• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Mark Tungate: »Če želiš preživeti, moraš biti agilen in fleksibilen«

Epica Awards združuje dve »panogi«, ki sta po mnenju številnih v eksistenčni krizi. Za druge, bolj pozitivno usmerjene, se preprosto spreminjata. Govorimo o oglaševalskih festivalih (kar Epica tudi je) na eni in novinarstvu na drugi strani, saj smo v žiriji novinarji in uredniki marketinških publikacij. Mark Tungate, uredniški direktor Epice, verjame, da boste obe preživeli, če se bosta držali svojih temeljev in korenin. S kakovostjo pa ne bosta le preživeli, ampak jima bo šlo celo zelo dobro. Le da morda ne v zdajšnji obliki.

»Največja prednost festivalov je v tem, da motivirajo ekipe, ki trdo delajo, nagrajujejo oziroma izpostavljajo inovativna dela in združujejo napredno misleče.«

Festivali lahko preživijo, če bodo odsev industrije

Ko kot milenijec berete o nekdanjem blišču festivala kreativnosti Cannes Lions, ki ga v knjigi Oglaševalski svet opisuje Mark Tungate (mimogrede, pri izpovedih takratnih akterjev ne manjka anonimnih citatov), vam je morda za trenutek malce žal, da niste rojeni kakšno desetletje ali dve prej. A zavrtimo čas v sedanjost, ko v zvezi s Kanskimi levi ne manjka zapisov o nekdanji slavi in negotovi prihodnosti, rezanju stroškov, bojkotu s strani agencij, manjšemu številu obiskovalcev in njihovemu nezadovoljstvu ter predvsem manjši »teži« nagrad. »Minilo je že kar nekaj časa, odkar se je Cannes Lions iz oglaševalskega festivala razvil v festival kreativnosti. Največja prednost festivalov je v tem, da motivirajo ekipe, ki trdo delajo, nagrajujejo oziroma izpostavljajo inovativna dela in združujejo napredno misleče. Če bodo še naprej odsev industrije, ki ji služijo, bodo tudi preživeli. Vendar pa morajo biti agilni in fleksibilni,« ugotavlja Tungate.

Epica kot odraz dela agencij

Tungate podobno trdi za Epico, ki vsako leto predstavi nove velike nagrade ali tekmovalne kategorije, ali pa – kot na primer letos – kar oboje. Po njegovih besedah nove kategorije odražajo spremembe v panogi. To sta na primer virtualna resničnost in oblikovanje, s katerima se agencije veliko ukvarjajo. »Že zelo dolgo je od tega, ko so agencije delale le televizijske oglase, radijske in tiskane za vertikalne kategorije, kot sta avtomobilizem in hrana, čeprav to še vedno počnejo ob vseh 'dodatnih' storitvah, ki jih preprosto morajo ponujati. Obseg Epice je torej odraz širokega nabora nalog, ki jih opravljajo agencije. Mimogrede, vsake toliko časa kategorije tudi spremenimo ali ukinemo.«

Tudi oglaševalci cenijo kakovost

Kot tudi v Marketing magazinu pišemo že vrsto let, se je medijski svet zelo spremenil in se še spreminja. Ali na boljše ali slabše je seveda stvar razprave in perspektive, a spremembe so, in to velike. Z njimi se spreminja tudi način novinarskega dela. Eden od očitkov o novodobnem novinarstvu je tako tudi, da postaja zgolj ena od oblik odnosov z javnostmi. Po mnenju Tungata to drži le v primeru, če sožitno oglaševanje ali oznamčene vsebine enačimo z novinarstvom. »Novinarstvo v svoji čisti obliki, torej na dejstvih temelječa refleksija in analiza trenutnega dogajanja okrog nas in po svetu, še vedno obstaja. To ve vsak, ki bere The New York Times ali Le Monde.«

Verjame, da praktiki kakovostnega novinarstva (med drugim tudi prej omenjeni medijski hiši) ne bodo imeli težav s preživetjem. Mogoče ne bodo več obstajali v tiskani obliki, v kateri drugi pa zagotovo. »Tisti, ki skoparijo s kakovostjo, ali ne posvečajo dovolj pozornosti dobremu pisanju in poročanju, se bodo morali spopasti z negotovo prihodnostjo. Tudi oglaševalci, ki nenazadnje plačujejo za preživetje medijev, cenijo kakovost.«

S tega vidika nas je zanimalo še, po čem se marketinške publikacije (kot oblika nišnih medijev) razlikujejo od tako imenovanih množičnih medijev. Tungate, ki je novinarsko kariero začel pri lokalnem časopisu in jo nadaljeval v marketinških medijih, vidi veliko podobnosti. »Ko delaš za revijo, ki pokriva določeno panogo, si del njene skupnosti z 'državljani', voditelji, škandali in zmagoslavji vred. V oglaševanju in komunikacijski skupnosti so ljudje večplastni, velikokrat kreativni in včasih občudovanja vredni. Rad jih srečujem in pišem o njih. Skratka, marketinške publikacije obstajajo zato, da služijo skupnosti in poročajo o njej. Tej skupnosti služi tudi Epica.« In seveda tudi MM.