• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Jolly, znamka, ki nariše nasmeh na obraze

Jolly je blagovna znamka, ki jo zagotovo pozna večina slovenskih otrok, pa tudi staršev. Barvice Jolly so nekoč veljale za nekaj posebnega, saj so bile ene redkih, ki se niso prodajale v manjših škatlah, v katerih je bilo dvanajst osnovnih barvnih odtenkov. Barvic Jolly je bilo namreč v škatli 36 ali celo 48 in kdor je imel to največjo, je veljal za pravega »srečneža«. Niso pa bili le različni barvni odtenki tisto, zaradi česar so bile te barvice nekaj posebnega, ampak so pri tej blagovni znamki vedno veliko pozornosti namenjali kakovosti. Tako je še danes.

V nabor izdelkov Jolly nikakor ne sodijo le barvice, ampak več kot 1500 različnih izdelkov.

Predhodnik barvic Jolly je bil grafitni svinčnik, ki ga je leta 1790 izumil arhitekt Joseph Hardtmuth in njegov izum so nemudoma začeli proizvajati v tovarni na Dunaju. Leta 1863 je Carl Brevillier na Dunaju odprl tovarno svinčnikov in pisal Zeus in že takrat poudarjal, da je pomembno le eno načelo: kakovost. Brevillier je bil sicer podjetnik in lastnik tovarne, v kateri so izdelovali vijake za železniški promet, a je svoje poslanstvo našel v umetnosti. Ta ga je pritegnila in želel si je, da bi si tudi povsem običajni ljudje lahko privoščili umetniški material, s katerim bi ustvarjali.

Leta 1965 je znotraj podjetja nastala blagovna znamka Jolly, za katero pravijo, da je znamka, ki na obraze nariše nasmeh. Pet let pozneje so proizvodnjo podjetja Brevillier Urban prestavili v Hirm, kjer je še danes sedež podjetja in ena od tovarn. Še ena večjih je v Gradcu, kjer proizvedejo kar 50 milijonov barvic na leto. »Ker je kakovost za Jolly vedno bila in vedno bo na prvem mestu, večino izdelkov izdelujemo sami v naših dveh tovarnah v Avstriji, v Gradcu in Hirmu. Seveda je proizvodnja v Evropi precej dražja, kot bi bila proizvodnja na primer v Aziji, vendar samo tako lahko zagotavljamo popolno varnost in stalno kakovost naših izdelkov. Vsi naši izdelki so testirani s strani nemškega inštituta TÜV Rheinland. Izpolnjujejo standard CE in regulativo za varstvo pri igračah EN/71 za leto 2021,« nam je povedal  Nejc Slokan, vodja marketinga in komunikacij za Slovenijo in Balkan pri znamki Jolly.

Z roba stečaja k novim uspehom

Kljub dobrim izdelkom je bilo podjetje v devetdesetih letih prejšnjega stoletja na robu stečaja, dokler ni tovarne Cretacolor v Hirmu leta 1996 kupil strasten ljubitelj umetnosti in zbiratelj barvic Hans Wolfgang Hromatka. Sledilo je preoblikovanje in rekonstrukcija celotne tovarne, v kateri so začeli izdelovati tudi nove izdelke za sodobne umetnike, na primer barvne krede ArtChunky. Hromatkova želja je bila kombinirati tradicionalno produkcijo v Hirmu in inovativno moč podjetja Brevillier.

Leta 2007 je Hromatka kupil celotno podjetje Brevillier in ga združil s Cretacolorjem.  Nastalo je podjetje Brevillier Urban & Sachs, ki ima danes tri blagovne znamke – Cretacolor (umetniški material), SAX (pisarniški material) ter Jolly (izdelki za otroke).

Jolly so najbolj priljubljene barvice v Sloveniji, a čeprav so barvice njihov paradni konj,  te še zdaleč niso edini izdelek te blagovne znamke. Od nastanka pred 54-imi leti so razvili bogat predšolski in šolski asortiman izdelkov. S ponosom povedo, da Jolly spremlja otroke približno od tretjega leta starosti pa vse dokler ne odrastejo. »Asortiman obsega že preko 1500 različnih izdelkov. Poleg barvic različnih oblik in debelin so uporabnikom na voljo tudi flomastri, vodene barvice, svinčniki, tempere, nalivna peresa, voščenke, krede, čopiči in še bi lahko naštevali. 99 odstotkov vseh izdelkov proizvajamo v Evropski uniji v naših tovarnah v Avstriji in tudi v Sloveniji, kjer izdelujemo na primer tempera barve,« pravi Slokan.

Varnost je na prvem mestu

Z blagovno znamko Jolly je od samega začetka povezan izraz »Kinderfest«, ki zagotavlja dolgo obstojne in otrokom prijazne izdelke. Kinderfest je z leti pravzaprav postal znamka v znamki: »Kinderfest je tudi zagotovilo, da je za Jolly varnost na prvem mestu. Zagotavlja različne lastnosti, na primer nelomljivost mine, netoksičnost, uporabo lesa s certifikatom FSC, ki zagotavlja trajnostno gospodarjenje z gozdovi. Kot proizvajalec celo jamčimo, da so naši izdelki proizvedeni v skladu s standardom o varnosti igrač EN/71, ki ni pogoj pri izdelavi pisal.« Kot dodajajo, so barvice resnično popolnoma neškodljive in varne. Otroci jih lahko dajejo v usta in jih grizejo – dejansko bi jih lahko celo jedli, saj njihove barvice ne vsebujejo nobenih strupenih kemikalij, kot jih vsebujejo marsikatere barvice drugih blagovnih znamk.

Znamka skozi leta 

Kot znamka, ki si trudi biti sodobna in v skladu s trendi, so se skozi leta seveda spreminjali tudi logotip, celostna grafična podoba in sporočilnost blagovne znamke Jolly. »Spreminjal oziroma moderniziral se je tako logotip kot tudi embalaža. Dandanes so na primer aktualna pakiranja s trodimenzionalno izpostavljenimi barvicami na škatli. A v resnici so kljub nekaterim 'kozmetičnim' spremembam ključne lastnosti ostale enake. Še vedno dobite najkakovostnejše barvice v zaščitnem kovinskem etuiju, lakirane v enaki barvi kot barva mine, lakirane pa so od deset- do dvanajstkrat. Na škatli še vedno, kot vsa leta doslej, piše 'Kinderfest' in v kotu se skriva maskota.«

Kako pa se je spreminjal položaj blagovne znamke na slovenskem trgu? »Jolly je na slovenskem trgu prisoten že dvajset let. Lahko bi rekel, da je njen položaj stabilen. Odkar smo sprejeli odločitev, da se na trg pozicionira preko svoje prodajno-marketinške ekipe, neposredno iz Slovenije, pa je še toliko močnejša. Z inovacijami, kot sta personalizacija izdelkov in projekt #MyJollyColours, kjer si lahko potrošnik sam izbere svojih trideset najljubših barv iz palete šestdesetih barv, poskušamo uporabnikom ponuditi celotno izkušnjo, ne pa samo nakup šolskih potrebščin,« pravi Nejc Slokan.

Čez leta so spremenili celotno marketinško strategijo in jo prilagodili specifičnim lastnostim slovenskega trga in končnemu potrošniku. Hoteli so znova poudariti kakovost in proizvodnjo v Avstriji, zato so kot prvi podali garancijo na svoje barvice. V zadnjih treh letih intenzivno gradijo odnos s svojimi potrošniki preko dogodkov, festivalov in aktivnosti na družbenih omrežjih. S partnerjem Office & More so kot prvi v 140-ih državah, kjer prodajajo znamko Jolly, uvedli tako imenovani »shop in shop« koncept in ponosni so na to, da danes lahko v že šestih Jollyjevih kotičkih po Sloveniji najdete preko 500 njihovih izdelkov in jih tam tudi preizkusite.

Vedno v koraku s trendi – sodelujejo tudi z vplivneži

Ker smo v zadnjih mesecih opazili, da znamko promovira tudi nekaj slovenskih vplivnežev, nas je zanimalo, na kakšen način izbirajo ambasadorje svojih izdelkov. »Z vplivneži sodelujemo v zadnjih dveh letih, preko različnih oglaševalskih akcij. Na tem področju se držimo predvsem pravila 'kakovost pred količino', saj je to tudi splošno načelo, ki se ga držimo pri naši blagovni znamki. Cenimo dobro pripravljene, poglobljene vloge ali bloge o naših izdelkih. Verjamemo v kakovost svojih izdelkov in jih z veseljem pošiljamo vplivnežem na različna testiranja. Sodelovanja se po mojem mnenju obrestujejo, saj dajejo drugačen pogled na izdelek. Želimo, da uporabniki sami preizkusijo izdelke in si o njih ustvarijo svoja mnenja. Zato se tudi v zadnjem času vedno več poslužujemo deljenja vzorčkov in veliko izdelkov razdelimo na različnih nagradnih igrah in dogodkih,« je povedal sogovornik.

Dodaja, da jim načrtov za prihodnost nikakor ne primanjkuje. V prihodnje si želijo še bolj približati uporabnikom in njihovim potrebam. »Klasično« ustvarjanje z barvami je še vedno eden od ključnih dejavnikov za otrokov razvoj in tudi v prihodnje se bodo z zanimivimi in inovativnimi izdelki trudili, da bo ustvarjanje čim bolj zabavno, sklene Slokan.

Članek je bil prvotno objavljen v junijski, 456. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]