• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ko agencija vrednotenje storitve prepusti naročniku

Digitalna agencija April 8 s kampanjo »(O)ceni April 8« in spremljajočim sloganom »Aprila 2020 v Aprilu 8 plačate, kolikor želite!« dreza v občutljivo področje oglaševalske industrije, in sicer problematiko vrednotenja storitev. Svojih storitev tako ne bo ponudila po tržni ceni, ampak po ceni, ki jo bodo naročniki določili sami.

»Dejstvo je tudi, da je vrednost izvedenih storitev v resnici takšna, kot jo naročniki vidijo z vidika prispevka. S tem eksperimentom se želimo izogniti predvsem ukvarjanju s pogajanjem in nezadovoljstvu na osnovi finančne ocene,« pravi Urša Mivšek Sitar.

Koliko so stvari v resnici vredne?

Prihodnje leto, natančneje aprila 2020, bo agencija April 8 naročnikom dala možnost pri soodločanju v finančnem ovrednotenju projekta, ne zgolj vsebinskem. V praksi to pomeni, da bodo lahko naročniki za posamezno storitev ali projekt sami določili ceno glede na to, kako ocenjujejo vrednost opravljenih storitev agencije.

»Se kdaj vprašate, koliko so stvari v resnici vredne? Novi čevlji? Krema za obraz? Štruca kruha? Kupujemo na podlagi cene, embalaže, blagovne znamke … in ne razmišljamo o tem, koliko ljudi, delovnih ur, faz procesa in nepredvidljivih okoliščin je bilo potrebnih, da je danes na polici pred nami točno ta izdelek,« pravijo v agenciji. Opozarjajo tudi, da množična potrošnja narašča, ponudbe je veliko, »dražje je bolj kakovostno« pa ni več pravilo. Ali to pomeni, da se je resnična vrednost – razvrednotila?

Problem vrednotenja je splošen problem

Kot poudarjajo pri April 8, agencija postavlja cene glede na število vloženih ur in zahtevnost dela, k temu pa prišteje še fiksne stroške, ki se jim ne da izogniti. Naročnik ovrednoti delo agencije na podlagi proračuna, ki ga ima na voljo, zaupanja agenciji, končnega (finančnega) učinka in drugih elementov. Prav na tem mestu pa lahko pride do zapletov. Zaradi različnih vidikov namreč (pogosto) prihaja tudi do razhajanj v finančni politiki. Prav to je razlog, da so se sami odločili za družbeno-poslovni eksperiment, v katerem bodo naročnikom omogočili, da ovrednotijo delo agencije oziroma rezultate njihovega dela.

Urša Mivšek Sitar, solastnica in direktorica agencije April 8, izpostavlja dejstvo, da je problem vrednotenja postal vseprisoten, saj ga pri svojem delu z naročniki oziroma strankami zaznavajo tudi strokovnjaki z drugih področij. »Seveda je vse to posledica dinamike trga, globalizacije, instantnih rešitev in številnih drugih dejavnikov. Zavedamo se sicer, da so naročniki oziroma oseba, ki komunicira z agencijo, velikokrat odvisni od drugih odločevalcev in omejenih proračunov. S splošnim zavedanjem naročnikov o tem, kakšna je vrednost kreativnega vložka, ideje in same izvedbe projektov, se ne moremo vedno strinjati. S pravilnim vrednotenjem pa resnično pokažemo, kako zelo cenimo avtorsko delo.«

Sogovornica dodaja, da si želijo sprememb na tem področju, tako z agencijske kot tudi naročnikove strani. »Zato se tudi zelo veselimo našega 'aprilskega' preizkusa! Sedanja dinamika projektov je takšna, da agencija postavlja cene, s tem preizkusom pa želimo predvsem videti, kako bi naročniki ovrednotili delo agencij brez obremenjenosti s pogajanji, izsiljevanjem najnižje cene in občutka zmage pri tem. Predvsem si torej želimo, da se naročniki resnično poglobijo v vrednost, ki jo njihovemu poslovanju prinašajo projekti agencije.«

Predstava o tem, kaj je učinkovito in kaj je »lepo«, ni vedno objektivna

V času kampanje bo agencija praznovala dve leti poslovanja. Tudi njeno ime izvira iz dejstva, da so začeli s poslovanjem 8. aprila (leta 2018). »V tem času smo se predvsem naučili – in se še, kako smo kot mala do srednje velika ekipa čim bolj učinkoviti ter kako postavljati meje. Vsi stremimo k najučinkovitejšim kampanjam in uresničevanju želja naročnika, ki ne gredo vedno z roko v roki. Predstava naročnika o tem, kaj je učinkovito in kaj je 'lepo', ni vedno objektivna, zato je naša naloga tudi, da jih s tem seznanimo in iščemo kompromise,« pravi Mivšek Sitarjeva. So pa jih zelo pozitivno presenetili odnosi z naročniki, njihovo zaupanje in podpora. »V pisarni imamo tudi posebno mesto, kjer smo izpostavili vse komplimente, ki smo jih prejeli od naših naročnikov, odkar smo ustanovili podjetje April 8. Stena je že kar lepo zapolnjena,« se nasmehne sogovornica.

Kampanja »(O)cenite April 8« bo potekala od 1. do 30. aprila 2020 in velja za delo, opravljeno v tem mesecu. Več o kampanji si lahko preberete na spletni strani www.april8.si, zainteresirani pa lahko naročilo za sodelovanje pošljete na [email protected]

Na akcijo opozarjajo tudi z letošnjimi poslovnimi darili.