• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Zakaj je treba otroke deliti na »pridne« ali »poredne«?

Božiček se v oglasu ameriškega Nacionalnega združenja za duševne bolezni sprašuje o smiselnosti ločevanja otrok na »pridne« in »poredne«.

»Ves čas sem kaj delal narobe. Začel sem z dobrim namenom, da bi jih motiviral k lepemu vedenju, upravičil prejemanje daril in racionaliziral dostavo. Toda – pridni ali poredni? Kot da nekateri otroci nimajo dovolj drugih skrbi, da pa bi jih povrhu vsega še jaz obsojal brez kakršnega koli konteksta?« se v dve minuti in pol dolgem oglasu sprašuje Božiček. Med svojim glasnim razmišljanjem, kjer spominja na profesorja, pride do zaključka, da je takšna »delitev« preveč poenostavljena. Bistvo razkrije ob zaključku oglasa. »Pokažite mi zanimivo, popolno razvito osebo, in pokazal vam bom nekoč »problematičnega« otroka. Da sem to dojel, je trajalo kakšnih tisoč let, a vendarle sem. Ti otroci niso pridni ali poredni, ampak so pač otroci.«

Agencija Wieden+Kennedy New York je oglas zasnovala ob dejstvu, da se duševne bolezni v 50 odstotkih primerov začnejo razvijati pred 14 letom. Posledično se na milijone otrok spopada z depresijo, anksioznostjo ter motnjo pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD). Tudi oglas je nastal na podlagi (resničnega) pripetljaja, ko je bil sredi nakupovalnega središča eden od zaposlenih v agenciji priča nenadnemu izbruhu jeze duševno bolnega otroka. Med izbruhom je tudi eden od mimoidočih grobo oštel starša otroka. »Vsi smo se kdaj znašli v položaju, ko smo obsojali otroka. Včasih morajo upoštevati pravila, ki se jih težko držimo že odrasli,« je povedal Sean McLaughlin, kreativni direktor v W+K New York.