• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Inteligentne vsebine: ko splet zrcali pravi odnos z vašimi obiskovalci

Za vas imam preprosto vprašanje. Če bi znali prepoznavati odnos, ki ga trenutno gojite z določenim obiskovalcem vaše spletne strani in bi natančno vedeli, kaj ga v danem trenutku zanima, bi se ga še vedno lotili z generično vsebino?

Naj kupce še tako tlačimo v različne starostne in interesne skupine, pristopa do njih ne moremo več kar tako posploševati.

Vprašanje je še kako na mestu, a naj smo podjetja pri vzpostavljanju pristnih odnosov s kupci v fizičnem svetu še tako uspešna (o njih resnici na ljubo pogosto vemo celo več, kot bi si želeli), tega ne znamo učinkovito pretopiti v virtualni svet, kjer naša spletna dvorišča pogosto odsevajo mantro »a ni dovolj že to, da obstajamo?« Bistveno premalo za izstopanje med milijardami strani, ki jih danes ponuja splet.

Kaj mislite, kako se potemtakem počuti obiskovalec vaše spletne strani, ko ga, čeprav je zagrizen vegan, vztrajno pozdravljate z usnjenimi škornji, svinjsko zarebrnico v akciji ali katerim drugim živalskim proizvodom, ki je povsem v navzkrižju z njegovo življenjsko filozofijo?

Če kaj, potem si lahko začnemo priznavati, da nekaj takšnega, kot je povprečna stranka, ne obstaja. Naj kupce še tako tlačimo v različne starostne in interesne skupine, pristopa do njih ne moremo več kar tako posploševati. Razlogi za njihove nakupe in načini, kako se jih lotevamo, so namreč vse bolj kompleksni, nam pa v resnici ne preostane nič drugega, kot da jih znamo dešifrirati in spretno izrabiti. Tudi oziroma še posebej na spletni strani!

Zakaj spletna mesta brez inteligentne vsebine ne bodo preživela?

Ko danes govorimo o uporabni vrednosti umetne inteligence, nikakor ne moremo mimo t. i. »chatbotov«, a ti še zdaleč niso edini otipljiv prikaz njene moči. Novost, ki se uveljavlja na trgu, so namreč tudi inteligentne vsebine (»intelligent content«), ki se znajo namensko prikazovati glede na to, kaj obiskovalca spletnega mesta v danem trenutku najbolj zanima, v kakšnih okoliščinah se je znašel ali v kateri fazi nakupa je.

Eden od mojih ljubših prikazov tovrstne kontekstualizacije je primer prodaje jabolčnega vina Stella Artois. Ko so v podjetju zaznali porast prodaje zaradi zvišane temperature okolja, so se odločili temu spoznanju prilagoditi tudi promocijo. Vsebine na spletnih mestih in virtualni posterji na javnih površinah s podobo jabolčnega vina so se aktivirale le v trenutkih, ko je bila temperatura dovolj visoka in osvežitev med kupci še posebej zaželena.

Rezultat? Prodaja je zrasla za več kot 65,5 %. V isti sapi pa podjetje ni plačevalo za prikaze oglasov v deževnih ali mrzlih dnevih, ko je bila pri kupcih potreba po odžejanju manjša.

Takšna sposobnost vživljanja bo v prihodnje poganjala vse vaše prodajno marketinške namere in samo vprašanje časa je, kdaj bomo morali nehati govoriti o mobilnikom prijaznih spletnih mestih in idejo razširiti kar na uporabnike same. Nič več namreč ne bo pomembno le to, da so vsebine jasno predstavljene, ampak tudi personalizirane oz. personificirane in namensko plasirane.

Kaj imam s tem v mislih? Kupujete avto? Zagotovo ste že obiskali spletna mesta posameznih znamk, se nemara ogreli za določen model avtomobila in si v urejevalniku za povrh celo izbrali barvo, ki bi mu najbolje pristajala. Je potem res potrebno, da se morate ob vsakem novem obisku strani proizvajalca prebijati skozi gospodarska vozila, motorna kolesa in akcije o brezplačni menjavi klima filtra, samo zato, da bi prišli do dodatnih informacij o porabi v ožji izbor postavljenega jeklenega konjička? Ne! Izbrano vozilo v želeni barvi bi vas moralo pričakati na uvodni strani!

In za to pri inteligentnih vsebinah v resnici gre. Za prikazovanje pravih sporočil, pravi osebi na pravem mestu v pravem trenutku.

Kako se lotiti takšnih inteligentnih vsebin?

Brez ciljev, ki jim želite slediti, zagotovo ne bo šlo; prav tako ne brez prepoznavanja aktivnosti strank na spletnih mestih in njihovih namer, za kar vam bodo prav prišli virtualni asistenti za upravljanje pametnih vsebin. Od tu dalje imate proste roke, kako sporočilom na vaših spletnih mestih vrniti pomembnost in smisel.

Članek je bil prvotno objavljen v julijski, 457/458. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]