• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Optimistično v leto 2020

Nadaljujemo s serijo prispevkov, kjer predstavniki največjih slovenskih oglaševalcev, medijev in agencij z nami delijo vtise o letu 2019 in napovedi za leto 2020.

Objavljamo drugi del, ko smo se pogovarjali s predsavniki oglaševalcev. Prvega najdete tukaj.

Še naprej se bodo posvečali zavezam k bolj trajnostnemu poslovanju

»Najbrž ni Lidlovke in Lidlovca, ki si leta 2019 ne bi zapomnil po eni od najpomembnejših prelomnic v zgodovini podjetja – otvoritvi novega logističnega centra v Arji vasi, hkrati tudi največji enkratni investiciji Lidla Slovenija vse od odprtja vrat prvih trgovin leta 2007. Z novo pridobitvijo smo postavili močne in zanesljive temelje za uspešno rast podjetja tudi v naslednjih desetletjih. A moram priznati, da me ne navdušuje le dejstvo, da smo v manj kot dveh letih zgradili trenutno največji pokriti objekt v državi, temveč da je ta plod pretežno slovenskega znanja in izkušenj ter izjemnega sodelovanja in povezovanja z lokalno skupnostjo,« pravi Gregor Kosi, generalni direktor Lidl Slovenija.

Z marketinškega vidika si bo leto zapomnil po drzno zastavljeni oglaševalski akciji »Žar legende«: »Po številnih uspešnih oglaševalskih akcijah iz preteklih let smo tokrat svoje komunikacijske aktivnosti začinili z akcijo, ki je kupce nagovarjala s humorjem in izvrstnimi predlogi za najboljša žar razvajanja. Ne smem pozabiti na revijo Preprosto, ki je v ZDA ponovno prejela nagrado Content Marketing Award za najboljšo tiskano publikacijo v kategoriji mednarodne trgovine. Zagotovo pa smo korak dalje naredili tudi z našo prvo samostojno komunikacijsko kampanjo »Praznujemo zaupanje«, ki je oblikovana kot zahvala kupcem za njihovo zaupanje, ki nam ga izkazujejo vsak dan … Kar je za nas seveda obenem zaveza, da s svojo preverjeno ponudbo in preprosto nakupovalno izkušnjo poskrbimo za prav slehernega kupca, ki obišče katero od Lidlovih trgovin po vsej Sloveniji.«

Kosi napoveduje, da bo leto 2020 nedvomno izjemno zanimivo. Prineslo bo odprtje že 60. Lidlove trgovine v Sloveniji, pripravljajo tudi številne privlačne tržne aktivnosti, novosti za kupce, še naprej pa se bodo posvečali svojim zavezam k bolj trajnostnemu poslovanju. »Delamo konkretne korake k zmanjševanju plastike, zmanjšujemo dodano sol in sladkor v naših izdelkih, obračamo se k uporabi certificiranih trajnostnih surovin, s popolnim umikom pirotehničnih izdelkov z naših prodajnih polic pa smo še okrepili našo zavezo k ustvarjanju boljšega sveta. Leto 2020 pa bo tudi paralimpijsko leto in kot ponosen podpornik slovenskih športnikov invalidov bomo pripravili številne aktivnosti, s katerimi bomo ne le navijali za naše paralimpijce v Tokiu, temveč tudi poskrbeli, da se bo o njihovih dosežkih slišalo v širši slovenski javnosti.«

Izziv za 2020 bo utrjevanje blagovne znamke na tujih trgih

Za podjetje Nomago je bilo leto 2019 leto priložnosti, optimizma, novih idej in rasti, še vedno tudi v znamenju uveljavljanja blagovne znamke Nomago in dodajanja podznamk, kot sta Nomago Travel in Nomago InterCity. »Ponosni smo, da smo nadaljevali pozitivno zgodbo blagovne znamke Nomago, ki je postala vidna širšemu segmentu ljudi in predstavlja svežino na področju mobilnosti in potovanj v Sloveniji ter širše v regiji. Razvili smo novo mednarodno storitev Nomago InterCity in osnovali strategije vstopa tako storitve kot znamke v šestih državah,« praviAnuška Cerovšek Beltram, direktorica strateškega marketinga v Nomagu.

Napoveduje, da bo tudi leto 2020 pestro: »Načrtujemo razvoj novih produktov, storitev in digitalnih rešitev, ki bodo povezale celotno ponudbo, ki jo ponuja skupina Nomago končnim uporabnikom. V skupini imamo pet stebrov: Nomago JPP oziroma javni potniški promet, Nomago Travel, Nomago Charter – najem avtobusov in prevozov, Nomago Mobility – storitve mikromobilnosti in Nomago InterCity. Izziv leta 2020 je, kako vse storitve povezati in jih predstaviti končnim uporabnikom. Poleg tega imamo pred seboj še vedno izziv, ki smo se ga lotili že letos, in sicer utrjevanje blagovne znamke na tujih trgih, ki so si med seboj zelo različni. Dolgčas nam vsekakor ne bo in zelo se že veselimo vsega, kar nam prinaša prihodnje leto.«

Prihajajo spremembe v avtomobilski industriji in percepciji mobilnosti

Barbara Randić, vodja tržnih komunikacij za regijo Adriatik v skupini Renault, si bo leto 2019 zapomnila po rekordnem tržnem deležu, ki ga kot skupina Renault beležijo v regiji. »Med vznemirljivejšimi dogodki bi izpostavila še predstavitev našega paradnega konja, Clia pete generacije, ter stopnjujoči boj za prevlado na trgu električnih in elektrificiranih vozil,«pravi. Izpostavila je tudi lokalno oglaševalsko akcijo ob predstavitvi novega Clia, saj je potekala v treh državah simultano in je presegla vse zastavljene cilje. »Ponosna sem na vsak premik v digitalni strategiji in taktikah, ki jih uporabljamo za dosego naših ciljev. In zagotovo sem ponosna na Dacia piknike, ki smo jih letos organizirali v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji ter skupaj zabavali 2700 Dacinih lastnikov z družinami in prijatelji,« še doda.

Randićeva pravi, da leto 2020 in leta, ki mu bodo sledila, prinašajo ogromno sprememb v avtomobilski industriji in percepciji mobilnosti. Obenem pa prinašajo tudi inovacije v digitalni komunikaciji, nove tehnologije ter nove možnosti naslavljanja potencialnih kupcev. »Najbolj se veselim novih izzivov, znanj in izkušenj, ki jih bomo skupaj z ekipo pridobili v novemu letu,« zaključi.

Za bančništvo se bo nadaljevalo obdobje neverjetno hitrih sprememb

»Tako kot v drugih poslovnih delih banke smo po uspešnem zaključku privatizacije in sprostitvi nekaterih omejitev, ki so pomembno vplivale tudi na marketing, lahko naposled zadihali s polnimi pljuči in začeli naslavljati nove priložnosti,« dogajanje v letu 2019 povzema Andrej Krajner, direktor komuniciranja v NLB. Pravi, da so se bistveno bolj osredotočili na celotno NLB Skupino ter centralno upravljanje in enoten nastop njihove blagovne znamke na trgih, kjer so doma. »Da se bomo lahko s temi izzivi spoprijeli še učinkoviteje, se nam je avgusta pridružila Mojca Avšič, ena od najbolj izkušenih strokovnjakinj iz sveta marketinga, ne le v Sloveniji, ampak tudi v regiji, ki je prevzela skrb za pozicioniranje strateškega marketinga na ravni celotne skupine. Ob Manji Gradišek, ki vodi celotno področje tržnega komuniciranja na vseh trgih, in Simoni Mladenović, ki se nam je pridružila nedavno in je zadolžena za upravljanje največjih regijskih komunikacijskih kampanj, komunikacijsko-marketinška ekipa NLB Skupine danes šteje 35 vrhunskih kolegic in kolegov, ki kot enotna ekipa delujemo v šestih državah.«

Med projekti, ki so mu najbolj ostali v spominu, so regijski poslovni dogodki, ki so jih pripravili po vsej Sloveniji, pa tudi drugod v NLB Skupini in so bili odlično obiskani in sprejeti. Osebno pa mu je zelo pri srcu pobuda Gledališki tolmač, ki je v slovenski prostor prinesla serijo gledaliških predstav s tolmačem za gluhe in so jo v banki podprli z velikim ponosom. Naredili so še korak dlje in za gluhe in naglušne organizirali delavnice finančnega opismenjevanja ter jim s prisotnostjo tolmača omogočili uporabo video klica njihove banke.

V letu, ki se izteka, so začeli delovati še bolj regionalno, zato Krajner med marketinškimi dosežki izpostavlja predvsem tiste, ki so povezali vse trge, na katerih deluje NLB Skupina: »Eden od takšnih je bila, denimo, naša spomladanska akcija za osebne kredite, ki je bila po daljšem času znova celovita skupna oglaševalska akcija, pripravljena za vse trge, kjer smo doma. Z njo smo naše stranke spomnili na to, kako pomembno je, da imamo v današnjem svetu, polnem prelomnic in izzivov, ob sebi ljudi, ki nam kot skrbni mentorji stojijo ob strani ne glede na vse; ob finančnih izzivih pa pravo banko s pravo rešitvijo. Z našo blagovno znamko smo na vseh trgih, kjer deluje naša skupina, enotno nastopili tudi ob koncu leta z novo komunikacijsko platformo, s katero smo v središče postavili regijo, v kateri delujemo, ter ljudi, ki tu živijo, delajo in sanjajo. Z njo smo prepletli vsa svoja korporativna sporočila, poslovne in druge dogodke, interno komunikacijo in oglaševanje.«

Andrej Krajner pravi, da se bo v letu 2020 za bančništvo nadaljevalo obdobje neverjetno hitrih sprememb: »Če smo letos spremljali velike lastniške spremembe, bomo v letu, ki prihaja, z zanimanjem spremljali prihode in oblikovanja novih blagovnih znamk ter nadaljnje poskuse domačih in tujih ‘fintechov’, da upravičijo velika pričakovanja uporabnikov in lastnikov. Mi pa se bomo ukvarjali predvsem z uporabnikom in izboljšanjem njegove izkušnje. Komunikacijo bomo še naprej gradili na temeljih, ki smo jih postavili s svojo novo komunikacijsko platformo, in ki povezuje vse trge, na katerih deluje NLB Skupina. Sočasno bomo s podpiranjem športa, kulture, humanitarnosti in znanja vlagali v izboljšanje kakovosti življenja v tej regiji. Naj ob tem omenim zgolj dva velika projekta, ki nas čakata prihodnje leto v Sloveniji: prvi je Zlata lisica, ki jo kot pokrovitelj slovenske smučarske reprezentance že več kot dve desetletji podpiramo z velikim ponosom, drugi pa ustanovitev Muzeja bančništva, ki bo oktobra 2020 odprl svoja vrata središču Ljubljane. S tovrstnimi projekti dokazujemo, da nismo zgolj finančna skupina, ampak da nam je za regijo in ljudi, ki jih dobro poznamo, razumemo in z njimi čutimo, resnično mar.«