• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Desetletje uspehov in izzivov

Pred desetimi leti je bila slovenska oglaševalska in komunikacijska industrija v recesiji, globoki recesiji, ki je trajala veliko več časa kot na Zahodu in v ZDA. Prihodki agencij in medijev so se skrčili tudi do 50 odstotkov; nekateri se niso nikoli pobrali, spet drugi so si obdobje nelagodja zapomnili za vedno in so od takrat pri delu in poslovanju veliko previdnejši. Konec leta in desetletja seveda ne velja stokati, zato smo se pri MM-u odločili, da bomo opozorili na nekatere največje dosežke in uspehe organizacij, predvsem pa posameznikov, ki so v teh desetih letih naredili veliko. Za zgodovino in za spodbudo za obdobje 2020–2029.

Agencija desetletja: Pristop


Kar nekaj časa smo namenili razmišljanju o agenciji, ki je najbolj zaznamovala, predvsem na kreativnem področju, minulih deset let. Po podrobnem pregledu nagrad na Slovenskem oglaševalskem festivalu (SOF), Zlatem bobnu, Epici, Kanskih levih in drugih pomembnejših festivalih smo ugotovili, da je obdobje med letoma 2010 in 2019 najbolj zaznamovala agencija Pristop. Največkrat so bili agencija leta na SOF-u, njihovi kreativni direktorji so se redno uvrščali na sezname vseh tekmovanj. Zelo blizu sta bila tudi Grey Ljubljana in Agencija 101; Grey Ljubljana zaradi osvojenih levov na »svetovnem prvenstvu v oglaševanju«, mednarodnem festivalu kreativnosti Cannes Lions, Agencija 101 pa zato, ker je v tem desetletju dokazala, da je v našem poslu dovolj prostora za nove podvige.

Kreativni direktor desetletja: Aljoša Bagola

Aljoša Bagola je eden od najpogosteje nagrajenih kreativnih direktorjev – tudi pri MM-u smo ga večkrat imenovali za kreativnega direktorja leta –, vsekakor pa je tudi najbolj znani predstavnik kreativne industrije v Sloveniji izven naše industrije. Za piko na i je prav ob izteku leta izdal še svoj knjižni prvenec Kako izgoreti, ki je že postal uspešnica. Simboliko naslova in vsebino knjige lahko vsak razume po svoje, vsekakor pa tudi kot opis obdobja, ki je za nami.

Oblikovalec desetletja: Žare Kerin

Dejstvo je, da je Žare Kerin največkrat nagrajeni kreativec v stroki; predvsem na mednarodnih festivalih, tekmovanjih in prireditvah. In to ne samo zadnjih deset let. Dokazuje, da kreativno delo ni nekaj, kar je vezano na določena obdobja posameznikovega življenja, ampak je to predvsem način bivanja. Kdo ve, ali bo čez deset let na tem mestu kdo drug? Morda Matija Kocbek ali Petja Montanez.

Oglaševalska akcija desetletja: »Lahkonočnice«; Grey Ljubljana za A1 Slovenija

»Lahkonočnice« so pobrale vse možne nagrade. Pri MM-u pa nikoli ne bomo pozabili, kako dobro smo se počutili leta 2017, ko smo v Cannesu izvedeli, da je Grey Ljubljana Sloveniji za to akcijo priboril kar dva leva, srebrnega in bronastega. Nepozabna kampanja.

Oglaševalec desetletja: A1 Slovenija

Celo vrsto odličnih oglaševalcev imamo v državi. V zadnjem desetletju so številna podjetja komuniciranje postavila na odločno boljšo raven kot desetletje prej. Odločitev za A1 Slovenija je tudi v luči nagrade za kampanjo »Lahkonočnice« na Cannes Lions logična, pri čemer moramo poudariti, da prav pri A1 Slovenija ves čas skrbijo za najvišje standarde kreativnosti, obrtniške spretnosti in uvajanja novosti.

Družbeno odgovorni oglaševalec desetletja: Zavarovalnica Triglav

Desetletje, ki je za nami, je desetletje družbene odgovornosti, družbeno odgovornih pobud in družbeno odgovornih kampanj. Zavarovalnica Triglav je na tem področju v minulem desetletju naredila veliko. Na trenutke so bili pred časom in morda celo malo nerazumljeni. Z današnje perspektive pa so bili vsi njihovi napori logični.

Digitalna osebnost desetletja: Timotej Gala

Podjetje Httpool, ki ga v Sloveniji poznamo predvsem po Timoteju Gali, je najbližje svetovnim velikanom, kot so Facebook, Twitter, Tik Tok, Spotify in drugi. Httpool je veliko več kot slovensko podjetje. V desetletju, ki se končuje, je postal partner resnih velikanov na več kot 20 tržiščih po Evropi in svetu. Kar se je morda komu pred desetimi leti zdelo utopija, je danes realnost. In ves ta čas je brez problemov in izgubljanja časa za razvoj podjetja skrbel prav Timotej Gala.

Medijska inovacija desetletja: BicikeLJ

Dobre stvari se dogajajo v državi. Prevozni sistem BicikeLJ, ki ga je v Ljubljano in Slovenijo leta 2011 pripeljal Marko Kolbl z Europlakatom, se danes zdi nekaj najobičajnejšega na svetu. Pa ni! BicikeLJ je moderen način prevažanja, simbol urbanega življenja v državi in vstopna točka delitvene ekonomije. Medtem ko se Slovenija prepočasi razvija in caplja za primerljivimi evropskimi državami, je BicikeLJ sistem, ki opozarja, da bi lahko bilo v državi precej drugače.

Medijski projekt desetletja: Štartaj Slovenija

S številnimi nagradami nagrajeni medijski, komunikacijski in start-upovski projekt Štartaj Slovenija odločno odstopa od medijskih projektov iztekajočega se desetletja. V času družbenih medijev je pamet zmagala. Prav tako pa vsi, ki so sodelovali pri projektu: Spar Slovenija, oglaševalska agencija Formitas in medijska agencija AM komunikacije, Pro Plus in predvsem številni mladi podjetniki.

Marketinška konferenca desetletja: SEMPL

V državi imamo celo kopico izvrstnih konferenc, dogodkov, festivalov. Vendar je po mnenju MM-a SEMPL v zadnjem desetletju postavil nove standarde. Ko smo pri MM-u pred desetimi leti »izgubili« Zlati boben, smo si odprli vrata za SEMPL. Strateško, vsebinsko in marketinško smo na MM SEMPL delali skoraj osem let. V sodelovanju z Media Poolom smo postavili nove standarde. Danes je to najbolje obiskani dogodek stroke v Sloveniji. Kljub temu da MM-a ni več zraven, je to dogodek, ki je v zadnjih desetih letih naredil največji razvojni korak.

Izjave zmagovalcev boste lahko prebrali v novem Marketing magazinu.