• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions 2019: Levi za kreativnost in učinkovitost

Na tretji podelitvi kanskih levov v tem tednu so na vrsto prišla dela, ki vzpostavljajo standarde na področju kreativnosti in učinkovitosti.

V tekmovalni skupini kreativne uporabe podatkov je veliko nagrado dobilo delo »Vrnite se v Afriko« (»Go Back to Africa«), ki ga je agencija FCB/Six Toronto zasnovala za organizacijo Black & Abroad. Z digitalno platformo so pomagali spremeniti način razmišljanja ljudi o Afriki. »V digitalni dobi je ogromno negativnih podatkov, kot so lažne novice, kršitve zasebnosti ali sovražna sporočila. Dobitnik velike nagrade se je pogumno spoprijel s to tematiko in negativna sporočila spremenil v spodbudna. S pomočjo podatkov je ustvaril novo skupnost in s tem prispeval k družbi na splošno,« je povedal predsednik žirije Yasuharu Sasaki, izvršni kreativni direktor v japonski agenciji Dentsu.

V novi tekmovalni skupini kreativnih strategij, ki nagrajuje »idejo za samo idejo« in kako lahko strateško načrtovanje na novo opredeli blagovno znamko, je veliko nagrado prejela »Pobuda E. V. A.« (»The E.V.A. Initiative«), ki jo je za avtomobilsko znamko Volvo zasnovala švedska agencija Forsman & Bodefors. Njen namen je bil povečati varnost žensk na cesti, prav tako z uporabo raziskav in podatkov.

Veliko nagrado v skupini neposrednih akcij je dobil Burger King za delo »Whopperjev obvoz« (»The Whopper Detour«), ki so ga zasnovali v agenciji FCB New York. Gre za aplikacijo, s katero so se pri Burger Kingu (ponovno) lotili večnega tekmeca McDonald's, saj so ljudem v bližini katere od njegovih restavracij svoj hamburger za le en ameriški cent. »Ciljanje, izjemna izvedba, jasen poziv k akciji in rezultati. Poleg tega pa še ena najbolj drznih akcij, kar smo jih kdaj videli,« je zmagovalca pospremila predsednica žirije Nicky Bullard, predsednica in glavna kreativna direktorica v agenciji MRM McCann.

Velikega leva za medijsko akcijo je prejelo Nikejevo delo »Trgovine z grafiti Air Max«, ki so ga zasnovali v brazilski agenciji AKQA. »Krasno delo, ki je lokalno kulturo prepletlo z e-trgovino in geolociranjem ter ustvarilo novo možnost nakupovanja – medij je tako postal sporočilo. Izjemna kreativnost, partnerstvo, ki je omogočilo uresničitev ideje in pogumen naročnik z odličnimi rezultati,« je o nagrajeni akciji povedala predsednica žirije Karen Blackett, regijska direktorica agencije WPP UK.

V tekmovalni skupini odnosov z javnostmi so veliko nagrado podelili komunikacijski akciji »Knjiga tamponov: knjiga proti davčni diskriminaciji« (»The Tampon Book: A Book Against Tax Discrimination«), ki ga je za organizacijo The Female Company ustvarila agencija Scholz & Friends Berlin. Gre za protest proti nepošteni obdavčitvi ženskih higienskih izdelkov, ki so v Nemčiji še vedno dojemani kot prestižni izdelek in zato tudi bolj obdavčeni. Predsednica žirije Michelle Hutton, direktorica globalnih naročnikov v agenciji Edelman, pravi, da gre za sodoben pristop h komuniciranju, ki združuje kreativnost in umetnost odnosov z javnostmi, poleg tega pa dokazuje, da lahko kreativnost vpliva celo na spremembo zakonodaje.

Velikega leva v skupini vplivnostnega marketinga je dobila akcija »Naj Fortnite ostane svež« (»Keep Fortnite Fresh«), ki so jo za verigo restavracij s hitro prehrano Wendy's ustvarili v agenciji VMLY&R Kansas City.Zasnovali so serijo domišljijskih tekmecev v igri Fortnite, ki so vsi po vrsti sporočali, da jedo le svežo govedino. »Ideja nam je izvabila smeh na obraz, saj resnično izstopa, pri čemer deluje iznajdljivo, zabavno in neverjetno. Gre za nepretenciozno uporabo humorja, kar je zelo osvežilno v svetu, kjer se blagovne znamke jemljejo tako resno,« pravi predsednik žirije PJ Pereira, soustanovitelj agencije Pereira O'Dell.