena resničnost) tako omogočajo blagovnim znamkam, da se na zabaven in inovativen način približajo sledilcem in krepijo zavedanje blagovne znamke. Nudijo nam namreč možnost, da se z določeno blagovno znamko preko kreativne rešitve še bolj povežemo. Vsakdo, ki sledi določeni blagovni znamki, lahko uporabi filter in ga preko svojih objav deli s svojim občinstvom. Sledilci, ki uporabijo filter, tako postanejo ambasadorji vaše blagovne znamke. Na ta način lahko z dobro inovativno rešitvijo dosežemo velik viralen učinek, h kateremu načeloma stremimo vsi, ki ustvarjamo komunikacijo za blagovne znamke na družbenih omrežjih. 

Kaj potrebujemo?

Za uspešno ustvarjanje AR filtra najprej potrebujemo dobro izdelano kreativno idejo. Postaviti si moramo cilje, ki jih želimo doseči s filtrom, in dobro premisliti, kako v filter vnesti zgodbo blagovne znamke in kreativono rešitev, ki bo sprožila morebitno viralnost. Svetujemo vam, da v filter ne vključujete logotipa svojega podjetja, saj bodo sledilci takoj zaznali prikriti namen oglaševanja, kar jih bo odvrnilo od uporabe. Filtri naj bodo vsebinsko čim bolj dodelani in uporabni. Ime vašega profila pa bo v vsakem primeru vidno v opisu v levem zgornjem kotu ob uporabi filtra. 

Ko imamo pripravljeno strategijo, se lahko lotimo tehničnega ustvarjanja. 

Za uspešno objavo AR filtra za svojo blagovno znamko tako potrebujemo: AR filter, ime in ikono filtra ter predstavitveni video.

AR filter ustvarimo v programu Facebook Spark AR Studio, ki je brezplačen za uporabo in omogoča bolj ali manj zahtevno kreativno zasnovo filtrov.  

Ime filtra naj na čim bolj nazoren način predstavi funkcijo filtra, da bo uporabnikom takoj jasno, za katero funkcionalnost gre. Ne sme biti daljše od dvajsetih znakov (vključno s presledki in številkami) in ne sme vsebovati imena podjetja ali znamke.

Pri ikoni se ponovno osredotočite na bistvo filtra, predvsem pa je pomembno, da se držite Instagramovih smernic za izdelavo: če je le možno, naj ne vsebuje besedila, saj na majhni ikoni v aplikaciji najverjetneje ne bo dobro viden – to je zelo pomembno, saj je ikona prva stvar, ki jo sledilci opazijo. Na ikono lahko dodamo tudi logotip podjetja ali znamke ali pa ustvarimo ikono na način, kjer je logotip le majhen element celotne zasnove.

Predstavitveni video je namenjen uporabnikom Instagrama, da si lahko ogledajo filter pred uporabo, zato je pomembno, da je video kratek in prikazuje bistvo. Posnet naj bo v primerno osvetljenem prostoru brez motečih elementov v ozadju. Najbolje je, če izberemo enobarvno ozadje. Predstavitveni video bo uspešno naložen, če se držimo navodil na spletni strani AR Studio, kjer je zapisano, naj bo video posnet z Instagramovo kamero v portretnem načinu (pokončno) in naj ostane v prvotni obliki – brez dodajanja besedila ali drugih učinkov. Največja dolžina videa je 15 sekund, velikost ne sme presegati 32 MB, primerna formata pa sta mov ali mp4.

Zdaj smo pripravljeni za objavo našega novega filtra. Izdelali smo filter, ustvarili ikono in ime ter posneli predstavitveni video. Obiščemo spletno stran Spark AR Hub, kjer moramo biti prijavljeni s svojim Facebookovim računom, ki je povezan z Instagramom. Spletna stran nas vodi skozi postopek: izberemo, kje želimo, da bi bil filter objavljen, naložimo datoteke, napišemo ime in izberemo ustrezno kategorijo. Pred končno objavo je filter še pregledan, ali je v skladu s smernicami. 

Uspešno objavljeni filter je viden na vašem profilu; pojavi se ikona z obrazom, ki se nahaja pod opisom. 

Primer blagovne znamke Zaobljuba

Filter smo v agenciji ENKI ustvarili tudi za našo blagovno znamko Zaobljuba, ki je namenjena bodočim nevestam. V ta namen smo razmislili, kakšen filter bi bil lahko najbolj očiten in uporaben za sledilce. Tako smo izrisali filter tančice in očal Bride to be.

Filter smo zdaj objavili, čaka nas še najpomembnejša naloga; to je njegova promocija. Filter lahko sledilcem predstavite in promovirate na več načinov. Nekaj možnosti:

  • Filter čim večkrat uporabite v svojih objavah na Instagramu. Vsem, ki že sledijo vašemu profilu, se bo filter prikazal že na Instagramovi kameri. 

  • V svojih objavah na Instagramovih zgodbah označite potencialne uporabnike filtra, da jih opozorite nanj. 

  • Organizirajte nagradno igro za vse tiste, ki bodo v določenem časovnem obdobju uporabili vaš AR filter. 

  • Delite povezavo do svojega filtra na svojem profilu na Instagramu (v »bio«) ter na drugih družbenih omrežjih in kanalih, ki jih uporabljate za komunikacijo. 

  • Povežite se z relevantnimi vplivneži, ki bodo filter uporabili v svojih objavah. 

Na koncu seveda ne pozabite izmeriti tudi svojega rezultata. Platforma trenutno spremlja prikaze, uporabo in delitve filtra.  

Želimo vam veliko užitkov ob ustvarjanju zabavnih Insta zgodb. :)