• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Nabie, nova blagovna znamka, očiščena vsega odvečnega

Arhitektka Petra Marinko in bloger Roni Kordiš sta združila moči in zasnovala novo blagovno znamko Nabie, pod katero ponujata kozmetične izdelke in prehranska dopolnila iz industrijske konoplje z učinkovino CBD. Poleg naravnih sestavin, prijaznih tudi veganom, izdelke odlikuje estetsko in minimalistično oblikovana embalaža, po kateri bodo zagotovo izstopali na prodajnih policah.

Petra Marinko in Roni Kordiš sta v procesu gradnje lastne blagovne znamke Nabia prišla tudi do spoznanja, da nikoli ne moreš sam narediti vsega, zato je treba na začetku veliko pozornosti nameniti vzpostavljanju prave ekipe. Foto: Črt Piksi

Če ste se v zadnjem letu ali dveh sprehajali po najbolj obljudenih nakupovalnih ulicah evropskih prestolnic, zagotovo niste spregledali prodajaln z najrazličnejšimi izdelki iz industrijske konoplje, od piva, energijskih pijač in proteinskih tablic do kozmetičnih izdelkov. Seveda tudi slovenski trg ni imun na tovrstne trende in svojo podjetniško priložnost je v konopljinih izdelkih z učinkovino CBD prepoznala tudi Petra Marinko. Arhitektka in grafična oblikovalka je že nekaj časa razmišljala o tem, da bi po letih izkušenj s snovanjem izdelkov za naročnike ustvarila lasten izdelek. Svojo željo je zaupala Roniju Kordišu, s katerim se poznata še iz otroštva, saj oba prihajata iz Zasavja, poleg tega pa sta poslovno nekoč že sodelovala. »Pred kakšnim letom sva se prvič dobila na to temo in začela razmišljati o CBD izdelkih, saj sva se zavedala, da bodo postali velik trend, kar se je že začelo kazati tudi v Sloveniji. Izhajala sva iz ideje, da bi ustvarila izdelek, ki ga na trgu še ne bi bilo, ki bi bil izdelan iz kakovostnih naravnih sestavin, hkrati pa bi bil tudi ustrezno certificiran in strokovno preverjen,« pripoveduje Kordiš.

Ko je treba postaviti temelje

Kot pravi Marinkova, je bil zanjo še poseben izziv ustvariti blagovno znamko povsem od začetka, pri čemer pa se je projekta lotila na podoben način, kot bi se gradnje hiše, torej od samih temeljev dalje. »Lotila sva se obsežnih raziskav in si prav vse ideje za potencialne izdelke zapisovala, pozneje pa jih izločala. Spremljala sva, kaj se dogaja na drugih trgih in poskušala presoditi, kaj bi bilo zanimivo tudi za našega,« o procesu iskanja primernega izdelka razlaga Marinkova, Kordiš pa nadaljuje: »Še vedno imava na seznamu vsaj še sto izdelkov, ki bi se jih dalo narediti iz kanabinoida CBD. Pri tem pa sva ves čas stremela k temu, da bi bili tako naravni, da jih lahko dejansko poješ, kar je meni kot veganu še posebej pomembno. Sam sem vse izdelke, tudi kreme, testiral na ta način, Petra pa se kot mamica treh otrok pomena zdravju neoporečnih sestavin seveda še močneje zaveda.«

Izdelke sta zasnovala v sodelovanju s slovenskimi in tujimi strokovnjaki z različnih področij, od kemije in farmacije do imunologije, proizvajajo pa jih v slovenskem podjetju. »Imajo vse GMP in ostale potrebne certifikate tako za prehranska dopolnila kot tudi za kozmetiko. Ker delajo za cel svet, imajo tudi dovolj velike proizvodne kapacitete. Tudi njihov razvojni oddelek nam je bil v veliko pomoč,« sta s sodelovanjem zadovoljna sogovornika.

Za zdaj je pod blagovno znamko Nabie na voljo šest kozmetičnih izdelkov, namenjenih tudi veleprodaji, tri vrste prehranskih dopolnil; dva liposomska spreja in eno olje, bonbončki s CBD, in sedem kozmetičnih izdelkov iz t. i. srebrne linije z dodatkom izvlečka iz vej bele jelke. Ta vključuje kozmetiko visoke kakovosti, v kateri so skrbno izbrane in bolj koncentrirane sestavine in je tudi višjega cenovnega razreda.

»Pri raziskavi trga sva ugotovila, da je v Sloveniji in tujini težko dobiti kreme ali olja iz CBD, ki bi stali manj kot 30 evrov, midva pa sva želela ponuditi cenovno dostopnejše izdelke, saj bi rada, da jih preizkusi čim več Slovencev in da spoznajo njihov učinek,« pravi Marinkova. Po Kordiševih besedah sicer nočeta poudarjati njihovih zdravilnih učinkov, saj na vsakogar delujejo drugače. »Pri sebi pa sem ugotovil, da zaradi uživanja CBD liposomskega spreja bolje spim in se zbudim kot prerojen, poleg tega pa mi pomaga pri kronični izgorelosti. Naše telo ima sposobnost, da zdravi samo sebe, CBD pa ta proces še spodbudi, pri čemer že zelo majhne doze delujejo terapevtsko.«

Nabie kot kanabis, a mehkejše in nežnejše

Tudi izbiri imena blagovne znamke sta se skrbno posvetila. »V enem tednu sva se spomnila dvestotih imen, med katerimi je bil tudi Nabie. Ta bi imel sicer v slovenščini lahko negativen pomen, ampak nama je bil najbolj všeč. Gre za okrajšano različico besede kanabis, a sva se oba strinjala, da ime Nabie nosi še posebno mehkobo in nežnost,« pojasnjujeta.

Ob raziskavi trga sta preučila tudi embalažo že obstoječih izdelkov na trgu in ugotovila, da je ta običajno temna in zelena, kar po njunem mnenju na kupce deluje že nekoliko odbijajoče. »Midva pa sva želela ustvariti znamko, ki bi se tudi na prvi pogled razlikovala od drugih in na kateri ne bi bilo znaka konoplje,« pravita. Rezultat takšnega razmišljanja je minimalistična in estetsko dovršena embalaža in celostna grafična podoba, ki ju je zasnovala Marinkova. Na vseh izdelkih so na beli podlagi s črno barvo napisani ime Nabie v manjši pisavi in CBD v večji, vmes pa je navedeno ime izdelka. »Ime CBD smo želeli dodatno izpostaviti prav zaradi njegove vse večje priljubljenosti med potrošniki, hkrati pa na ta način sporočamo, da je Nabie blagovna znamka, ki ponuja CBD izdelke. Poleg tega smo z minimalistično embalažo želeli poudariti, da znotraj škatle oziroma stekleničke ni ničesar preveč, ampak da izdelek sestavljajo le nujno potrebne sestavine za njegovo delovanje.« Kot dodaja Kordiš, je v številnih kremah in prehranskih dopolnilih, ki jih najdemo na prodajnih policah, veliko nepotrebnih dodatkov, ki izdelek sicer precej pocenijo, a se po kakovosti tako še zdaleč ne more meriti z njihovim, ki je »očiščen vsega odvečnega«.

Sogovornika priznavata, da pri embalaži nista varčevala, saj je ta običajno tisti dejavnik, ki najpogosteje pritegne kupčev pogled. »Prizadevala sva si, da bi bila embalaža čim bolj ekološka in da bi bilo v njej čim manj ali nič plastike, poleg tega pa se nama je zdelo pomembno, da ima več možnih načinov uporabe. Na primer, škatlica, v kateri je liposomni sprej, je lahko tudi šatuljica ali podstavek, prazno škatlico s kremo za obrazno nego pa lahko umijete in jo ponovno uporabite za shranjevanje – ker je lepe oblike, z lesenim pokrovčkom in steklenim lončkom, bo marsikdo dvakrat premislil, preden jo bo zavrgel. Embalaža nas poveže s samim bistvom blagovne znamke, kar tej še povečuje prepoznavnost,« razlaga Kordiš.

Zadovoljni uporabniki so najboljši ambasadorji

Prav zunanji videz je poleg naravnih sestavin po njunem mnenju največja konkurenčna – in tudi marketinška prednost blagovne znamke Nabie. Kot pravita, je ne bosta oglaševala v klasičnem pomenu besede, temveč se bosta v največji meri zanašala na marketing »od ust do ust«. »Prodaja kozmetike in še posebej prehranskih dopolnil je lahko pretirano agresivna, česar pa si midva niti najmanj ne želiva, saj se nama zdi, da trg v tem primeru znamke Nabie ne bi jemal dovolj resno. Bolje da prodaš manj, pri čemer pa prodajaš ljudem, ki bodo postali tvoji ambasadorji in širili dober glas o blagovni znamki. Pa pri tem nimava v mislih spletnih vplivnežev, ki so se jih ljudje prav tako že nasitili, temveč zadovoljne uporabnike. Eden od njih se nama je na primer prišel zahvalit, ker je zaradi najinih izdelkov po 40-ih letih končno spet lahko mirno zaspal. Ciljali bomo torej na tiste ljudi, ki jim CBD dejansko lahko pomaga pri določeni težavi,« zatrjujeta sogovornika.

Kot še omenja Kordiš, zaradi nedorečene zakonodaje tudi vprašanje oglaševanja izdelkov, ki vsebujejo kanabinoide, ni najbolj jasno, zato se mu bosta tudi zaradi tega vsaj na začetku raje odpovedala. Po njegovih besedah smo potrošniki tako ali tako naveličani oglasov in so se pozitivne govorice na podlagi testiranja izdelkov v njunem primeru izkazale za najučinkovitejšo promocijsko rešitev.

Izdelki blagovne znamke Nabie bodo sicer že kmalu na voljo v prodajalnah večje maloprodajne verige, tudi spletna trgovina bo zaživela, trenutno pa iščeta tudi primerne prostore za lastno fizično prodajalno na čim bolj frekventni lokaciji v slovenski prestolnici. »Oseben pristop se nama zdi pri CBD izdelkih še posebej pomemben, saj se lahko kupec na licu mesta posvetuje s strokovnjakom, ki mu priporoča, kateri bi bil zanj še posebej primeren,« pravita.

Najtežje je delati zase – a tudi izjemno izpolnjujoče

Na poti, ki sta jo v zadnjem letu prehodila od zasnove izdelka do njegove proizvodnje in ne nazadnje prodaje, sta oba pridobila številne dragocene izkušnje. »Eden od večjih problemov v življenju se mi zdi to, da ves čas delaš za nekoga drugega, ničesar pa ne ustvariš zase. Prodajati izdelek nekoga drugega je sicer precej lažje, saj ti ni treba razmišljati o določenih stvareh. Šele ko si za cilj zadaš, da boš ustvaril lasten izdelek, naletiš na cel kup problemov, s katerimi se pri delu za naročnika ne bi nikoli soočil. Zagotovo je najtežje delati zase, a bi prav zato vsakemu marketingarju priporočil, naj poskusi ustvariti svoj izdelek, saj se bo tako ogromno naučil,« pravi Kordiš in dodaja, da se je v tem letu naučil predvsem to, da moraš imeti ekipo, saj boš zelo težko vse naredil sam. Temu pritrjuje tudi Marinkova: »Nikakor ne moreš sam narediti vsega. Sama sem v arhitekturi delovala zelo samostojno, a sem se pred letom dni zavestno odločila, da bom vložila vso potrebno energijo v to, da nama uspe. In ja, tudi jaz sem se naučila, da je zelo težko delati zase, sploh ker sva oba z Ronijem perfekcionista in si stvari lahko zelo oteživa. A sva znala pri tem drug drugega pomiriti ali ustaviti, ko je bilo to potrebno.«

Kordiš, ki kot ustvarjalec vsebin in pogost član žirij na oglaševalskih tekmovanjih slovensko marketinško industrijo dobro pozna, dodaja, da v tej zgodbi nista le naročnika, ki se zelo dobro zavedata, kaj želita, ampak še vse ostalo. »Vsak, ki dela za naročnika, bi moral dihati z njim in ga do popolnosti razumeti. Šele zdaj se zavedam, kako pomembno je, da si v marketingu prizadevamo za gradnjo dolgoročnih odnosov, saj se prav nič ne more zgoditi čez noč,« o glavnih spoznanjih zadnjega leta pripoveduje Kordiš. Marinkova pa dodaja: »Meni je eno leto zelo hitro minilo, saj mi je bilo prijetno razvijati lastno blagovno znamko. Zjutraj sem vedno z veseljem odšla v pisarno, ker mi je delo predstavljalo nov izziv in v uspeh Nabie resnično močno verjamem. Pogosto me kdo vpraša, kako zmorem vse to, poleg družinskega življenja, ampak zame to ni napor. Pravzaprav menim, da sem si z odločitvijo za ta podjetniški podvig življenje kvečjemu olajšala,« pa zadovoljstva z do zdaj opravljenim delom ne skriva Marinkova.

Članek je bil prvotno objavljen v reviji SaMMozavestno, prilogi k junijski, 456. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]