• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimistično v leto 2020

Po čem si bodo zapomnili leto 2019 in kje vidijo največje izzive v letu 2020, smo tokrat povprašali predstavnike medijev.

Leto 2019 je za nami in predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij so z njim večinoma (zelo) zadovoljni. Kljub ne najbolj rožnatim napovedim za leto 2020, pa se v novo leto podajajo optimistično razpoloženi. Pravijo, da se dobro zavedajo, da izzivov ne bo manjkalo, a so nanje pripravljeni. V prvih dveh prispevkih smo se pogovarjali s predsavniki oglaševalcev. Najdete tukaj in tukaj.

Največja skrb ostaja zaveza o kakovostnih in verodostojnih vsebinah

»Leto 2019 si bom zagotovo zapomnila po oglaševalski akciji za Delovih 60 let, ki smo jo s sodelavci skrbno začeli pripravljati že sredi leta 2018 in je predstavljala obsežen projekt celotne medijske hiše. Jubilej smo obeleževali vse leto skozi niz različnih aktivnosti, ne le tržno-komunikacijskih, saj se je vpliv akcije prenesel na številne funkcije Delove hiše. Glede na odziv lahko rečemo, da se je trud obrestoval in da smo dosegli naše ciljne bralce s pozitivnim in jasnim sporočilom, ki odraža tudi poslanstvo Dela že 60 let: posredovati aktualne in verodostojne vsebine tako, da si vsakdo ustvari svoje mnenje na podlagi podanih informacij. Ker vedeti več pomeni imeti moč. Ponosna sem, da smo vsi v hiši Delo, s pomočjo agencije Luna\TBWA, dodali košček v mozaiku te kampanje,« pravi Dolores Podbevšek Plemeniti, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi v Delu.

Čeprav gospodarski obeti po napovedih za leto 2020 niso najboljši, so na Delu pripravljeni na prihajajoče leto z novimi projekti in jasnim osredotočanjem na digitalne vsebine in edicije, ki jih bodo podprli z digitalnimi prodajnimi in tržno-komunikacijskimi strategijami. »Za naročnike, ki zaupajo našim medijem in za katere se zavedamo, da so bogastvo naše družbe, bomo v letu 2020 pripravili nekatere novosti in posvetili več časa komunikaciji z njimi. Že nekaj let skupaj s partnerji skrbno načrtujemo tudi aktivnosti za vzgojo mladih za branje in s tem bomo nadaljevali tudi v naslednjem letu. Gre za dolgoročnejši projekt, ki ni pomemben le za družbo Delo, pač pa gre za širši namen in tega bi se morali zavedati ne le vsi mediji, temveč tudi celotna država. Rezultati žal ne bodo vidni čez noč, pomagamo pa tako ohranjati svoj jezik živ in bogat. Sicer pa v letu 2020 za medijsko hišo Delo še ni konec praznovanj: podelili bomo že 30. naziv Delova osebnost leta, izbrali 'Ono' desetletja, praznovali 25 let Nedela in počastili izbor 30. kresnika za roman leta,« je povedala Dolores Podbevšek Plemeniti, ki dodaja, da največja skrb vseh blagovnih znamk družbe Delo ostaja zaveza do podajanja kakovostnih in verodostojnih vsebin za bralce.

V pričakovanju novih, še drznejših korakov v smeri digitalizacije

V založbi Adria Media Ljubljana si bodo leto 2019 zapomnili po učinkoviti preobrazbi v »digital first« medijsko založbo, odprodaji »rumenih« tednikov, usmeritev v »lifestyle only« na področju tiska in razvoju novega portala www.metropolitan.si. Kot pravijo, prvi odzivi tako na strani bralcev kot tudi oglaševalcev kažejo, da so bile njihove poteze in odločitve pravilne.

»Ponosni smo na intenzivno rast digitalnega oglaševanja za približno 30 %, kar je posledica rasti obiskanosti vseh naših digitalnih platform in rasti oglasnih prihodkov v »lifestyle« tiskanih edicijah za približno 5 %. Ponosni smo na nove digitalne platforme, podkaste, kanale na YouTubu ter na novi spletni medij, za katerega verjamemo, da bo v letu 2020 po dosegu pristal med najboljšimi petimi spletnimi mediji v Sloveniji. Ponosni smo tudi na naše poslovno-izobraževalne dogodke in konference, kjer v sodelovanju z zanimivimi in vplivnimi sogovorniki obdelujemo najrazličnejše aktualne tematike,« pravi Tomaž Drozg, lastnik in predsednik uprave Adria Media Ljubljana. Dodaja, da jih v prihajajočem letu čakajo novi, še drznejši koraki v smeri digitalizacije, nove platforme – poleg vseh obstoječih še Viber in TikTok – ter intenzivno vlaganje v video vsebine.

Optimistični glede prihodnosti

»Leto 2019 je bilo za Europlakat uspešno. Digitalni mreži tehnološko dovršenih LCD-zaslonov Promenada smo dodali še digitalno mrežo Center. Tako smo 24-im površinam ob Slovenski cesti in Čopovi ulici dodali še 38 površin v središču Ljubljane, s čimer smo oglaševalcem ponudili privlačen in izjemno opazen oglasni prostor,« pravi Urban Korenjak, direktor trženja v Europlakatu. Zanje ta korak v digitalni svet pomeni pomembno prelomnico, saj so združili najširši doseg, ki ga prinašajo mediji zunanjega oglaševanja, z digitalno tehnologijo, ki omogoča prilagajanje sporočil specifikam naslovnika. Zadovoljni so tudi z odzivom oglaševalcev in agencij na svoji digitalni mreži, saj so imeli že kar nekaj oglaševalskih akcij, ki so odlično izkoristile specifične značilnosti tega medija.

»Ponosni smo tudi na Outstanding, s katerim pri Europlakatu spodbujamo dobro prakso in pomagamo postavljati standarde kakovosti v zunanjem oglaševanju. Tekmovanje s podelitvijo nagrad prirejamo že skoraj desetletje in skozi vsa ta leta je opazen napredek pri kakovosti kreativ. Verjamem, da nam je tudi s samo zaključno prireditvijo uspelo ustvariti dogodek, kjer se radi zberemo vsi, ki smo kakor koli povezani z oglaševanjem,« meni.

Čeprav napovedi za leto 2020 sicer kažejo umirjanje gospodarske rasti, je zanje bolj ključen podatek o višji zasebni potrošnji in nižji brezposelnosti. Zato pričakujejo krepitev marketinških proračunov in tudi višje vložke v zunanje oglaševanje. »Smo medij z največjim dosegom, poleg tega imamo odlične produkte in dober servis za naročnike. Zato smo optimistični glede prihodnosti,« pravi Korenjak.

Prihodnje leto bo izzivalno

Pri Časniku Finance si bodo leto 2019 zapomnili predvsem po tem, da se je še bolj začela krepiti rast pri prodaji vsebin na internetu. Hkrati so ponosni tudi na nove medijske projekte, ki so ob skrbnem načrtovanju, izklesanem poslanstvu, upoštevanju podatkov in tudi tankočutnosti za trg prinesli lepe rezultate. Pa leto 2020? »Prihodnje leto bo velik izziv, težje bo, šteli bodo še večji posluh za kupca, treznost in inovativnost,« pravi Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance.