• Facebook
  • Twitter
  • RSS

AdEx 2018: V Sloveniji 16-odstotna rast naložb v digitalno oglaševanje

Evropski urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) je predstavil ugotovitve raziskave AdEx o bruto naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2018. Naložbe v Evropi ocenjujejo na 55,1 milijarde evrov, kar je v primerjavi z lanskim letom 13,9-odstotno povečanje.

Največje povečanje naložb na letni ravni sicer beležijo Ukrajina (26,9 odstotka), Rusija (24,9 odstotka), Belorusija (23,6 odstotka) in Češka z 20,9 odstotka. V Sloveniji je rast naložb 16-odstotna, skupno vrednost trga digitalnega oglaševanja pa so pri IAB ocenili na 54,7 milijona evrov.  Kot je za MM povedal Zoran Savin, direktor Zavoda IAB, je stanje v Sloveniji primerljivo z lanskim. Digitalni trg v Sloveniji po njegovih ugotovitvah še vedno raste, vendar pa se je rast v primerjavi s preteklimi leti nekoliko umirila. Še vedno smo v tretjem »bobnu« držav glede na naložbe na prebivalca. »Rast je primerljiva tisti v državah iz regije. Vsekakor je še ogromno prostora za rast, tudi dvakratno.«

Rast naložb v Evropi sicer označuje za solidno, poganjata pa jo predvsem video in mobilno oglaševanje. »Očitno je, da so tam, kjer so mobilno oglaševanje 'zastavili' tako kot je treba, rasli hitreje. Če pogledamo, kako se digitalno oglaševanje 'zajeda' v tradicionalno, vidim vse skupaj kot evolucijsko rast, ki je po mojem mnenju zelo stabilna,« dodaja Savin. Digitalno oglaševanje sicer predstavlja 45 odstotkov celotnega oglaševalskega kolača v Evropi.

Velika Britanija še naprej trg zase

Če so evropski oglaševalci leta 2013 v digitalno oglaševanje vložili 28,6 milijarde evrov, so leta 2019 že skoraj dvakrat več. Pri IAB poudarjajo, da gre za največjo rast po letu 2011 (takrat je bila ta 16,5-odstotna). Med državami z daleč največjimi naložbami občutno vodi Velika Britanija, katere trg digitalnega oglaševanja je večji, kot ga imajo naslednje tri največje države (Nemčija, Francija in Rusija) skupaj.

Mobilno oglaševanje s polovičnim deležem

Naložbe v oglaševanje na mobilnih napravah so v letu 2018 predstavljale že skoraj 50 odstotkov celotnih naložb v digitalno oglaševanje. Med formati sicer še vedno prevladuje oglaševanje na iskalnikih (v skupni vrednosti skoraj 25 milijard evrov s 17,5-odstotnim povečanjem naložb), medtem ko naložbe v prikazno oglaševanje ocenjujejo na 23 milijard evrov.

Celotno raziskavo si lahko preberete tukaj.