• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Velika nagrada Cannes Lions: »The Truth is Worth It«

Dve veliki nagradi – za film in za filmsko obrtno odličnost (film craft) – sta dobili tudi ameriški agenciji Final Cut in Droga5, ki sta za The New York Times (NYT) zasnovali sporočilno izjemno močno akcijo »Resnica je tega vredna« (»The Truth is Worth It«). Z njo sta želeli ozavestiti javnost, da izvirno in neodvisno novinarstvo zahteva vire, čas in predanost ter da naročnina na časopis pri tem nudi prepotrebno podporo.

V agenciji Droga5 so v ta namen – šlo je za delovno zelo intenzivno vajo, kot pravijo njeni snovalci – prečesali na stotine člankov in med njimi izluščili tiste, ki najbolje ponazarjajo novinarski duh NYT. Nato so intervjuvali novinarje, ki so jih napisali in tako bralcem pomagali razumeti, kako nastajajo novinarske zgodbe, koliko vloženega truda in časa je potrebnega zanje ter da pogosto tvegajo tudi lastno življenje. Vse te vsebine so nato uporabili v petih kratkih oglasih, ki so med drugim prikazovali podobe z ameriško-mehiške meje, Bližnjega vzhoda in Mjanmarja. Uspeh akcije je še – nehote – podkrepil ameriški predsednik Donald Trump, ki je NYT obtožil »skoraj izdaje« zaradi poročila o ruskem kibernetskem spopadu. In nenazadnje je tudi kar nekaj predsednikov žirij v Cannesu še posebej izpostavilo pomen tiskanih medijev v boju proti lažnim novicam in razgaljanju podkupovalskih praks. »V času, ko se resnica spreobrača, upogiblje in je včasih pozabljena, prikazujemo, kako NYT bralcem prinaša resnico,« pravijo v agenciji Droga5.