• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako agencije za odnose z javnostmi skrbijo za lasten piar?

Agencije za odnose z javnostmi si prizadevajo ohranjati ali še povečevati ugled svojih naročnikov, nas pa je tokrat zanimalo, koliko truda vlagajo v lastno promocijo. Preverili smo torej, ali pri njih pregovor o vedno bosih kovačevih kobil drži ali ne.

Večina agencij za odnose z javnostmi, ki smo jih vprašali za mnenje, pravi, da veliko raje kot sebe v ospredje postavljajo svoje naročnike. (Foto: Dreamstime)

Samopromocija je ključnega pomena, pa naj gre za sodelovanje na festivalih in dogodkih ali objavljanje svojih projektov na spletnih straneh in družbenih omrežjih. Potencialni naročniki morajo pač spoznati delo agencije, pri čemer pa naši sogovorniki trdijo, da največ novih strank pridobijo zaradi priporočil zadovoljnih naročnikov in prepoznavnosti, ki so jo dobili z dobro izpeljanimi projekti. Večina od njih pravi, da največji vtis tako na obstoječe kot tudi na potencialne naročnike naredita kakovostno opravljeno delo in dobro sodelovanje. 

Andreja Jernejčič: »Piar je moje življenje«

Piarovka in menedžerka Andreja Jernejčič je prepričana, da se odnosi z javnostmi ne vrednotijo v urah ali mesecih. Po njenih besedah je to dolgotrajen proces, v katerem dan za dnem vzpostavljaš nove stike, spoznavaš ljudi, pišeš, se izobražuješ in komuniciraš z različnimi deležniki. »Šele čez nekaj časa, po obdobju intenzivnega dela, ustvarjalnosti, nenehni aktivnosti, strokovnosti, vztrajnosti in pripravljenosti na novo znanje, se ustvari tvoja lastna podoba. Kadar imam svoj dogodek – kakršen je bil na primer ob izidu knjige Biblija uspešnega piara –, poskrbim za večjo promocijo. Sama vse tudi organiziram, naredim malo drugačen program in povabim zanimive goste, zato je javnost še toliko bolj pozorna na dogajanje. Ob lanskem praznovanju 10-letnice svojega podjetja sem organizacijo z različnimi aktivnostmi še nadgradila – obenem sem na obletnici predstavila tudi svojo četrto knjigo. Promocija je pomembna, zahteva celega človeka, inovativnost, drugačnost in svežino. Prepoznavnost se gradi z redno publiciteto, ažurnostjo družbenih strani, odmevnimi dogodki, kakovostnimi zgodbami, aktivnostmi, kot sta pisanje in nastopanje, izobraževanjem in predavanji, predvsem pa z zaupanjem,« je prepričana.

Kot pravi, so najpomembnejši kanali, preko katerih pridobiva nove naročnike, še vedno priporočila drugih strank. »Potencialni naročniki se o agenciji namreč pogosto pozanimajo pri znancih, preko spleta, pogledajo vaše dogajanje na družbenih omrežjih in spletni strani. Pogosto slišim, da jih prepričajo tudi reference izjemnih ljudi, s katerimi sem sodelovala. Poleg dobrih priporočil posameznike, podjetja, organizacije in občine k sodelovanju pritegne tudi moj način dela. Kadar me ljudje vidijo v akciji, ne potrebujem besed, dejanja govorijo zase. Kar predstavljam, tudi živim, to sem, to je moje življenje,« pravi Andreja Jernejčič, ki je stalno aktivna – pogosto predava, izvaja delavnice, treninge ter veliko piše (od kolumn do člankov in knjig).

Aktivna je tudi na dogodkih, kjer se ji odpirajo nova vrata, poznanstva, pogledi in razmišljanja. »Prav tako je pomembno, da si na dogodkih prisoten kot gost oziroma udeleženec. Tako spoznaš ljudi. Včasih na prireditvah rešimo tudi kakšno dilemo. V zadnjem času smo se tako veliko pogovarjali o vprašanju kakovostnega kadra, si izmenjali izkušnje in predloge za prihodnost. Udeležba na samih strokovnih dogodkih pa prinese nove ideje, svežino. Nenehen razvoj in rast sta nujna,« pove. Kot dodaja, je piar zelo pomemben, sama pa ga gradi s kakovostnim in strokovnim delom: »Tako jaz kot moja ekipa se maksimalno trudimo za rezultate – ti se odražajo v oblikah komunikacij, pripravi kakovostnih besedil in vsebin, izvirnosti v organizaciji dogodkov, profesionalno pripravljenih srečanjih z novinarji. V pripravo vedno vključimo kreativnost, natančnost, strokovnost in predanost.«

Anja Horvat Jeromel: »Najboljša naložba so odlični rezultati«

Anja Horvat Jeromel, direktorica komunikacij v agenciji Fenomena komunikacije, pravi, da težko ovrednoti, koliko časa namenijo lastni promociji, saj imajo v njihovem podjetju prednost promocijske aktivnosti za naročnike. »Ker smo manjša, butična agencija, se osredotočamo predvsem na kakovostno opravljene storitve za stranke, ki dosežejo odlične rezultate, kar se je doslej tudi izkazalo kot najboljša naložba. Za lastno promocijo pa poskrbimo sproti, ko pride priložnost ali ko nam to uspe ob intenzivnem delovniku,« pravi in dodaja, da največ naročnikov pridobijo preko priporočil in digitalne prisotnosti.

Prvi in najpomembnejši kanal za to, da naročnike (obstoječe in potencialne) seznanjajo o aktivnostih agencije, je spletna stran, za katero pravi, da je edini kanal, ki je resnično pod njihovim nadzorom in ni odvisen od nenehno spreminjajočih se algoritmov drugih ponudnikov oziroma platform. Izjemno pomemben kanal je zanje tudi e-pošta, ki omogoča direktni marketing oziroma marketing preko e-novičnika. »Seveda pa mora zdrava marketinška »mešanica«vključevati tudi prisotnost v iskalnikih in s tem povezano optimizacijo, v tradicionalnih medijih, gostujočih blogih drugih vplivnežev in na družbenih omrežjih. Iskalniki so namreč danes ključna postaja, kamor gremo po prve informacije. Mediji in blogi vplivnežev lahko omogočijo dodatno razširitev sporočil in zagotavljajo kredibilnost. Družbena omrežja pa predstavljajo prostor, kjer se lahko povezuješ s svojo ciljno skupino in širšo javnostjo. Ker smo agencija za odnose z javnostmi v B2B-poslu, so to za nas najpomembnejši kanali, vsak pa si najde svoje razmerje te mešanice glede na svoje močne plati, resurse in strateške cilje,«pravi Horvat Jeromelova.

Prepričana je tudi, da je zelo pomembna prisotnost na različnih dogodkih, saj je to priložnost, da srečaš najrazličnejše ljudi iz stroke in hkrati opozoriš nase. Pogosto se na takšnih dogodkih stkejo nove vezi, rezultat pa so lahko nova poslovna sodelovanja. »Dobrodošla je tudi izmenjava mnenj s stanovskimi kolegi, do katere pride na dogodkih, pomembna pa je tudi pridobitev novih informacij. Zato se trudimo udeležiti čim več dogodkov, če nam že tako prenapolnjen delovnik to le dopušča,« še pove.

Samopromocijske aktivnosti agencije Fenomena komunikacije v največji meri torej vključujejo vsebinski marketing, ki ga razširjajo po prej omenjenih kanalih. Pripravljajo namreč različne izobraževalne, strokovne članke s področja psihologije množic, marketinga, prodaje, komunikacij, odnosov z javnostmi, medijev, kreativnosti, produktivnosti, digitalnega in vsebinskega marketinga in podobno. Prizadevajo si, da so njihovi članki zanimivi za vse, ki delujejo na področju komunikacij, hkrati pa tudi za širšo javnost, ki si želi razširiti svoje znanje in razumeti delovanje družbene psihologije in propagandnih mehanizmov, ki poganjajo celotno percepcijo ljudi ter vplivajo na delovanje družbe oz. posledično vsega sveta. »Ko namreč daljše obdobje deluješ na področju komunikacij in propagande, se začne razvijati tudi tvoja družbeno-odgovorna zavest. Zato smo pred leti ogromno naših promocijskih aktivnosti usmerili v družbeno odgovorni projekt Ekologičen, ki je pomagal ozaveščati Slovence za bolj kakovostno življenje, prijazno tako do vsakega posameznika kot tudi do celotnega planeta. Zdaj pa smo že sredi priprav na novi družbeno odgovorni projekt, o katerem bo več znano v kratkem,« zaključi sogovornica.

Taktik: »Dobro ime nam je marsikje odprlo vrata«

Matjaž Klipšteter, direktor agencije Taktik, je kratek in jedrnat: »Naša agencija zagotovo ne sodi med agencije, ki se veliko pojavljajo v medijih in na družbenih omrežjih. Pri našem delu so 'zvezde' pač naši naročniki. Kjer je možno, pa seveda tudi povemo in pokažemo, kaj smo naredili dobro.« Pravi, da se vsake toliko časa lotijo kakšnega projekta za dušo. Takšni projekti imajo največkrat družbeno odgovorno ozadje in takrat s komuniciranjem ne skoparijo. Poleg vodstva je za odnose z javnostmi pri njih odgovorna oseba, ki skrbi, da so njihovi kanali sveži in opremljeni z novostmi, poleg njihove domače strani pa so aktivni na družbenih omrežjih, seveda na vsakem s prilagojeno vsebino posamezni javnosti.

Na vprašanje, kako največkrat pridobivajo nove naročnike, pove, da jim je dobro ime marsikje samo odprlo vrata. Veliko naročnikov jih nagovori tudi na osnovi priporočil, sami pa se oglasijo tam, kjer menijo, da bi lahko kakovostno prispevali. Pa strokovni dogodki? Tam so prisotni tako kot govorci in predavatelji kot tudi kot tekmeci s prijavami na tekmovanja. »Glede na odzive s trga menim, da nam gre oboje kar dobro od rok,« pravi Matjaž Klipšteter.

Grayling: »Naša strategija je osredotočanje na lastne medije in organsko rast«

Za promocijo podjetja Grayling skrbi globalna enota za strateške storitve in marketing, ki usmerja njihove promocijske aktivnosti, kot sta na primer EULobby, njihov spletni portal za novice, analize in druge vsebine o evropskih zadevah, ki jih pripravljajo njihovi strokovnjaki za javne zadeve, ter letna analiza Trend Series, pregled marketinških in komunikacijskih trendov, za katere verjamejo, da bodo v prihodnosti vplivali na delovanje njihovih naročnikov in posledično celotno stroko. Prav tako njihova celotna mreža prispeva vsebine za njihovo globalno spletno stran, LinkedIn in Instagram. Kadar koli je to relevantno, globalno vsebino lokalizirajo in jo delijo z javnostmi (npr. preko sporočil za javnost, komentarjev v medijih ali na družbenih omrežjih). Poleg tega nenehno delijo dosežke Graylingove ekipe, na primer različna prejeta priznanja in nagrade, bistvena sestavina njihovih promocijskih aktivnosti pa je tudi aktivno mreženje.

»Kot veliko drugih mednarodnih mrež ima tudi Grayling zelo vitko strukturo, zato so naši globalni in lokalni viri za promocijske namene omejeni zgolj na nekaj ur tedensko. Naša strategija je osredotočanje na lastne medije in organsko rast,« je za MM povedala Nataša Trslić Štambak, direktorica podjetja Grayling za jugovzhodno Evropo. Pravi, da trenutne in potencialne naročnike z njihovimi aktivnostmi in projekti seznanjajo preko različnih kanalov, ki služijo različnim namenom in ciljnim skupinam. Medtem ko s svojo spletno stranjo in prisotnostjo na LinkedInu ciljajo na obstoječe in potencialne naročnike, komunikacijo na drugih družbenih omrežjih uporabljajo za doseganje potencialnih novih sodelavcev in grajenje znamke delodajalca. Nove naročnike pridobivajo preko vseh naštetih virov, osebna priporočila zadovoljnih naročnikov pa so po njenem mnenju najboljša vrsta promocije.

»Mislim, da je tudi izredno pomembno, da se redno udeležujemo dogodkov, tako v vlogi udeležencev kot tudi govorcev. Dogodki so odlična priložnost, da svoje znanje predstavimo novemu občinstvu, pa tudi zato, da se kaj novega naučimo in dobimo svežo perspektivo, ki koristi vsakodnevnemu delu. Osebno sem že vrsto let zavezana k širjenju razumevanja strateških komunikacij, kar je bila zame vedno prednostna naloga. Vesela sem, da je bilo moje delo v letu 2018 tudi nagrajeno z nagrado PRO:PRza prispevek k razvoju in promociji odnosov z javnostmi,« pravi Nataša Trslić Štambak.

Propiar: »Ves čas dokazujemo svojo komunikacijsko odličnost«

V agenciji Propiar pravijo, da je lastna promocija vključena v vse elemente vsakodnevnega dela; od reševanja krizne situacije pa do sproščenega proslavljanja uspešno izvedenega projekta. Razumejo jo namreč kot trajnostni del celotnega delovanja in odnosov, ki jih gojijo z naročniki in partnerji, za kar pa nosi odgovornost prav vsak v njihovi ekipi. »Dobro ime in številna uspešna sodelovanja smo namreč pridobili predvsem na račun marketinga od ust do ust, kar pomeni, da moramo ves čas dokazovati svojo komunikacijsko odličnost kot tudi paziti na lastno kredibilnost. To pa je mogoče le tako, da ne glede na razmere na trgu ostajamo zvesti postavljenim vrednotam in sledimo profesionalnim, etičnim in moralnim standardom,« pravi Anja Petrovčič, izvršna direktorica agencije, na katero se največ podjetij in posameznikov obrne na podlagi zadovoljstva, tudi navdušenja, ki ga obstoječi naročniki in celo podizvajalci delijo v svojih krogih. 

Za komuniciranje z deležniki uporabljajo več kanalov, najpogosteje pa mediatizirano spletno stran in družbena omrežja. Vsebine za spletno stran ustvarjajo vsi, in sicer dnevno objavljajo članke, vezane na tekoče aktivnosti z naročniki, na tedenski ravni pa strokovno obarvane blogovske zapise. Pravijo, da k družbenim omrežjem pristopajo s posebnim entuziazmom, saj zanje vsak teden skrbi drug član ekipe, pri tem pa poleg dobrih praks razkrivajo tudi pestro agencijsko življenje. Že nekaj let so sponzorji večjih komunikacijskih dogodkov, podpirajo Študentsko sekcijo Slovenskega društva za odnose z javnostmi, v polnem teku pa je tudi njihov zagonski projekt za mlade Apropό, vendar vse to prej kot golo promocijo vidijo kot del nujno potrebnega vračanja družbi. V vlogi govorcev se udeležujejo različnih strokovnih dogodkov, kar poleg deljenja znanja spodbujajo zlasti z vidika osebnega znamčenja njihovih specialistov in svetovalcev. 

Anja Petrovčič ocenjuje, da spretno skrbijo za svojo promocijo, saj imajo nenazadnje v hiši vse potrebne resurse, zagotovo pa so za naročnike pripravljeni porabiti veliko več atomov energije kot zase. »Obenem se tu in tam postavimo tudi v vlogo testnega zajčka, saj se v agenciji pogosto pojavi kakšna precej nekonvencionalna ideja, ki jo velja najprej preizkusiti na lastni koži,« pravi.

Stratkom: »Smo mladi, zato moramo biti toliko bolj vidni«

Agencija Stratkom je mlada in po mnenju dr. Dejana Verčiča mora biti zato toliko bolj vidna. Zato lastni promociji posvečajo veliko pozornost. Zanjo skrbijo vsi zaposleni v roku svojega delovnega časa, imajo pa tudi posebno projektno skupino, ki pripravlja preskoke na višje ravni v prihodnjih osemnajstih mesecih. Verčič med najpomembnejše kanale za širjenje dobrega glasu o delu agencije prišteva medosebne odnose in priporočila od ust do ust. Največ novih projektov dobijo namreč zaradi zadovoljstva obstoječih naročnikov in njihovih priporočil. Ob tem organizirajo zaprte dogodke (predavanja in druženja) za izbrane goste, organizirajo strokovne konference, izdajajo knjige, pripravljajo novo spletno stran in nov nastop na družbenih omrežjih – so torej »vsekanalni«.  Še en pomemben kanal so dogodki. Stratkom poganja najstarejšo letno znanstveno konferenco na področju odnosov z javnostmi (Bledcom), sodeluje pri največji letni mednarodni raziskavi o uporabnem komuniciranju – Evropskem komunikacijskem monitorju ter na najpomembnejših lokalnih, regionalnih in mednarodnih strokovnih in znanstvenih konferencah.

»Če strnem zgoraj povedano, bi lahko rekel, da pri nas živimo svoje delo in skrbimo za svoje odnose z javnostmi in promocijo 365 dni na leto, 24 ur na dan. Verjamemo v to, kar delamo, in pri tem uživamo,« še pravi Verčič, ki je v Stratkomu partner in direktor za znanje.

IPPR: »V prvem planu so naročniki in ne mi«

Irena Pavčič, ustanoviteljica agencije za komuniciranje IPPR, pravi, da se pri njih z lastno promocijo načrtno ne ukvarjajo. »Pred ustanovitvijo lastnega podjetja sem bila zaposlena v agenciji Publicis in že takrat so bili fokus našega dela naročniki. Vedno so bili v prvem planu oni, mi kot njihovi piarovci smo se ukvarjali s komuniciranjem njih, ne nas. In tako delujem še danes,« pravi. Naročnike o projektih obveščajo preko svoje spletne strani in strani na Facebooku, nove projekte pa večinoma pridobivajo tako, da jih priporočijo obstoječi naročniki. Če njej in sodelavkam dopušča čas, se udeležujejo tudi dogodkov, festivalov in izobraževanj, a predvsem kot obiskovalke. Kot govornica sodeluje bolj redko, ker je tudi to povezano z razpoložljivim časom.

PM: »Stiki na podlagi priporočil se najhitreje prelevijo v poslovno sodelovanje«

Anja Garbajs, direktorica projektov v agenciji PM, poslovni mediji, pravi, da samopromociji namenjajo kar precej časa, saj upravljajo tudi lastne obsežne projekte, kot sta revija Kontekst, strokovna revija o vsebinskem marketingu, in POMP Forum, mednarodna konferenca o vsebinskem marketingu. Verjamejo, da kakovost njihovih storitev, znanja, izkušenj, uspešnih projektov, transparentnih odnosov in zadovoljstva naročnikov pritegne nove naročnike ob pravem trenutku, tako da ni pomembno, kje jih najdejo – naj bo to v družbenih medijih, spletni strani, na poslovnih dogodkih ali pa s pomočjo referenc in priporočil.

Kot v drugih agencijah, tudi oni pravijo, da so za pridobivanje novih naročnikov po njihovih izkušnjah najpomembnejši stiki na podlagi priporočil, ki se najhitreje prelevijo v poslovno sodelovanje. »Seveda je pomembno tudi druženje in (s)poznavanje panoge in konkurence, zato se redno udeležujemo izobraževanj in konferenc. Najraje v tujini, kjer se lahko učimo od najboljših ter največjih in kjer tudi redno predavamo in delimo svoje znanje in najboljše prakse s področja vsebinskega marketinga pri nas,« še pravi Anja Garbajs.

Mediade: »V lastno promocijo vlagamo veliko dela in energije«

V agenciji Mediade pravijo, da sta vizija in odgovornost, ki jih vodi, da vsak projekt, ki se ga lotijo, razvije vsaj dve zvezdi: izdelek ali projekt, ki uspe, ter človeka, ki sodeluje pri njem. »To je z druge strani naš piar,« pravi projektni vodja Matjaž Kljajić in doda, da v agenciji v lastno promocijo vlagajo veliko dela in energije. Promocijo njihovega podjetja ali storitev namreč razumejo skozi dosežke, uspeh in rast partnerjev, s katerimi sodelujejo, ali projektov, v katere so vključeni. »Dodatna orodja – spletna stran, družbena omrežja in lastni dogodki – so seveda prisotna, a v manjših časovnih enotah ali denarju. Največ naredimo že s samo izvedbo komunikacijskih, marketinških ali razvojnih projektov. Naše načelo je tudi, da moramo narediti tako dober izdelek, da si ga bodo želeli tudi drugi. Pojavnost vsebine v različnih medijskih oblikah ter kanalih je skupaj z odnosi, ki jih zgradimo s strankami, kupci, novinarji, uredniki, lokalno skupnostjo, skozi projekt, najpomembnejši glasnik tega, kar delamo,« pravi.

Naročniki (obstoječi in bodoči) so zanje izjemno pomembni. »Malo za šalo in veliko zares: v Mediadah delamo z najboljšimi. Če nas vprašate, kako to vemo – ker delamo z njimi. Največje priznanje in tudi najdragocenejši vzvod so tako – na podlagi rezultatov, doseženih na pravi način – rast, uspehi in priporočila naših partnerjev. Z njimi soustvarjamo projekte, ki so praviloma razvojno naravnani. Na ta način nastajajo nove ideje in tako prihajamo v stik z novimi potencialnimi partnerji, ki se lahko izkustveno spoznajo z našim načinom dela in rezultati. Če čutimo, da si ustrezamo, se splete nov odnos.«

Naročnike postavljajo v ospredje tudi, ko gre za sodelovanje na dogodkih ali festivalih. Kljajić meni, da je njihova naloga, da v ospredju zasijejo naročniki. Če njihova pojavnost podpre to ambicijo ali prispeva k uveljavljanju določene vsebine v ciljnih javnostih, se vključijo, sicer pa mikrofon rajši prepustijo drugim in pod soj žarometov spodbudijo izjemne in kompetentne posameznike, s katerimi sodelujejo. 

Članek je bil prvotno objavljen v septembrski, 460. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected]