• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions 2019: Agencija leta je Wieden+Kennedy iz Portlanda

Sinoči so v Cannesu podelili še zadnje nagrade najkreativnejšim delom leta. Prestižni naziv agencije leta je pripadel ameriški agenciji Wieden+Kennedy, ki se je podpisala pod zagotovo najodmevnejšo oglaševalsko akcijo leta, Nikejevo »Sanjaj noro« (»Dream Crazy«) s Colinom Kaepernickom, igralcem ameriškega nogometa, v glavni vlogi.

Stekleni lev je pripadel delu »Zadnja številka«, ki so ga ustvarili v poljski agenciji VMLY&R.

Že drugo veliko nagrado, tokrat za najboljši oglasni film, je za oglas »Resnica je tega vredna« (»The Truth Is Worth It«) dobila newyorška agencija Droga5. Delo za časnik The New York Times osvetljuje pogum, vztrajnost in odločnost, ki jih mora imeti novinar tega časopisa, da pomaga ljudem boljše razumeti svet. »Žirija je iskala briljantno idejo z briljantno izvedbo. Nagrajeno delo je zagotovo najboljši primer tega. Tipografija je preprosta, a izjemno močna. Gre za 'golo resnico'. In v tem je njena največja moč,« je zmagovalca pospremila predsednica žirije Margaret Johnson, partnerica in glavna kreativna direktorica ameriške agencije Goodby Silverstein & Partners.

Steklenega leva, leva za spremembo, ki nagrajuje ideje, ki spreminjajo svet z izpostavljanjem spolne neenakovosti ali predsodkov, je dobila poljska agencija VMLY&R Poland, in sicer za delo »Zadnja številka« (»The Last Ever Issue«). Agencija je v sodelovanju s časopisom Gazeta in družbama Mastercard in BNP Paribas odkupila eno najstarejših in najbolj branih revij za moške, nato pa izdala še njeno zadnjo številko. »Z veliko nagrado nagrajeno delo je primer kreativnosti, ki spreminja kulturo. Gre za izjemno udarno idejo,« je povedal predsednik žirije Jaime Robinson, glavni kreativni direktor v ameriški agenciji Joan Creative.

V tekmovalni skupini ciljev trajnostnega razvoja je veliko nagrado prejela avstralska agencija Clemenger BBDO Melbourne za delo »Levji delež« (»The Lion's Share«), ki ga je ustvarila za naročnika Mars Australia. V okviru pobude za ohranjanje divjih živali, ki so jo podprli tudi Združeni narodi, so zbirali sredstva, pri čemer so oglaševalce pozvali, naj prispevajo 0,5 odstotka od njihovega medijskega proračuna vsakič, ko v katerem od svojih oglasov uporabijo podobo živali. »Program je spodbudila in podprla velika blagovna znamka, izvedel pa neverjeten kreativni kolektiv. Niso naredili le odličnega filma o tem, kaj so želeli narediti, temveč so dejansko vzpostavili trajnostni program, ki že žanje sadove,« o zmagovalnem delu meni predsednik žirije David Droga, ustanovitelj in kreativni predsednik agencije Droga5.

Velikega titanskega leva za delo, ki »spreminja pravila igre«, je dobil »Whopperjev obvoz« (»The Whopper Detour«), delo agencije FCB New York za verigo restavracij s hitro prehrano Burger King. To je že tretja velika nagrada, ki so jo osvojili na letošnjem festivalu, in sicer za mobilno in neposredno akcijo. »Z izjemno uporabo tehnologije so kupce izvabili iz konkurečne v svojo restavracijo. Gre za tehnološki 'hack' prihodnosti, z odličnimi prodajnimi rezultati. Delo je bilo brezhibno izvedeno in, lahko mi verjamete, da je to izjemno težko zagotoviti, a je videti, kot da vanj niso vložili nobenega napora,« pravi predsednik žirije David Lubars, glavni kreativni direktor in predsednik za Severno Ameriko pri agenciji BBDO.

Veliko nagrado za dobrodelnost, ki jo žirija za titanske leve izbere med vsemi neprofitnimi in dobrodelnimi deli, nagrajenimi z zlatimi levi, je dobila agencija za McCann New York. Ta je za organizacijo March For Our Lives ustvarila projekt »Zaprtje generacije« (»Generation Lockdown«), ki opozarja, da so strelski pohodi v šolah postali del ameriške realnosti.

Poleg omenjenih velikih levov so sinoči v Cannesu podelili še posebne nagrade glede na število osvojenih točk. Agencija leta je postal Wieden+Kennedy iz Portlanda, na drugem mestu je McCann iz New Yorka in na tretjem Droga5, prav tako iz New Yorka. Wieden+Kennedy je pridobil tudi naziv neodvisne agencije leta, Droga5 je na drugem mestu, na tretjem pa John X Hannes iz New Yorka. Naziv agencijske mreže leta je pripadel McCannu, na drugem mestu je DDB, na tretjem pa FCB. Holdinško podjetje leta je Omnicom, sledita Interpublic Group in WPP. Največkrat nagrajena produkcijska hiša je ameriški Park Pictures, sledita ameriški Hungry Man in britanski Somesuch.

Burger King si je prislužil letošnjo novo nagrado, naziv kreativne blagovne znamke leta. Nike je pristal na drugem mestu, IKEA pa na tretjem.