• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Pametne tehnologije za pametnejše življenje

Eden od najizrazitejših trendov na področju razvoja gospodinjskih aparatov sta povezljivost in integracija gospodinjskih aparatov v »pametni dom«. Povezljivi sistemi ustvarijo nekakšno središče doma, preko katerega lahko upravljamo različne gospodinjske aparate, opravljamo vsakodnevna gospodinjska opravila ali počnemo kaj drugega.

Na letošnjem sejmu uporabniške elektronike, komunikacij in bele tehnike IFA v Berlinu je platformo ConnectLife na uporabnikom prijazen in zelo praktičen način predstavila britanska voditeljica in igralka Hannah Jackson.

Svetovnim trendom sledijo tudi v Gorenju, kjer so razvili platformoConnectLife. Ta bo uporabnikom omogočala upravljanje povezljivih oziroma pametnih aparatov in storitev vseh blagovnih znamk skupine Hisense preko različnih kanalov, od pametnih gospodinjskih aparatov za kuhinjo in kopalnico do pametnih televizijskih in klimatskih naprav ter pametnih ključavnic ali kamer.

»To pomeni, da bodo lahko doma imeli pečico Asko, pralni stroj Gorenje, klimo Hisense in jih upravljali preko iste platforme na telefonu, televizije Hisense ali z govornimi ukazi preko pametnega zvočnika ali asistenta,« pojasnjuje Vladimir Nardin, vodja digitalnega marketinga v skupini Gorenje.

Ekipa po uspešni predstavitvi na sejmu IFA.

Olajšati posameznikovo življenje

Osnovni cilj takšne platforme je, da izboljša življenje posameznika oziroma olajša marsikatero gospodinjsko opravilo. Predstavljajte si, da stopite skozi vhodna vrata, ki ste jih odklenili s prstnim odtisom, luči se avtomatsko prižgejo, prostor pa je segret (ali ohlajen) na temperaturo, ki se vam zdi najbolj optimalna. Preden se lotite kuhanja kosila, preko mobilne aplikacije poiščete recept in s pomočjo glasovnega pomočnika vklopite pečico, nato pa preko aplikacije izberete, katero vino iz vaše vinske vitrine ali hladilnika bo najbolj prijalo k hrani. Glasovni pomočnik bo na vaš nakupovalni seznam dodal tudi živila, za katera ste med pripravo hrane opazili, da vam jih je zmanjkalo. Medtem ko bo večerja v pečici, si lahko privoščite nekaj trenutkov pred (pametno) televizijo, ki zazna obraz tistega, ki se usede pred zaslon in se samodejno prižge. Iskanje daljinskega upravljalnika, ki ga pogosto kam založimo, tako ne bo več težava. Kot tudi ne razmišljanje, kaj bi si ogledali na televiziji, saj uporabnika na zaslonu že čakajo predlogi za oddaje, ki ga zanimajo. Vsi v družini dobijo personalizirano izkušnjo – otroke čakajo risanke, mamo njena najljubša televizijska serija, očeta pa akcijski film. Ko bo večerja pripravljena, boste dobili opomnik, tako da ni skrbi, da bi se kaj zažgalo.

To je le nekaj prednosti, ki jih uporabniku nudi pametni dom, v katerem bodo aparati znali poskrbeti sami zase (na primer sporočiti napako na servis ali naročiti pomivalno sredstvo, ki ga je zmanjkalo), znali bodo komunicirati med sabo (napa bo ugasnila kuhalno ploščo, če bo temperatura v posodi previsoka) in svetovali bodo uporabniku pri uporabi (kako pripraviti okusno jed ali kako hraniti sestavine, da bodo ostale dlje časa sveže). 

Ne gre pa le za uporabnost v gospodinjstvu, torej pri kuhanju, peki, pranju perila ali gledanju televizije.»Pametni senzorji, avtomatizacija, kognitivne storitve in povezava z drugimi platformami omogočajo, da naše storitve naredimo pametne in primerne za različne aparate, predvsem pa, da uporabniku pomagamo pri njegovih vsakdanjih opravilih,« pravi Vladimir Nardin.

»Pametne aparate bomo najprej uvedli na Nizozemskem, zato bo komunikacija tam najintenzivnejša, globalno pa platformo ConnectLife predstavljamo na najpomembnejših sejmih, kot sta IFA in CES, največji sejem potrošniške elektronike in inovativnih tehnologij na svetu. Hkrati pa se pripravljamo na njeno predstavitev tudi na drugih trgih,« pravi Vladimir Nardin, vodja digitalnega marketinga v skupini Gorenje.

Zelo uporabna naprava je tudi pametno ogledalo v kopalnici, ki lahko v povezavi s senzorji na dotik in tehtnico opravi celo analizo naše kože oziroma nas obvesti, če nismo dovolj hidrirani, ali pa ogledalo ob vhodnih vratih, v katerem lahko pred odhodom od doma preverimo, katera pot nas bo najhitreje in brez morebitnih zastojev pripeljala na cilj. »Takšno ogledalo je lahko zelo uporabno, enako tudi asistent v avtomobilu. Le kdo si ne bi želel, da bi lahko med vožnjo na izlet aktiviral funkcijo, ki samodejno izključi vse naprave doma, oziroma aktivira ustrezne nastavitve. Ali pa, da lahko v trgovini pogledaš na telefon, kaj imaš v hladilniku oziroma česa ti je zmanjkalo,« pojasni naš sogovornik.

Tehnologija pametnih zvočnikov je požela največ zanimanja

Ena od storitev, ki je pri uporabnikih doslej požela največ zanimanja, je govorno upravljanje aparatov. Tehnologijo pametnih zvočnikov so uporabniki osvojili najhitreje od vseh tehnologij, celo hitreje od pametnih telefonov. V ZDA ima pametne zvočnike doma že več kot četrtina gospodinjstev. Vsi digitalni velikani, ki razvijajo pametne osebne asistente in digitalne storitve (na primer Google, Amazon, Apple in Baidu), pospešeno razvijajo podporo za jezike in takoj, ko bo podprt slovenski jezik, bo tudi pri nas uporaba hitro poskočila, so prepričani v skupini Gorenje.

Za Gorenje in druga sorodna podjetja je digitalna preobrazba velik izziv, ki pa so se ga uspešno lotili. Uporabnikom na spletni strani gorenje.com pomaga virtualna pomočnica Anna.

Razvoj novih pametnih naprav oziroma koncept pametnega bivanja, smart living, je za tradicionalna podjetja novo poglavje poslovanja. »Za Gorenje in druga sorodna podjetja je digitalna preobrazba velik izziv, po drugi strani pa je tudi digitalizacija prilagajanje zahtevam uporabnikov oziroma kupcev in s tem del razvoja, ki se nikoli ne konča. Razvijamo platformo, ki je večkanalna, omnichannel, in uporabna na več napravah, omnidevice, kar pomeni, da morajo vsi oddelki zelo učinkovito sodelovati in slediti isti strategiji. Če kot uporabnik začnem uporabljati neko storitev preko spleta, nadaljujem na pametnem telefonu ter naprej na televizijskem sprejemniku ali pametnem hladilniku, potem morajo biti vsi primeri uporabe zelo skrbno načrtovani, vse naprave in storitve pa povezane in dostopne preko istega uporabniškega računa. Uporabniška izkušnja definira tudi senzorje v aparatu, integracijo z zalednimi sistemi in način predstavitve na posameznih kanalih. Če želimo med nakupovanjem v fizični trgovini s pomočjo fotografije izvedeti, kaj imamo v hladilniku, morajo razvojniki vgraditi v hladilnik ustrezno kamero, razviti moramo ustrezno storitev za upravljanje s fotografijami ter oblikovati ustrezno aplikacijo za predstavitev na pametnem telefonu,« opisuje Vladimir Nardin. Dodaja, da je sam čedalje bolj navdušen zaradi številnih možnosti, ki jih omogočajo nove digitalne storitve in med seboj povezane naprave, po drugi strani pa priznava, da jih čaka še veliko dela, da bodo rešitve lahko ponudili uporabnikom v vseh državah, kjer delujejo.  

Kot gradniki pametnega doma lahko povezljive pečice, pomivalni, pralni in sušilni aparati ter hladilniki preko inovativne platforme nemoteno komunicirajo med seboj. Platforma je integrirana tudi z digitalnimi pomočniki skupine Gorenje ter storitvami in izdelki zunanjih partnerjev. Med drugim je povezana z digitalnimi osebnimi pomočniki, kot so Alexa, Google in Siri.

Gorenje in Hisense v svetovnem vrhu

Na vprašanje, kako močni smo Slovenci glede razvoja pametnega bivanja, izvemo, da je Gorenje glede razvoja nekaterih rešitev v svetovnem vrhu. Hisense pa je že zelo digitalizirano podjetje, ki razvija rešitve za pametni dom, med katerimi so različni senzorji in ključavnice, pametni televizijski sprejemniki, luči, pametna ogledala in zastori. Razvija tudi pametne telefone, ki so že pripravljeni za 5G-tehnologijo. »Hisensove rešitve za pametni dom se odlično ujemajo s pametnimi gospodinjskimi aparati in storitvami Gorenja za kuhinjo in kopalnico. Hisense razvija tudi rešitve za pametna mesta, kar bo omogočilo nadaljnje razširitve naše platforme za pametno življenje ConnectLife. Še ena informacija o pomembnosti: Hisense je prva blagovna znamka v televizijskem segmentu na Kitajskem, četrta blagovna znamka po številu prodanih televizij na svetu ter četrta najprepoznavnejša blagovna znamka v Avstraliji,« našteva Nardin.

Pravi, da smo nad pametnimi napravami navdušeni tudi pri nas: »V Sloveniji je veliko ljubiteljev tovrstnih naprav in ko jih enkrat preizkusiš, lahko hitro postanejo navada. Res pa je, da nekoliko še zaostajamo za tujino, tudi zato, ker veliko storitev še ni podprtih v slovenskem jeziku in ker veliko slovenskih podjetij še nima rešitev, ki bi bile povezane z rešitvami digitalnih velikanov, kot sta Google ali Amazon.«

Vrhunski digitalni trgi, kot so Združene države Amerike, Estonija, Danska, Nizozemska, Singapur in drugi, so trenutno tako še precej pred nami, a to nikakor ne pomeni, da nismo pripravljeni sprejeti koncepta pametnega doma in pametnih aparatov. V roku nekaj let bodo vsi aparati povezljivi in takrat bomo to sprejeli kot nekaj samoumevnega za uporabo digitalnih storitev. Tako kot smo, na primer, sprejeli pametni telefon, da lahko na njem uporabljamo Googlov zemljevid in številne druge storitve.

Nova Gorenjeva platforma ConnectLife omogoča neovirano brezšivno komunikacijo med povezljivimi izdelki vseh podjetij iz skupine Hisense.

Članek je bil prvotno objavljen v oktobrski, 461. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected]