• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Če bi agencije ustvarjale z zavezanimi očmi ...

Regi, švedska agencija za raziskave v marketingu vsako leto razglasi agencijo leta, ki ji pripade čast, da ustvari posebno oglaševalsko akcijo. Lani je to postala TBWA\Helsinki, ki je letos oblikovala akcijo, s katero so želeli prikazati, kakšne težave ima lahko agencija, če od naročnika ne dobi dovolj podatkov o ciljni skupini in odziva na svoje delo.

»Če projekt ustvarjamo brez podatkov, komu točno je namenjen in brez odzivov svoje delo, so rezultati redko optimalni,« opozarja Pia Grahn, direktorica agencije Regi. »Ko naročnik z agencijo deli svoje mišljenje o tem, katere so njegove močne točke in kje je prostor za izboljšave, naredijo uslugo sebi, agenciji in celotnemu marketingu.« V TBWA\Helsinki se s tem strinjajo in pravijo, da je delo brez sprotnih odzivov naročnika, kot da bi oglase ustvarjali z zavezanimi očmi. To so tudi prikazali v kratkem filmu, v katerem pravijo: »Ste si kdaj predstavljali, kako bi bili videti oglasi, če bi jih ustvarjali ljudje z zavezanimi očmi? Oblikovalce iz TBWA\Helsinki smo prosili, naj izdelajo oglase, ne da bi videli, kaj delajo. Brez »feedbacka« in relevantnih podatkov o naročniku, tudi vaša agencija dela na ta način – kot da ne vedo, kaj sploh delajo. »Feedback« naročnika je za agencijo ključen!«

»Rezultati ustvarjanja na slepo so bizarni, kar ni presenečenje. S tem ekstremnim načinom smo želeli pokazati, kakšen izziv je lahko ustvarjanje oglasov, če ne veš točno, kaj sploh delaš,« je povedal Timo Klemola, eden od oblikovalcev v TBWA\Helsinki.Ustvarili so oglase za nekatere največje blagovne znamke na Finskem, na primer naftno družbo Fortum, avtomobilsko podjetje Nokian Tyres, mlekarno Arla in druge. Oglasi bodo objavljeni v finskih časopisih.