Smeti so pač bolj strašne, kot se zdi
VOKA Snaga v sodelovanju s Pristopom in Europlakatom z ozaveščevalno akcijo opozarja na nevarnost odpadne plastike.
Gašper Meden
Komunikacijska akcija »Smeti so nevarnejše, kot se zdi« je del prizadevanj Mestne občine Ljubljana in njenih javnih podjetij za varno, trajnostno naravnano in urejeno okolje. Akcija ne opozarja le na težave zaradi odpadne plastike, temveč tudi na odgovorno ravnanje z vodo in odgovorno potrošništvo.
Aljoša Bagola, kreativni direktor in partner na Pristopu, je idejo za akcijo dobil, ko sta se hčerko Sofio pogovarjala o tem, da v pijačo ni dobro dajati plastičnih slamic, ker, ko jih enkrat uporabimo, zelo onesnažijo okolje. »Zanimalo jo je, kaj povzročijo slamice, in razložil sem ji, da zaradi plastike in druge embalaže v vodah in morju pogine veliko živali. Rekel sem ji, da so smeti pač bolj strašne, kot se zdi.« Na tej podlagi so nastali trije motivi, ki jih je izrisal ilustrator Davor Pavelić.
V Snagi in MOL so po besedah Bagole idejo podprli in se tudi strinjali s priporočilom, da jo v sodelovanju z Europlakatom izvedejo v »velikoformatni« različici. »Ko sem Sofio ta teden peljal v šolo, je naenkrat vzkliknila 'glej, ati, tvoj kostko!', je pa tudi predlagala, da bi moral biti na motivu krste iz konzerve nujno vampirček. Tudi jaz imam kreativnega direktorja nad sabo, haha,« se nasmehne Bagola.
V prvi fazi ozaveščevalne akcije bodo na problematiko človeškega odnosa do odpadkov opozarjali s pomočjo veleplakatov, plakatov na ljubljanskih srednjih šolah ter na spletnih mestih in MOL-ovih in Snaginih profilih na družbenih omrežjih. V naslednji fazi se nameravajo osredotočiti na spodbujanje boljših potrošniških praks in krepitev sodelovanja z drugimi deležniki.