• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako močno zaupamo digitalizaciji plačevanja?

Rezultati raziskave odnosa do digitaliziranosti kažejo, da je plačevanje z digitalnimi napravami v porastu, hitro pa naraščajo tudi druge vrste digitalnih plačil.

Foto: Pixabay

Raziskavo, ki jo je izvedel Mastercard, so izpeljali v trinajstih državah srednje in vzhodne Evrope, rezultati pa kažejo, da 67 % potrošnikov nakup preko spleta opravi v povprečju petkrat mesečno.V primerjavi z letom 2016 se je za 23 % povečala priljubljenost spletnih plačil med posamezniki, za enak delež pa se je povečalo tudi število uporabnikov, ki svoje račune plačujejo preko spleta. Ključni razlogi, zaradi katerih se slovenski uporabniki odločajo za plačilne aplikacije, so hitrost (za 77 % vprašanih), preprostost uporabe (tako pravi 70 % anketiranih) in takojšnja dostopnost (68 %).

Varnost je izziv

Med največjimi izzivi digitalizacije (tako za organizacije kot za posameznike) je varnost, o kateri anketiranci veliko razmišljajo. 41 % vprašanih zase pravi, da imajo nekaj znanja o spletni varnosti, medtem kot jih je 42 % priznalo, da o nevarnostih na internetu vedo relativno malo in bi radi izvedeli več. Skoraj polovica (46 %) neuporabnikov je dejala, da bi uporabljali plačilne aplikacije, če bi bila varnost zagotovljena.

Podatki še kažejo, da več kot polovico (55 %) osebnih računalnikov, vključno s prenosniki, uporablja več kot le en družinski član,kar spodjeda varnost podatkov, da 53 % Slovencev in Slovenk zaradi varnosti uporablja ločene e-poštne naslove za namene dela in da 42 % vprašanih pravi, da redno preverjajo nastavitve glede zasebnosti v svojih družbenih aplikacijah. Kar 74 % anketirancev je na svojih mobilnih telefonih vključilo dodatno zaščito – večina med njimi je mladih v starosti med 20 in 29 let.

Veliko podporo pri ljudeh ima potreba po močnejšem overjanju identitete (SCA), ki jo 58 % anketirancev vidi kot neizogibno pri plačilih v trgovini, 71 % pa meni, da je nujno potrebna pri spletnih nakupih. Dobra tretjina (32 %) Slovencev in Slovenk je dejalo, da bi jih ta dodatni varnostni korak spodbudil k bolj pogostemu spletnemu nakupovanju. »Varnost bančnega računa in osebnih podatkov je za Slovence pri izbiri plačilne metode odločilen dejavnik. Uporaba biometrije za overjanje identitete potrošnikom podaja pozitivno uporabniško izkušnjo in večji občutek varnosti, prednosti biometrije pa so jasno razvidne, saj je biološke značilnosti izjemno težko kopirati, poleg tega pa so priročne,« je o tem dejal Luka Gabrovšek, poslovni direktor Mastercard Slovenija.