• Facebook
  • Twitter
  • RSS

7 trendov, ki bodo zaznamovali področje digitalnega marketinga v 2020

Novo desetletje je pred vrati. Tiago »Tito« Ribeiro, izkušeni brazilski strokovnjak za digitalni marketing, je prepričan, da bo prihajajoče leto ključno za družbena omrežja, ki so že tako ali tako podvržena velikih spremembam. Trg je dozorel, večina podjetij razume delovanje posameznih platform. A spremembam ni konca. Potrebne bodo naložbe v produkcijo, predvsem pa v ideje in strategijo njene učinkovite izvedbe. Če ima vsaj približno prav, se nam obeta zelo pestro nadaljevanje leta 2019.

Če do zdaj niste bili preveč pozorni na odzive uporabnikov, boste morali biti v letu 2020 veliko bolj. Splača se.

Potreba po novih poslovnih modelih

Z razvojem digitalne tehnologije in spletnega poslovanja so marketingarji pod vedno večjim pritiskom po doseganju takojšnjih rezultatov. Digitalna preobrazba ne zadošča. Da bi blagovne znamke ostale relevantne za sodobnega kupca, se morajo vedno znova dokazovati tudi z vidika kulture in vrednot, saj se potrošnik ves čas spreminja. Ribeiro opozarja, da ikomunikacijska panoga sočasno doživlja pretres z vidika modela zaračunavanja storitev agencij, ki je po njegovem mnenju v dozdajšnji obliki vedno manj vzdržen. Zanj je danes bolj kot kdaj koli prej pomemben premislek o trajnostnem poslovnem modelu, sicer bo v le nekaj letih sledil kolaps. A tu ne bo prostora za agencije, preživeli bodo le največji oziroma velikani.

Kako dobra rešitev je ustanovitev hišne agencije?

Eden od letošnjih trendov predvsem pri mednarodnih korporacijah je bilo ustanavljanje ali pa širjenje internih agencij. Logika je preprosta. Blagovne znamke si po vseh aferah zadnjih let želijo transparentnost, nadzor nad stroški in kreativnim delom ter agilnost. Po drugi strani se (zunanje) oglaševalske agencije spopadajo s pomanjkanjem mlajših kadrov. Za številna podjetja so hišne agencije rešitev, ki obenem pomaga zadržati mlade talente in starejše sodelavce. Po Ribeirovih opažanjih gre za strukture, povezane z marketinškimi oddelki, ki se osredotočajo na strateško delo. Čeprav se to na prvi pogled zdi rešitev za vse prej omenjene težave, pa Ribeiro opozarja, da vse le ni tako lepo in lahko. Četudi gre le za prehoden trend, po njegovem mnenju zgolj zaposlovanje strokovnjakov ne zadostuje. Potreben je razvoj ustreznih metodologij, ki bi v proces internalizacije storitev vnesel učinkovitost.

Segmentacija podatkov, uporaba umetne inteligence in vse, kar je vmes

Upravljanje skupnosti okrog blagovne znamke je danes nova normalnost in nič ne kaže, da bi se njena pomembnost zmanjšala. Umetna inteligenca je v tem pogledu že dodobra vstopila v svet marketinga, kjer na primer »pomaga« pri razvrščanju objav na družbenih omrežjih, pri odločanju o primernosti vsebin za določene tipe uporabnikov in njihovo distribucijo ter iskanju podatkov. V bližnji prihodnosti si po Ribeirovem prepričanju lahko obetamo večjo učinkovitost pri segmentaciji podatkov. Algoritmi bodo posledično dostavljali tisti trenutek najboljšo in najbolj primerno vsebino. Ribeiro verjame, da je največja priložnost v orodjih, ki lahko uporabljajo umetno inteligenco pri segmentaciji, kar maksimizira naložbe v digitalne medije.

Bližje resničnosti z obogateno resničnostjo

Čeprav nekatere znamke tako imenovane filtre z obogateno resničnostjo že uporabljajo za interakcijo z uporabniki, pa naj bi se trend prihodnje leto »premaknil« predvsem k nagovarjanju potrošnikov na dogodkih, katerih sporočilo se bo s pomočjo tehnologije razširilo še v digitalno okolje. Po mnenju Ribeira bi lahko stavili tudi na t. i. eksperimentalne  platforme, ki bodo potrošnikom pomagale pri odločitvah, saj bodo lahko z njimi merili, urejali barve in preverili interakcije z »resničnim svetom«. Eden od takšnih primerov je na primer Ikeina aplikacija, ki vam pomaga pri izbiri pohištva za vaše prostore.

Večja vključenost in ugled za povečanje prodaje

Ugled podjetja v digitalnem ekosistemu postaja vedno bolj dragocen. Povratne informacije kupcev so namreč vedno pogosteje odločujoč dejavnik pri nakupu. Skratka, v letu 2020 bo vključenost potrošnikov še pomembnejša, zato Ribeiro blagovne znamke svari, naj bodo zelo pozorne na objave z »veliko komentarji«. Takšne vsebine višje kotirajo pri algoritmih, ki jih nato posredujejo večjemu občinstvu. Če bodo komentarji pozitivni, si lahko obetate tudi večjo prodajo.

Diferenciacija vsebine in segmentirana strategija

Veliko podjetij še vedno objavlja praktično identične objave na različnih platformah. Na družbenih omrežjih bo vedno več različnih skupnosti, temu primerno pa morajo podjetja ponuditi čim bolj relevantno vsebino. Tako na primer Facebook Groups postaja zelo priročno orodje za nagovarjanje na bolj osebni ravni. V letu 2019 smo bili priča konsolidaciji dveh »svetov«, in sicer podkastov in vplivnežev. Ta rast se bo po Ribeirovih napovedih še nadaljevala. Tako bo vedno več vplivnežev dovolj velikih, da bodo lahko blagovni znamki pomagali pri njeni prepoznavnosti.

Nove platforme, nove priložnosti za blagovne znamke

Spletna trgovina se je uveljavila kot očitna rešitev, kjer lahko dokaj natančno merimo učinek. A področje digitalnega marketinga se hitro spreminja in blagovne znamke že nekaj časa nimajo več vsega v svojih rokah. Pojav novih platform, kot so Houseparty (klepetalna aplikacija, ki poudarja zasebnost), Lasso (Facebookova kopija Tik-Toka) in Steemit (družbeno omrežje na podlagi tehnologije veriženja podatkovnih blokov, kjer je vsaj na papirju vsakdo plačan za ustvarjanje in urejanje vsebin), predstavlja velik potencial za blagovne znamke. Nenazadnje ima tudi omenjeni Tik-Tok že 500 milijonov uporabnikov. Ne pozabimo na LinkedIn, ki ima svoje zakonitosti, in se je že uveljavil kot uporabna platforma za blagovne znamke. Glavni izziv za prihodnje leto pa po mnenju Ribeira predstavlja upravljanje tako imenovanih mikrotrenutkov glede na posamezna občinstva, ki se od platforme do platforme zelo razlikujejo.

O avtorju

Tiago »Tito« Ribeiro ima več kot 15 let izkušenj v digitalnem marketingu. Deloval je v številnih oglaševalskih agencijah, kot so Bidermann McCann, Wild Fi, JWT, Y&R in AG2 Publicis Modem. Danes deluje kot svetovalec na področju upravljanja vsebin in digitalne transformacije z osredotočenostjo na trge Latinske Amerike.