• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kaj je narobe s tema oglasoma?

Britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) je prepovedalo predvajanje oglasov blagovnih znamk Volkswagen in Philadelphia, ker naj bi kršila pravila o (ne)stereotipizaciji spolov. Upravičeno? Presodite sami.

ASA je decembra 2018 sprejel strožja pravila glede stereotipizacije spolov v oglaševanju in posledično v primeru oglasov za Volkswagen in Philadelphia ni okleval.

Prvi primer se nanaša na nemškega avtomobilista in njegov oglas za električni avtomobil eGolf. Avtomobil naj bi bil tako tih, da ga sploh ne slišimo. Izpostavljali naj bi tudi moč prilagajanja ljudi. No, pri ASA menijo, da moški v oglasu uživajo v »pustolovskih aktivnostih«, medtem ko so ženske v pasivni vlogi skrbnikov.

Drugi primer pa je oglas blagovne znamke namazov Philadelphia. V njem se dva mlada očeta tako navdušita nad prigrizki, da za nekaj trenutkov pozabita na svoja potomca. Takšen potek dogajanja je zmotil 130 potrošnikov, ki so se pritožili na ASA. V Mondelezu (matičnemu podjetju Philadelphie) so povedali, da so želeli na humoren način predstaviti svoj izdelek in to tako, da zaradi izrednega okusa za kakšen trenutek »odnese« celo pazljive starše.

V Veliki Britaniji so se oglasile tudi številne pravne službe in odločitev ASA označile za pretirane.