• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tanja Skaza: »Samo odlične ekipe gradijo uspešne organizacije«

Da je srečo potrebno iskati le v sebi in ne v svetu okoli nas, je prepričana tudi Tanja Skaza, solastnica velenjskega podjetja Skaza. Spoznanja, do katerih se je prikopala na svoji poslovni poti, na kateri je tudi osebno rasla, je zapisala v svojem knjižnem prvencu Spremembe vredna, ki jo je še, povsem svežo iz tiskarne, včeraj najprej predstavila novinarjem, nato pa še na konferenci s 150-imi udeleženci.

Tanja Skaza s svojim knjižnim prvencem – a zelo verjetno ne bo ostalo le pri njem, saj je povedala, da že razmišlja o naslednji knjigi.

Zakaj naslov knjige Spremembe vredna? »Najprej moraš biti vreden, da si vreden spremembe,« je uvodoma pojasnila Tanja Skaza. »V knjigi je opisana moja življenjska zgodba; kako sem preko svoje poslovne poti spremenila sebe in poskrbela za osebno rast. V njej so zapisane iskrene zgodbe, kaj sem delala dobro in česa ne ter s kakšnimi izzivi sem se soočala, da sem danes tu, kjer sem. Vsak nov izziv namreč prinaša dodatno znanje,« pravi uspešna podjetnica, ki je knjigo napisala v sodelovanju s Petro Škarja.

Kritike so jo spodbudile k spremembi – sebe in podjetja

Tanja Skaza odkrito priznava, kdaj so nastali zametki knjige. »Leto 2014 je bilo Skazino leto. Tudi novinarji ste nas 'našli' in začeli pisati o nas, saj smo dobili številne nagrade, med njimi zlato gazelo, ki mi je ena od najljubših. Vsi v podjetju smo se je zelo razveselili in bili srečni; no, vsaj mislila sem tako. Čez dva dni me je namreč k sebi poklical naš menedžer in me opozoril, da se pod članki o nas na spletu pojavljajo neprimerni komentarji. Predlagal mi je, naj se odzovem nanje in preverim vzdušje v našem podjetju. Moja sreča je bila skaljena; zamenjala sta jo žalost in razočaranje. V komentarjih sem namreč prebrala marsikaj slabega o sebi in o izkoriščanju zaposlenih. Takrat sem se trdno odločila, da bo naše podjetje imelo srečne, srčne in strastne in uspešne sodelavce,« je pripovedovala. Želela je dokazati, da Skaza lahko postane podjetje, ki bo zgled drugim organizacijam: »Prepričana sem bila, da smo lahko novodobno podjetje, katerega zaposleni živijo njegove vrednote in verjamejo v njegovo poslanstvo. Danes vam lahko zatrdim, da smo to tudi dosegli. 100-odstotno verjamem v to, da samo odlične ekipe gradijo uspešne organizacije. In moja zgodba, zapisana v knjigi, ni le moja, temveč zgodba vseh zaposlenih, ki so nam pomagali zgraditi podjetje Skaza. Želim si, da bi knjiga dosegla čim več Slovencev, da se odločijo živeti svoje sanje in postanejo zmagovalci v sebi.«

Kot dodaja, je v minulih letih kot govorka ali udeleženka obiskala okrog 250 konferenc in drugih prireditev, kjer je zaznala, da je v Sloveniji ogromno nezadovoljnih ljudi, ki niso srečni pri svojem delu, zato vedno znova iščejo nove delovne izzive. »Strah nas je neuspeha, zato raje zbežimo drugam. Ljudje potrebujemo dobre zgodbe z vsemi vzponi in padci na poti. Da sem sama danes tu, kjer sem, sem potrebovala tisti klic menedžerja,« meni Tanja Skaza.

Od opolnomočenja žensk do trajnostnega razvoja

Kot smo že poročali, sta se Tanja Skaza in njen mož Igor odločila, da vodenje podjetja predata Robertu Agniču in Bartu Stegemanu. Kot je včeraj povedala novinarjem, se s tem ne odreka podjetju, saj ostaja v njegovem nadzornem odboru, poleg tega pa bo zaposlene še naprej izobraževala s področja osebne rasti, vrednot in poslanstva.

S 1. januarjem 2019 sta z možem ustanovila Inštitut Skaza, ki bo po njenih besedah skrbel za štiri stebre. »Prvi steber je pomoč organizacijam, predvsem zaposlenim v njih, da najdejo svojo namero. Vsak od nas je odgovoren za svojo srečo, tako doma kot tudi v službi. Prepričana sem, da je vsakdo lahko srečen, samo če razmišlja pozitivno in če najde delo, ki ga veseli,« je pojasnila. Drugi steber delovanja inštituta je opolnomočiti ženske, da verjamejo vase in da so lahko dobre mame, žene in uspešne poslovne ženske hkrati. »Tretji steber je dobrodelnost, čemur se v Sloveniji še premalo posvečamo. Ne zavedamo se dovolj, da ko nekaj dajemo s srcem in pomagamo, pri tem pa ničesar ne zahtevamo v zameno, smo trikratno nagrajeni. Četrti steber, na katerem je podjetje Skaza zelo uspešno, pa je trajnostni razvoj. Pomagali bomo podjetjem, da se na področju trajnostnega razvoja čim bolj povezujemo, sodelujemo in navdihujemo. Slovenija je resnično lepa država in prepričana sem, da smo lahko zgled drugim, toda v tem trenutku nam še manjkajo vrednote povezovanja, sodelovanja in navdihovanja, predvsem pa vera vase, da to tudi zmoremo,« je novinarjem še zaupala Tanja Skaza.

Ob predstavitvi knjige Spremembe vredna je razkrila tudi celostno grafično podobo svoje nove znamke, ki so jo oblikovno zasnovali v agenciji AV studio v sodelovanju s Skazino grafično oblikovalko Brigito Kukovec, ki je poskrbela tudi za oblikovanje naslovnice knjige.