• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Velika nagrada Cannes Lions: »Sanjaj noro«

Za še bolj provokativno akcijo, kot je bila Burger Kingova »Obvoz za Whopperja«, je poskrbel Nike v sodelovanju z ameriško agencijo Wieden + Kennedy Portland. Prejela je dve veliki nagradi, prvo za zunanje oglaševanje in drugo v letos novi tekmovalni skupini, zabavne vsebine v športu.

»Sanjaj noro« (»Dream Crazy«) je bila zagotovo najodmevnejša oglaševalska akcija zadnjega leta (o tem smo se pogovarjali tudi s slovenskimi kreativnimi direktorji), saj je dvigovala prah po vsem svetu, »prislužila« pa si je tudi ostre kritike ameriškega predsednika Donalda Trumpa. Nike je namreč podprl kontroverzni protest igralcev lige ameriškega nogometa NFL, ko so temnopolti nogometaši s Colinom Kaepernickom na čelu pokleknili med ameriško nacionalno himno kot izraz nasprotovanja brutalnosti policistov.

Cena delnice podjetja Nike je zato sprva močno padla, poteza pa naletela na številne burne odzive, toda že nekaj dni zatem je prišlo do velikega preobrata. Vrednost blagovne znamke Nike naj bi se povečala kar za 6 milijard ameriških dolarjev, prodaja njenih izdelkov pa se je povzpela za 31 odstotkov. Številni marketinški strokovnjaki so izpostavljali Nikejevo hojo po tankem ledu, ki pa se mu je na koncu močno obrestovala, saj ga danes izpostavljajo kot zgleden primer blagovne znamke, ki trdno stoji za svojimi stališči in pogumno poudarja svoje vrednote.