• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Polstoletna pot Cedevite do »generacije CE«

Multivitaminski napitek Cedevita, kakršnega poznamo danes, je nastal leta 1969, kar pomeni, da letos slavi »abrahama«. V tem času se je spreminjala embalaža, vsebina pa ne, saj ta priljubljena pijača leta 2019 ponuja vse, kar je ponujala že leta 1969 – osvežitev z devetimi vitamini. Ponosni so na to, da jim uporabniki ostajajo zvesti iz generacije v generacijo, saj je prav povezanost s kupci tisto, čemur se najbolj posvečajo.

Fotografije iz najnovejše oglaševalske akcije, v kateri Cedevita slavi t. i. »generacijo CE«.

Prepoznavno recepturo so razvili pod okriljem priznane farmacevtske družbe Pliva kot rezultat znanstvenih raziskav, ki so se osredotočale na potrebo po vnosu vitaminov v telo. Ljubitelji vitaminske osvežitve v tistem času so Cedevito kupovali v stekleni embalaži, ki je bila pakirana v kartonskih škatlah, poleg pa je bila dodana tudi merica za doziranje. Cedevita je tako na nek način bolj kot na pijačo spominjala na zdravilo in tudi prodajali so jo samo v lekarnah.

Dolga leta je Cedevita svoj nabor izdelkov razvijala v okviru Plive, julija 2001 pa so obrnili novo stran in postali del Atlantic Grupe, multinacionalke, katere poslovne aktivnosti vključujejo raziskovanje, razvoj, proizvodnjo in distribucijo številnih izdelkov. Njen del je še danes. Novi lastnik je prepoznal tako potencial same Cedevite kot tudi tržišča, posledično pa je prišlo do rasti prodaje in proizvodnje. Pravijo, da so brezkompromisna kakovost, prepoznavna oranžna barva in nespremenjen okus tisti razlogi, zaradi katerih ta osvežilna pijača danes stoji ob boku vodilnih regijskih znamk, kar potrjujeta tudi naziva Superbrands in Trusted Brand.

Cedevitina embalaža 1969 in 2019.

Okus pomaranče je najstarejši, a še vedno najbolj priljubljen

Prve generacije ljubiteljev Cedevite so uživale samo v enem okusu –pomarančnem. To je najstarejši, a še danes najbolj priljubljen okus te pijače. Leta 1984 se mu je pridružila Cedevita z okusom limone in njena prepoznavna sladko-kisla kombinacija je razlog, da je po priljubljenosti hitro sledila pomaranči in je še vedno na drugem mestu med kupci.

Še nekoliko pozneje so nabor dopolnili z okusom grenivke, ki kupce navdušuje z nekoliko grenkejšim, a nič manj osvežilnim okusom. Od devetdesetih let prejšnjega stoletja pa do danes so razvili še kar nekaj zanimivih novih okusov, ki so osvojili uporabnike po vsej regiji: »Nežno kisel okus limete je popoln za vse, ki imajo radi bogatejše okuse, blag in sladek okus bezga z noto limone, ki v nas zbudi asociacijo na sončne dni našega otroštva, pa je idealen za uživanje v naravi ali na terasah kavarn. Poleg vseh teh okusov pa seveda ne moremo mimo izdelkov Cedevita Kids, ki smo jih namenili in ustvarili za najmlajše,« pravi Jelena Jelenc, direktorica marketinga poslovnega področja pijač v Atlantic Grupi.

A kot rečeno – prav okus pomaranče je tisti, ki je že skozi generacije najbolj prepoznan, najbolj iskan in najbolj zaželen. Pravzaprav je tako priljubljen, da je prav zaradi njega Cedevitin logo oranžne barve. 

Retro izdajo Cedevite se še vedno občasno dobi v trgovinah.

Izza štirih sten tudi v gostinstvo

Poleg samega okusa so blagovno znamko neprestano dopolnjevaliz novimi koncepti – Cedevita v družinskem pakiranju, Cedevita v vrečkah (ki jo lahko naročimo v barih), Cedevita Fresh … Ponosni so na to, da znamka uspešno združuje petdesetletno tradicijo na eni ter uvajanje sodobnih trendov na drugi strani. Ves čas namreč skrbijo za inovacije in posodabljajo določene segmente, hkrati pa ne menjajo osnove, ki so ji zvesti od samega začetka.

Čeprav je bila Cedevita dolgo časa pijača, ki jo ljudje pijejo doma, pa je leta 2003 naredila tudi korak v gostinstvo ter hotelirstvo in s tem se je začelo novo obdobje za ta vitaminski napitek. Že šestnajst let tako lahko uporabniki v njihovih priljubljenih okusih uživajo tudi v kavarnah in lokalih, v ta namen pa so prilagodili tudi pakiranje – torej manjše embalaže za en sam kozarec. Zaradi teh sodobnejših različic so Cedevito bolje spoznali tudi mlajši potrošniki in s tem še dodatno potrdili, da gre res za pijačo, ki je izjemno priljubljena ne glede na starost tistih, ki jo radi pijejo. Ko govorimo o inovacijah, ne moremo mimo enega od največjih projektov v zgodovini te pijače – Cedevite Fresh, ki so jo na police trgovin poslali leta 2009. Gre za »pionirski« korak v povsem novi kategoriji napitkov, t. i. »almost-ready-to-drink«.

Osvežitev je pomembna

Že od samega začetka je Cedevita pijača, ki vsebuje 9 vitaminov in nima dodanih umetnih sladil. Prav vitamini so bili od nekdaj pomemben del in ena od osnovnih značilnosti Cedevite. Letošnja oglaševalska akcija najbolj poudarja značilnosti, ki so del znamke vse od leta 1969: osvežitev z devetimi vitamini. »Vedeti moramo, da je pojem osvežitve v sodobnem svetu drugačen, kot je bil nekoč, saj so se spremenile navade in potrebe potrošnikov. Danes osvežitev ne pomeni le odžejanja v fizičnem pomenu besede, ampak je ta beseda vtkana v zavest potrošnikov nove generacije, ki teži k osvežitvi čustev, povezanosti, misli. Zato za nas ni bilo dovolj le pripovedovati o tradicionalni definiciji osvežitve ter o funkcionalnosti devetih vitaminov, ki nas fizično osvežijo in nam dvignejo energijo. Novo dojemanje se osredotoča na osvežitev duha z neko pozitivno energijo, na osvežitev naših odnosov skozi medsebojno povezanost in skupnost, na osvežitev naše perspektive s tem, da sprejemamo pametne odločitve, ter na to, da živimo svoje življenje in uživamo v nepozabnih trenutkih,« pravi Jelenčeva.  

Generacija CE

Skozi leta so tako logotip kot tudi vizualno podobo Cedevite redno posodabljali, hkrati pa ostali zvesti prepoznavni oranžni barvi. Letos, ob petdesetem rojstnem dnevu, pa je Cedevita naredila korak naprej v komunikaciji in dokazala, da poznavanje potrošnika ni le stvar poznavanja njegovih navad, ampak tudi njegovih čustev. Letošnjo komunikacijo so navdihnili tisti, ki pijejo Cedevito – ljudje vseh generacij in življenjskih slogov, ki pripadajo novi, univerzalni in edinstveni »generaciji CE«, kot so jo poimenovali. Kot okus generacije CE je Cedevita v televizijskih oglasih s prikazom odprtih in kreativnih ljudi vseh starosti ter posebnih trenutkov v njihovih življenjih poudarila duh in odnos generacije, ki se ne identificira z letnico rojstva, ampak s stanjem duha in svojimi vrednotami.Generacija CE neguje mladosten duh in skupnost, ne predaja se predsodkom, ampak jo združujejo različnosti. Ni je sram pokazati čustev, saj ve, da je v življenju bistveno medsebojno povezovanje in deljenje lepih trenutkov z drugimi.

Sporočilo posredujejo s pomočjo treh oglasov –  »Kako živimo«, »V kaj verjamemo« in »O čem sanjamo«, v katerih je veliko navdihujočih prizorov in zanimivih ljudi, ki so resnični ljubitelji Cedevite, spremlja pa jih tudi avtorska glasba, ki spominja na nekdanje oglase te blagovne znamke, ki smo jih tako radi gledali in poslušali.

Embalaža, ki jo vsi poznajo

Pomembno vlogo v razvoju znamke ima tudi embalaža in njena oblika – od priljubljenih rjavih plastičnih škatel iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja do leta 1993, ko so na trg poslali prvo Cedevito v družinskem pakiranju. Takrat je bilo na voljo kilogramsko pakiranje, šest let pozneje tudi polkilogramsko. Danes je Cedevita naprodaj v 200-gramskem ergonomsko oblikovanem pakiranju s t. i. »sleeve« etiketo ter značilno odprtino, ki omogoča lažje doziranje in enostavno uporabo. Ta vrsta pakiranja je postala značilna za znamko zaradi oblike, ki se je mnogi spomnijo vse od otroških let. V segmentu prodaje v gostinstvu in hotelirstvu pa so seveda znane vrečke za pripravo enega kozarca napitka in Cedevita Fresh, ki zaradi inovativnega pokrovčka uživanje Cedevite dviguje na novo raven.

Oglaševanje je pomembno

Cedevite se večina ljudi spominja kot napitka, ki je zaznamoval njihovo otroštvo ter mladost in v Atlantic Grupi so prepričani, da je k temu zagotovo veliko prispevalo kontinuirano posodabljanje nastopa na trgu. Cedevita je med prvimi hrvaškimi znamkami razumela, kako pomembno je oglaševanje in komuniciranje s potrošniki. »Ni presenetljivo, da so bili med prvimi domačimi televizijskimi oglasi prav oglasi za Cedevito. V nekaterih legendarnih oglasih iz osemdesetih in devetdesetih let so nastopali znani glasbeniki in športniki. Tudi rima »Ako te netko za zdravlje pita, reci samo Cedevita« (»Če te kdo vpraša po zdravju, reci samo Cedevita«, op. p.) zagotovo sodi med kultne trenutke hrvaškega oglaševanja,« pravijo. Poskrbeli so za to, da je Cedevita skozi leta ažurno sledila tudi vsem novim oblikam promocije in oglaševanja – bila je ena od prvih hrvaških znamk, ki je izkoristila možnosti oglaševanja na oglasnih veleplakatih, danes pa je zelo aktivna pri uporabi družbenih omrežij.

Dostopnost informacij, nove tehnologije, pojav vplivnežev in priljubljenost YouTuba ter vedno večja možnost izbire je le nekaj dejavnikov, ki vplivajo na spremembe navad potrošnikov. V vsakem pogledu je sodoben svet precej drugačen od tistega pred petdesetimi leti – je svet, kjer je potrošnik v središču dogajanja in ima dostop do vseh informacij. Zaveda se svoje moči in ima vedno bolj kompleksne želje ter vedno večje potrebe. A v Cedeviti se trudijo in pravijo, da jim to tudi uspeva; uspešno graditi kakovostne dolgoročne odnose z uporabniki, s tem da po celotni regiji ustvarjajo pozitivno izkušnjo zanje. »S ponosom lahko povemo, da se čustva, ki jih ljudje gojijo do Cedevite, znamke, ki jih spremlja dolga leta skozi številne trenutke, niso spremenila,« povejo.

Po petdesetih letih jim svežih idej ne primanjkuje, tudi v prihodnosti se bodo posvečali negovanju stalnega odnosa s kupci. Pravijo, da je tudi to eden od razlogov, da ohranjajo vodilni status v svoji kategoriji. So tretja najmočnejša blagovna znamka v panogi izdelkov široke potrošnje v regiji, za svoj uspeh pa se morajo po lastnih besedah zahvaliti dejstvu, da so vedno zazrti v prihodnost, da skrbno načrtujejo vse svoje aktivnosti, najbolj pa ljudem, ki že generacije odraščajo s Cedevito.»Tisto, kar nam je skupno, ne glede na našo starost, je težnja k temu, da pripadamo, da smo del skupnosti. Cedevita je skozi leta postala del življenj in ljudi povezuje. Želimo, da ostane tako oziroma si bomo prizadevali, da bo ta občutek še močnejši. Nekaj je gotovo: zahvaljujoč edinstveni kombinaciji dobrega okusa in devetih vitaminov bo Cedevita tudi v prihodnosti še vedno vsakodnevno navdihovala in nudila skupne trenutke, ki nas dvignejo tako fizično kot psihično,« zatrjujejo predstavniki te blagovne znamke.

Ne le pijača, tudi drugi izdelki

Čeprav ob besedi Cedevita verjetno večina najprej pomisli na pijačo, jo lahko
poskusimo tudi v obliki bonbonov z okusom pomaranče, limone in gozdnih sadežev, otroci pa se navdušujejo nad bonboni, ki imajo povečano vsebnost kalcija. V asortiman sodi tudi izdelek Puc Puc (tako imenovane »pokalice«), ki je zelo priljubljen med mlajšimi, ne smemo pa pozabiti niti na sladoled z okusom Cedevite. 

Članek je bil prvotno objavljen v julijski, 457/458. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]