• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Novi MM: (Novo) desetletje

Na naslovnici dvojne, januarsko-februarske številke Marketing magazina je David Droga, znani avstralski kreativec in ustanovitelj oglaševalske agencije Droga5. Preverite, zakaj se povsem upravičeno ponaša z nazivom »Kralj David«, Droga5 pa z »agencijo desetletja«, za kar jih je nedavno razglasila ameriška revija Adweek.

Ko Davida Drogo srečate na promenadi v Cannesu, ne daje vtisa milijonarja. Iz njega seveda seva samozavest in morda lahko zaslutite tudi kanček nadutosti, a vam kot novinarju ne da vedeti, da so mu vaša vprašanja odveč. Lani mu je uspel veliki met; svojega »otroka«, agencijo Droga5, je prodal za nepredstavljive pol milijarde dolarjev, in to podjetju Accenture Interactive, digitalni veji svetovalne družbe Accenture. Zase pravi, da si nikoli ni prizadeval za nazive, slavo ali denar.

Morda bi mu to skoraj težko verjeli, še posebej če verjamemo stereotipu o (pre)napihnjenem egu oglaševalskih kreativcev. V naslednji sapi tako priznava, da ceni priznanja in da je tekmovalen, a dodaja: »Ko nisem pod sojem luči, ne štejem ali poliram svojih trofej; razmišljam o novih, osupljivih kreativnih rešitvah.« Teh se je v le trinajstletni zgodovini Droge5, ki jo je revija Adweek nedavno imenovala za agencijo desetletja, nabralo ogromno; toliko, da so mu organizatorji Kanskih levov pred dvema letoma podelili nagrado za življenjske dosežke – in to pri njegovih takrat zgolj 49-ih letih.

Tudi pri MM-u smo se lotili preučevanja našega arhiva v zadnjih desetih letih, da bi tudi mi razglasili slovensko agencijo desetletja, kreativnega direktorja desetletja, oglaševalsko akcijo desetletja, oglaševalca desetletja ter izluščili še nekaj drugih izstopajočih osebnosti v slovenski oglaševalski pokrajini. Pripravili smo tudi MM-ov pregled leta 2019, v katerem smo agencije, oglaševalce in medije prosili, naj se ozrejo na iztekajoče leto.

Seveda ne manjka zanimivih intervjujev s posamezniki, ki nam odstirajo drugačen pogled na stroko in svet; od Danca Meika Wikinga, raziskovalca sreče, preko Švedinje Gabrielle Wialla, ki oglaševalce podučuje, kako v tržnem komuniciranju poskrbeti za večjo raznolikost, do Britanca Willa Goodhanda, ki s sodelavci sarkastično ugotavlja, da so se oglaševalcem skisali možgani.