• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ne zamudite mobilnega vlaka

Podjetja v Sloveniji morajo paziti, da ne zamudijo ključnih trenutkov mobilne preobrazbe; okrepiti morajo svojo prisotnost v mobilnem okolju ali pa – če tega še niso naredila – končno prestopiti prag mobilnosti.

»Mobilna strategija« se morda sliši kot nekaj izposojenega iz razvojnega načrta korporacij, vendar je natanko to, kar danes potrebujejo majhna in srednje velika podjetja v Sloveniji. (Foto: Dreamstime)

 Premik k mobilnemu okolju predstavlja največjo spremembo na področju spremljanja medijev po iznajdbi tiskarskih naprav v 15. stoletju. Ne gre za pretiravanje. Priča smo najhitrejšemu sprejemanju komunikacijske tehnologije v zgodovini. Televizija je potrebovala celo desetletje, da jo je začelo spremljati 50 milijonov ljudi. Pametne telefone ima po samo petih letih že milijarda ljudi na svetu. 

Ta trend se le še pospešuje; pričakovati je, da bo do leta 2025 mobilni internet uporabljalo že neverjetnih 5 milijard ljudi. V poročilu združenja mobilnih operaterjev GSMA za leto 2018 je zapisano, da naj bi do leta 2022 mobilni ekosistem k svetovnemu gospodarstvu prispeval 4,6 bilijona dolarjev (5 % svetovnega bruto družbenega proizvoda), medtem ko je ta vrednost leta 2017 dosegla 3,6 bilijona dolarjev oz. 4,5 % BDP.

Mobilni vlak pridobiva čedalje večjo hitrost in bo kmalu odpeljal s perona, medtem ko bodo podjetja brez mobilne strategije obtičala na postaji. 

Facebook se je mobilnemu segmentu pridružil ravno ob pravem času; Mark Zuckerberg je septembra 2012 napovedal, da se bo Facebook posvetil razvoju mobilne platforme. Gledano z današnjega vidika se zdi odločitev logična, takrat pa je bila sprejeta kot strateška sprememba ali usmeritev podjetja. V tistem času Facebook še ni imel aplikacije za operacijski sistem Android, šest mesecev pred tem pa Facebook ni objavil še niti enega samega mobilnega oglasa. Danes predstavlja mobilno oglaševanje 94 % vseh Facebookovih oglaševalskih prihodkov.

Leta 2012 je ta odločitev predstavljala močno zavezo za prihodnost pa tudi drzno stavo. V naslednjih letih je svet odločno napredoval. Danes, naj ponovno poudarim, je mobilno okolje ključno za uspeh skoraj vseh podjetij.

Do mobilne strategije lažje kot kadar koli prej

»Mobilna strategija« se morda sliši kot nekaj izposojenega iz razvojnega načrta korporacij, vendar je natanko to, kar danes potrebujejo majhna in srednje velika podjetja v Sloveniji. Preprosto povedano, gre za iskanje poti za doseganje zaslonov pametnih telefonov potrošnikov. Na srečo za to danes niso potrebna zapletena orodja. Vse, kar potrebujete, je dobro upravljana stran na Facebooku ali Instagramu. 

To dokazuje, kako je razvoj mobilnih tehnologij demokratiziral marketing. Pri tem želim povedati, da na platformah ponujamo tako največjim svetovnim znamkam kot tudi majhnim ali srednje velikim podjetjem popolnoma enake možnosti in orodja za doseganje potrošnikov glede na obseg njihovega poslovanja. To jim omogoča iskanje kupcev po razumni ceni. Obenem pa lahko podjetja merijo, kako njihove aktivnosti vplivajo na prodajo. Vse to jim ponuja resnične koristi in posledično prispeva k uspešnosti gospodarstev.

Podjetnike v Evropi, ki uporabljajo Facebook, smo prosili za mnenje o tem. 68 odstotkov podjetij je povedalo, da jim Facebook pomaga pri povečevanju prihodkov. 83 odstotkov jih pravi, da jim pomaga pri pridobivanju novih kupcev. Polovica podjetij je lahko po priključitvi k Facebooku zaradi povečanega obsega poslovanja zaposlila nove ljudi!

Nič čudnega torej, da se vse več podjetij odloča za krepitev svoje prisotnosti na spletu. Ocenjujemo, da danes naše storitve vsak mesec uporablja 140 milijonov podjetij, predvsem manjših družb, ki na ta način rastejo, ustvarjajo nova delovna mesta in postajajo pomemben del družbenega stičišča v svojih okoljih.

S polno paro naprej

Oglaševalska orodja za platforme, kot sta Facebook ali Instagram, slovenskim podjetjem omogočajo doseganje kupcev tam, kjer so že, in preko naprav, ki jih najpogosteje uporabljajo. Uporaba platform je logičen odziv na mobilno revolucijo. Facebook strmi k stalnemu ustvarjanju novih orodij, preko katerih lahko podjetniki aktivno izkoriščajo nove trende na področju komunikacij in marketinga, kot so vse bolj priljubljene zgodbe, »Stories«, na Facebooku, Instagramu in drugih platformah. 

Pri podjetju SalesBrain so analizirali učinkovitost videa pri oglaševalskih akcijah na televiziji in mobilnih platformah. Ugotovili so, da nekateri oglasi na mobilnih napravah zbudijo intenzivnejše čustvene odzive. Razlog je preprost: ljudje držijo pametne telefone bližje očem v primerjavi z oddaljenostjo od televizijskih sprejemnikov ali računalniških zaslonov. Ne glede na to, da so ti zasloni veliko večji, velikost podob v primerljivem okolju pomeni, da se ljudje vsebinam na mobilnih napravah posvečajo natančneje. Na ta način dobijo videoformati, značilni za klasično televizijo, na primer športni prenosi, na Facebooku novo marketinško dimenzijo.

Na srečo se podjetjem v Sloveniji ni treba samostojno spopadati z vprašanji, kako ostajati v stiku z najnovejšimi znanji ali razvijanjem digitalnih marketinških strategij. Facebook na lokalnem trgu sodeluje s Httpoolom, ki agencijam pomaga pri krepitvi marketinških akcij, izbiri najboljših umestitev, testiranju možnih rešitev in ne nazadnje doseganju odličnih rezultatov. Httpool lahko pomaga s poglobljenimi informacijami in znanjem o najboljših praksah na področju oglaševanja na Facebooku, obenem pa skrbi za organizacijo rednih izobraževalnih dogodkov. S pomočjo 22-ih podjetij po svetu lahko Httpool pomaga podjetjem pri rasti na mednarodnem trgu ali iskanju potencialnih kupcev zunaj lastne države.

Facebook je v ta namen zasnoval platformo za učenje na daljavo Blueprint, na kateri je moč najti številne brezplačne tečaje – od osnovnih, v katerih je razloženo, kako je mogoče ustvarjati privlačne oglase za mobilne naprave, do naprednih, ki so namenjeni strateškemu načrtovanju in pripravi proračunov za oglaševalske akcije. 

Članek je bil prvotno objavljen v 463./464. številki Magazina.