• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Grem tja, kamor gre sosed

Vsi gremo radi na počitnice. Zato bi lahko sklepali, da je to izdelek, ki se prodaja kar sam od sebe. Ampak konkurenca je velika in trendi se hitro spreminjajo.

Družbeni mediji so odlično orodje za marketing, obenem pa so tudi zelo dobra platforma za potrošnike, da delijo svoje izkušnje z drugimi. To pa za blagovne znamke pomeni brezplačno oglaševanje, ki je učinkovitejše od vsakega plačanega oglaševanja, saj vem

Turistični sektor je eden od največjih in najdonosnejših v svetu. Po podatkih Svetovnega turističnega sveta iz leta 2017 turizem predstavlja kar 10,4 odstotka svetovnega bruto proizvoda in ustvarja 313 milijonov delovnih mest, kar je 10 odstotkov vseh zaposlenih na globalni ravni. Lahko torej rečemo, da vsak deseti človek na svetu dela v turizmu.

Brez izkustvenega marketinga tudi v turizmu ne gre

Pred kratkim sta v Londonu potekali konferenci London Travel Technology Europe in Business Travel Show, na katerih se je veliko razpravljalo o tem, kako tehnologija spreminja ta sektor in kako to vpliva na turistični marketing. Eden od glavnih trendov v marketingu turizmu je izkustveni marketing, ki omogoča potrošnikom, da sami izkusijo blagovno znamko. Digitalno in televizijsko oglaševanje je še vedno pomembno, ampak nujno je dodati tudi izkustveni marketing – nekoč je to veljalo predvsem za mlajšo generacijo, zdaj pa tudi za starejšo. Tudi na konferencah in sejmih je velik poudarek na sami izkušnji, razstavljavci ne delijo zgolj brošur in odgovarjajo na vprašanja, ampak naredijo nekaj več, da si jih zapomnimo in da pritegnejo našo pozornost. Letalske družbe imajo na sejmiščih razstavljene svoje kabine, kjer lahko preizkusimo sedeže in kjer nam postrežejo s šampanjcem. Booking.com nam je na konferenci Business Travel pekel palačinke in imel glasbo v živo, Airbnb pa je podarjal nogavice s svojim logotipom.

Mobilna aplikacija je ključnega pomena

Vse več potrošnikov načrtuje in kupuje počitnice preko mobilnega telefona, tako da telefon postaja primarna platforma. Sama skoraj vsa prenočišča rezerviram na telefonu, preko mobilnih aplikacij, kot so Airbnb, Booking.com, HotelTonight in druge. Vse moje letalske in druge vozovnice so na mojem telefonu (vsaka na svoji aplikaciji); časi tiskanja so vsekakor minili. Na telefonu imamo zemljevide, naslove, potovalne sezname, plačilne kartice … Mobilne aplikacije postajajo vse bolj izpopolnjene in v letu 2019 naj bi število mobilnih transakcij prvič preseglo število transakcij na računalnikih. Kar je razumljivo, saj imamo telefon vedno ob sebi. Raziskava, ki jo je izvedla družba WorldTicket, navaja, da že vsaka oseba starejša od 16 let v povprečju pogleda na telefon.

Vsaka blagovna znamka naj bi bila optimizirana za mobilne telefone in tablice – ne le da je dobro videti tudi v drugem formatu, temveč je tudi dejansko popolnoma delujoča na mobilnem telefonu, torej da potrošniki lahko turistično storitev rezervirajo in plačajo preko telefona. A večina blagovnih znamk mora še izboljšati mobilno izkušnjo za potrošnike. Korak dlje stori, če razvije tudi svojo aplikacijo, ki jo sicer že ima večina velikih blagovnih znamk v turizmu, nato pa to mobilno izkušnjo še nadgradi. Kot je na primer to storila hotelska blagovna znamka Marriott. Na njihovi mobilni lokaciji zlahka rezerviramo in plačamo sobo, obenem pa določenim članom omogočajo, da aplikacijo uporabljajo tudi kot ključ do svoje hotelske sobe – ni se jim treba niti prvič ustaviti na recepciji, ampak lahko gredo naravnost do svoje sobe. Poleg tega lahko preko aplikacije zaprosijo za dodatne storitve in izdelke, kot so šampon, zobna ščetka, concierge ali gledališke vstopnice.

Virtualna resničnost in video prenosi v živo delujejo tudi v turizmu

Eden od trendov prihodnosti v turizmu je tudi vse večja uporaba virtualne resničnosti, čeprav je za zdaj še dokaj na začetku. To je odličen način, da potrošniki vidijo in izkusijo destinacije že doma oziroma od tam, kjer so trenutno. Glavni namen pa je seveda, da potrošnike dovolj prevzamemo, da si nato zaželijo obiskati kraje tudi v realnosti, ne le virtualno. S tem je povezan tudi video marketing in trend na tem področju je, da se oglaševalci ne morejo več zanašati na posnete videe, temveč vse bolj na video prenos v živo oziroma »live stream«. Če nimamo videa v živo, je še vedno bolje uporabiti posneti video kot pa pisano besedo. Raziskave kažejo, da bi si 80 odstotkov ljudi raje ogledalo video, kot prebiralo blog; 82 odstotkov jih daje prednost videu pred objavo v družbenih medijih. Airbnb včasih poroča v živo s priljubljenih dogodkov, kot so filmske premiere ali glasbeni festivali. Hotel Del Coronado pa ima, recimo, na svoji spletni strani kamero, ki 24 ur na dan v živo prenaša sliko z njihove plaže.

Po mnenju strokovnjakov za tehnologijo na konferenci se bo prihodnost spletnega iskanja v naslednjih nekaj letih razcepila v tri smeri: glasovno, vertikalno in vizualno. Osredotočili naj bi se predvsem na vizualne sposobnosti iskanja. Kar 62 odstotkov mlajše generacije si namreč želi vizualnega iskanja bolj od drugih novih tehnologij. Zaradi tega so letalske družbe razvile rešitve, kot je na primer Look&Book, ki na EasyJetovi mobilni aplikaciji omogoča obiskovalcem, da rezervirajo počitnice zgolj na podlagi Instagramove fotografije.

Instagram je (še vedno) ena od najboljših platform za vizualne vsebine in zato zelo pomemben v turizmu. Ima že eno milijardo uporabnikov ter štiri milijarde objav na dan in veliko popotnikov izbira svoje naslednje destinacije ravno s pomočjo tega družbenega omrežja. Instagram je lani predstavil IGTV, vertikalno video aplikacijo, na kateri blagovne znamke lahko predvajajo daljše videe. Za razliko od YouTuba je ta vsebina narejena izključno za mobilne telefone in je zato odlična platforma za marketing. V prihodnosti bomo zagotovo videli še več oglaševalcev na Instagramu, s še bolj ciljno oblikovanimi in angažiranimi zgodbami in vsebino. 

Družbeni mediji so odlično orodje za turistični marketing

Ne le Instagram, tudi drugi družbeni mediji imajo pomembno vlogo v turizmu. Tam dobimo pomembne informacije in inspiracije. Kar 52 odstotkov ljudi je dejalo, da objave prijateljev na Facebooku navdihnejo njihovo izbiro naslednje počitniške destinacije, smo lahko slišali na konferenci. Blagovne znamke lahko to dobro izkoristijo z rednimi objavami na Instagramu, Facebooku in Twitterju – o svoji ponudbi, z izvirnimi zgodbami, stiliziranimi fotografijami, domiselnimi predstavitvami svojih zaposlenih … Vsebina je lahko lahkotna in potencialne goste in potrošnike lahko navdihnemo in poučimo o lokalni ponudbi, znamenitostih in dogodkih in ne zgolj o naši ponudbi.

Družbeni mediji so odlično orodje za marketing, obenem pa so tudi zelo dobra platforma za potrošnike, da delijo svoje izkušnje z drugimi. To pa za blagovne znamke pomeni brezplačno oglaševanje, ki je učinkovitejše od vsakega plačanega oglaševanja, saj vemo, da ljudje bolj zaupajo prijateljem kot oglasom. Veliko blagovnih znamk si zato namenoma prizadeva ustvariti takšne izkušnje, da jih bodo potrošniki z veseljem fotografirali in delili na družbenih omrežjih. London je poln takšnih, kot po novem pravimo, »instaworthy« destinacij (v preteklosti bi jih označili kot »fotogenične«). Še bolje je, če nato potrošnike še prosimo, da delijo svoje izkušnje, ali še bolje, jih za to nagradimo.

Članek je bil prvotno objavljen v majski, 455. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]