• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kakšen okus ima glasba?

Ponudnik glasbenih pretočnih vsebin Spotify in brazilska oglaševalska agencija J. Walter Thompson Brazil sta ustvarila prvi algoritem, ki spreminja glasbo v okus. Za brazilsko znamko kuhinjske opreme Tramontina sta namreč zasnovala oglaševalsko akcijo, ki sta jo poimenovala »Flavor of Songs« (»Okus pesmi«).

ramontina je blagovna znamka z dolgo tradicijo, saj obstaja že od leta 1911, s tem projektom pa so ji želeli vdihniti novo življenje in jo približati mlajši ciljni skupini. »Flavor of Songs« je projekt, ki je nastal na podlagi algoritma, ki lahko vsako pesem z aplikacije Spotify spremeni v recept za različne jedi, pri čemer je možnih kar 44 milijonov različnih kulinaričnih kombinacij. Pri ustvarjanju algoritma so sodelovali dr. Marcelo Costa, vodja nevroznanstvenega oddelka na Univerzi São Paulo, João Rocha, dirigent z Univerze Kentucky, in Renato Carioni, kuharski mojster in vodja brazilske ekipe na gastronomskem tekmovanju Bocuse D'or. Koncept, ki so se ga lotili, temelji na sinesteziji, postopku, s katerim so na milijone pesmi v Spotifyjevi bazi povezali z različnimi okusi in sestavinami, nato pa so iz teh sestavin predlagali ustrezen recept. Za Beethovnovo peto simfonijo v C molu so na primer predlagali terino iz foie grasa z lososovim kaviarjem in ječmenom.

Akcija je na voljo uporabnikom Spotifyja preko spletnih pasic in vprašanja, ki spremlja posamezne pesmi: če bi ta pesem imela okus, kakšen bi bil? Uporabniki spletne strani za vsako pesem dobijo podatek, kakšen okus je povezan z njo (grenek, kisel, sladek …), na voljo pa je tudi recept, ki ga lahko pripravijo z vsemi sestavinami in kuhinjskimi pripomočki, ki jih potrebujejo, da bi jed skuhali doma.