• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Mlečne pravljice« Slovencem približale kakovostno literaturo

Spar Slovenija je projekt spodbujanja bralne kulture pri otrocih »Pižama & mleko« zaključil z donacijo slovenskim šolskim knjižnicam v višini 20.000 tisoč evrov. »Nismo želeli ostati zgolj pri besedah, temveč narediti nekaj oprijemljivega, in vsem, še posebej učencem z obrobja Slovenije, omogočiti, da uživajo v branju sodobne in kakovostne literature,« je za MM povedala Janja Štular, vodja marketinga v Sparu Slovenija.

Na policah Sparovih trgovin smo lahko od konca poletja prebirali pravljice, ki so jih v okviru akcije »Mlečne pravljice« natisnili na embalažo trajnega mleka. Z akcijo in pravljicami, ki so delo mladinskega pisatelja Boštjana Gorenca – Pižame, so želeli ozaveščati o pomembnosti branja. Izhodišče je bilo jasno: bolj kot bodo otrokom pravljice všeč, bolj bodo navdušeni nad branjem. 

Približanje literature skozi dnevne navade

Robert Bohinec, kreativni direktor v agenciji Futura DDB, kjer so poskrbeli za tržnokomunikacijsko plat akcije, ob tem poudarja, da so ljudem približali branje literature skozi njihove dnevne navade. Začeli so na Sparovih družbenih omrežjih, kjer je Pižama uporabnike »demokratično« vpletel v ustvarjanje dveh pravljic. »Ker je to nekaj popolnoma novega, je ena od radijskih postaj brez naše vednosti samoiniciativno poklicala Pižamo in z njim naredila intervju o ustvarjanju pravljic na družbenih omrežjih. A se ni končalo pri tem, saj smo čez tri mesece na Sparovih policah izdali kar 1.100.000 izvodov posebnih pravljic; te so bile namreč natisnjene kar na embalaži trajnega mleka. Tako sta pravljici vstopili v večino slovenskih domov in skozi dnevno navado uživanja mleka spodbujale branje, še posebej emocionalno branje pravljic staršev svojim otrokom pred spanjem,« je povedal Bohinec.

 Zgodbo je nedavno zaokrožila donacija slovenskim šolskim knjižnicam, ki bo po sogovornikovih besedah osnovnošolcem zunaj urbanih središč Slovenije omogočila, da posežejo po sveži literaturi. S tem pa bodo lahko pridobili eno od najpomembnejših stvari v življenju – ljubezen do branja knjig, dodaja Bohinc.

Od besed k nečem »oprijemljivem«

Knjige širijo obzorja, pravi Janja Štular, vodja marketinga v Sparu Slovenija, in dodaja, da čutijo dolžnost, da svojim kupcem ne nudijo le kakovostnih izdelkov, temveč tudi kakovostne izkušnje. Zato so složno sprejeli poslanstvo izboljšanja bralne kulture v Sloveniji, ki po njenih besedah resnično potrebuje spodbudo. Pri tem pa niso želeli ostati le pri besedah, temveč narediti nekaj oprijemljivega, kar pravljice na embalaži zagotovo so.