• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Drzna poteza, ki se je izjalovila

Blagovna znamka North Face je na začetku tedna presenetila z oglaševalsko akcijo »Top of Images« (»Na vrhu fotografij«). V domnevnem sodelovanju z Wikipedijo so poskrbeli za »genialno« potezo in se s svojimi fotografijami, objavljenimi v tej spletni enciklopediji, povsem brezplačno prebili na vrh iskalnika Google. A le nekaj dni pozneje so se morali Wikipediji opravičiti, saj naj z akcijo ne bi imeli prav nič. Ta je North Face obtožila neetičnega ravnanja.

»Kako lahko blagovna znamka pride na prvo mesto iskalnika Google, ne da bi za to plačala?« se je proizvajalec športne opreme in oblačil North Face spraševal v oglasu, ki so ga zasnovali z agencijo Leo Burnett Tailor Made, brazilsko franšizo agencije Leo Burnett. Odgovor je bil jasen: fotografije nekaterih najbolj znanih turističnih točk na Wikipediji so zamenjali z lastnimi fotografijami, na katerih so bili njihovi izdelki in ljudje, ki nosijo njihova oblačila, pri čemer je bil jasno razviden logotip te blagovne znamke. »Za izpostavljenost nismo plačali prav nič, kar nam je uspelo v sodelovanju z Wikipedijo,« so še dejali.

Le dan pozneje se je oglasila neprofitna organizacija Wikimedia Foundation, ki je zanikala sodelovanje z blagovno znamko in jo obtožila, da so na neetičen način manipulirali s spletno stranjoWikipedija in zaupanjem ljudi, ki na njej iščejo nasvete glede potovanj. Preko družbenih omrežij so se oglasili tudi ogorčeni uporabniki, ki so North Face pozvali, naj se za svojo potezo odkupi z zajetno donacijo organizaciji Wikimedia Foundation. Predstavniki North Facea so se medtem že opravičili in sporočili, da so oglaševalsko akcijo nemudoma prekinili.